Gara de Nord si sase garnituri de tren au fost supuse unui control al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), unde comisarii au aplicat aplicat amenzi de 100.000 de lei pentru conditiile de pe peroane si din garnituri, relateaza Mediafax.
Controlul a vizat atat conditiile de pe peroane, din vagoane, dar si restaurantele de alimentatie publica din incinta Garii de Nord si din vagoanele restaurant.
Pentru neregulile gasite in cele sase vagoane de tren, cu diferite destinatii, comisarii ANPC au aplicat sanctiuni in valoare de 100.000 lei si masuri complementare de remediere a deficientelor. Totodata, controrii ANPC au sesizat ca informarea calatorilor privind plecarile si sosirile se facea numai in limba romana, si numai pentru trenurile internationale, si in limba engleza.
CITESTE SI: AMENZI SEVERE la PLAJELE DE FITA din MAMAIA. Afla motivul
In gara comisarii ANPC au gasit numeroase nereguli precum: grupuri sanitare insalubre, fara amenajari pentru persoanele cu dizabilitati, paviment cu portiuni deteriorate, cu denivelari in zonele gurilor de canalizare si a gurilor de scurgere, unde erau aruncate si diverse resturi solide. Si pe peroane au fost constatate abateri grave.
Tot in perimetrul Garii de Nord, controlorii au gasit o farmacie care comercializa produse farmaceutice (creme) expirate. Verificari au avut loc si la comerciantii de produse alimentare, unde au dat 10 amenzi in in valoare totala de 71.000 de lei. Totodata, a fost oprita temporar activiatea de comercializare si prestare de servicii a patru unitati de alimentatie publica.
Sursa foto b1
Un fost condamnat definitiv pentru luare de mită a ajuns şef la CFR Calatori . Marcel Litră conduce de doua luni serviciul Suport Afaceri şi Managementul Performanţei, fără drept. Şi nu e singura angajare cu cântec din companie: neamuri, soţii, prieteni şi prieteni ai prietenilor au ajuns pe statul de plată al companiei fără concurs. Asta in vreme ce cateva sute de angajati sunt suspendati din functii pentru ca ar fi luat mita de la asa zisi calatori cate 5 lei. În urmă cu aproximativ trei ani domnul Litră a fost condamnat. Mita a fost dovedită, ulterior, Szenteş Iosif, actualul director general, l-a recomandat ca şef de serviciu. