Fostul premier Adrian Nastase nu intelege de ce PSD-ul il lasa pe Traian Basescu sa-si apere mandatele, asa cum a declarat fostul presedinte in cadrul recentului congres al Partidului Miscarea Populara (PMP).
“Nu inteleg insa lipsa de reactie a liderilor PSD care par a nu-si mai aminti faptul ca in 2000-2004 tot PSD era la guvernare si nu realizeaza ca ar fi important pentru forta partidului sa reactioneze, aducand in spatiul public argumente si comparatii”, scrie Adrian Nastase pe blogul personal, facand referire la declaratiile lui Traian Basescu.
Cu acest prilej, fostul premier scoate in evidenta numeroase realizari din perioada 2000-2004, atunci cand guvernul condus de Adrian Nastase reprezenta puterea Executivului in Romania.
Iata mesajul integral al lui Adrian Nastase:
” Bilant 2014 / 2004
In decembrie 2014, s-a incheiat cel de-al doilea mandat al lui Traian Basescu. El incearca acum sa-si fixeze un loc onorabil in istoria romanilor. Nu cred ca va reusi. “Regimul Basescu” va ramane o paranteza de istorie. Asa cred eu. Altii poate ca au o alta evaluare a acestor ani. Recunosc, sunt subiectiv. Daca tragem linie, vom retine insa, pentru acesti zece ani:
Citeste si: TARICEANU, SUPARAT PE COPRESEDINTELE PNL: GRESELILE POLITICE NU SUNT FAPTE PENALE. UNII FAC VOIT CONFUZIA
* esecul revizuirii Constitutiei;
* distrugerea credibilitatii Parlamentului si a partidelor politice prin votul uninominal;
* incapacitatea de a realiza un minim succes de politica externa ( spre exemplu neintrarea in Spatiul Schengen, programata pentru 2011);
* imprumuturi externe masive, criza economica, cresterea gradului de saracie si, in general, scaderea puterii de cumparare;
* absorbtia a doar 6% din cele 30 de miliarde de Euro ce se cuveneau Romaniei, ca fonduri europene nerambursabile, in bugetul 2007-2013;
* scaderea alocatiilor pentru armata de la 2% la 1,2%;
* dezbinare sociala, scaderea preocuparii pentru performanta;
* fuga tinerilor in strainatate, “dezertarea” medicilor si a altor cadre calificate, etc.
Si lista acestor neimpliniri poate continua.
La recentul congres al PMP, Traian Basescu a anuntat ca vrea sa-si apere “mandatul”. E normal, din punctul sau de vedere. El s-a referit, in principal, la rolul sau in consolidarea statului de drept, a institutiilor si la independenta justitiei. Chiar daca s-au realizat unele progrese, preocuparea lui Basescu in aceasta zona nu a fost pentru consolidarea institutiilor, ci pentru numirea unor sefi convenabili la conducerea institutiilor existente. Iar preocuparea sa in acest domeniu avea obiective politice personale. Parerea mea…
In fine, Basescu simte nevoia sa se raporteze negativ la perioada 2001-2004, pentru a pune in valoare “realizarile” deceniului sau. Il inteleg. Ceea ce nu inteleg insa este lipsa de reactie a liderilor PSD care par a nu-si mai aminti faptul ca in 2000-2004 tot PSD era la guvernare si nu realizeaza ca ar fi important pentru forta partidului sa reactioneze, aducand in spatiul public argumente si comparatii. E adevarat, au trecut ceva ani de atunci.
Nu doresc acum sa analizez, pe larg, ceea ce s-a intamplat in ultimii ani, in regimul Basescu. Departamentele PSD ar fi putut face acest lucru. Poate ca il vor face dupa sedinta Consiliului National, din martie. Vreau sa dau insa un singur exemplu in ceea ce priveste constructia institutionala si doar in domeniul guvernamental (nu ma voi referi la legiferare sau la domeniul justitiei – o voi face cu alt prilej). Voi enumera acum peste 60 de institutii din sistemul guvernamental, create sau reformate in cei 4 ani de guvernare 2001-2004, in colaborare cu Uniunea Europeana:
1. Agentia Nationala pentru Resurse Minerale – Legea Petrolului 238/2004;
2. Agentia Romana pentru Investitii Straine – Legea 390/2002;
3. Agentia de compensare pentru achizitii de tehnica speciala – OUG 189/2002 aprobata prin Legea 354/2004;
4. Agentia pentru Strategii Guvernamentale – OUG 64/2003 aprobata prin Legea 194/2004;
5. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului – OUG 23/2004 aprobata prin Legea 360/2004;
6. Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor – OUG 78/2004 aprobata prin Legea 215/2004;
7. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor– OUG 2/2001;
8. Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei – Legea 13/2004 si Legea 351/2004, OUG 221/2008 aprobata prin Legea 186/2009;
9. Oficiul Registrul National al Informatiilor Secrete de Stat – OUG 153/2002 aprobata prin Legea 101/2003;
10. Oficiul Roman pentru Adoptii – Legea 274/2004;
11. Oficiul National pentru Cultul Eroilor – Legea 379/2003;
12. Inspectoratul de Stat in Constructii – OG 63/2001 aprobata prin Legea 707/2001;
13. Secretariatul de Stat pentru Problemele Revolutionarilor din Decembrie 1989 – HG 760/2003;
14. Agentia Domeniile Statului – Legea 268/2001;
15. Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura – Legea 1/2004;
16. Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare – Legea 138/2004;
17. Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura – OUG 69/2004;
18. Oficiul National al Viei si Vinului – Legea 244/2002;
19. Oficiul National al Denumirilor de Origine pentru Vinuri si alte produse viniviticole – Legea 244/2002;
20. Centrul de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare in Carpati – Legea 347/2004;
21. Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor si a Materialului Saditor – Legea 266/2002;
22. Institutul National de Medicina Aeronautica si Spatiala – Legea 279/2001;
23. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica – HG 1621/2003;
24. Centrul National pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale – Legea 292/2003;
25. Institutul National al Monumentelor Istorice – Art.27 din Legea 422/2001;
26. Institutul National pentru Memoria Exilului Romanesc – OUG 64/2003 si HG 656/2003;
27. Oficiul National al Monumentelor Istorice – Art.28 din Legea 422/2001;
28. Centrul National pentru Reducerea Riscului Seismic – OG 54/2002 aprobata prin Legea 614/2002;
29. Compania Nationala de Investitii C.N.I.S.A. – Legea 117/2002;
30. Agentia Nucleara – OG 7/2003;
31. Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat – HG 1340/2001;
32. Biroul Roman de Metrologie Legala – HG 193/2002;
33. Agentia Nationala pentru Deseuri Radioactive – OG 11/2003;
34. Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie – OUG 88/2001 aprobata prin Legea 552/2001;
35. Agentia Nationala de Administrare Fiscala – OG 86/2003 aprobata prin Legea 609/2003.
36. Centrul National de Formare a Personalului din Invatamantul Preuniversitar – HG 604/2001;
37. Secretariatul National Roman al Retelei Universitatilor de la Marea Neagra – HG 196/2003;
38. Institutul de Medicina Comparata (I.M.C.) – HG 314/1999;
39. Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica – OUG 11/2004 aprobata prin Legea 228/2004;
40. Agentia Nationala Antidrog – HG 1489/2002;
41. Institutul National de Administratie (I.N.A.) – OG 81/2001 aprobata prin Legea 106/2002;
42. Agentia Nationala Impotriva Traficului de Persoane – Conventia Natiunilor Unite impotriva criminalitatii transnationale organizate adoptata la New York la 15 noiembrie 2000, ratificata prin Legea 565/2002;
43. Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale – Legea 477/2003;
44. Societatea Comerciala COMICEX S.A. – HG 898/2003;
45. Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor – OG 84/2001 aprobata prin Legea 372/2002;
46. Centrul National de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta Persoanelor – OUG 50/2004 aprobata prin Legea 520/2004;
47. Centrele Regionale de formare continua pentru administratia publica locala – OG 81/2001 aprobata prin Legea 106/2002;
48. Centrul Informatic National al MAI (e-administratie) – HG 1362/2004;
49. Administratia Nationala a Penitenciarelor – HG 1849/2004;
50. Administratia Nationala de Meteorologie – Legea 216/2004;
51. Agentia Nationala Apele Romane – OUG 107/2002 aprobata prin Legea 404/2003;
52. Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului – OUG 12/2001 aprobata prin Legea 252/2001;
53. Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap – OG 14/2003 aprobata prin Legea nr. 239/2003;
54. Agentia Nationala pentru Protectia Familiei – Legea 217/2003;
55. Agentia Nationala pentru Egalitatea de Sanse intre Femei si Barbati (A.N.E.S.) – Legea 202/2002;
56. Institutul National de Cercetare Dezvoltare pentru Protectia Muncii – I.N.C.D.P.M. „Alexandru Darabont” Bucuresti – HG 1772/2004;
57. Institutul National de Cercetare Stiintifica in Domeniul Muncii si Protectiei Sociale – I.N.C.S.M.P.S. – HG 1773/2004;
58. Centrul Roman pentru Promovarea Comertului – HG 892/2004;
59. Agentia Nationala a Medicamentului Bucuresti – Art.1 din OG 125/1998 aprobata prin Legea 594/2002;
60. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si Imunologie „Cantacuzino” Bucuresti – OG 57/2002 aprobata prin Legea 324/2003;
61. Societatea Feroviara de Turism S.F.T. – CFR S.A. – HG 1227/2003;
62. S.C. Via Star S.A. Bucuresti – HG 960/2001;
63. S.C. Stard S.A. Fetesti – HG 961/2001;
64. Autoritatea Navala Romana – HG 1133/2002;
65. Centrul Roman pentru Pregatirea si Perfectionarea Personalului din Transporturi Navale – HG 449/2003;
66. Centrul National de Calificare si Instruire Feroviara CENAFER – OG 58/2004 aprobata prin Legea 408/2004, HG 1663/2004;
67. Agentia de Sanatate Publica a MTI – OUG 64/2003 aprobata prin Legea 194/2004;
68. Agentia Romana de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare – OG 33/2004.”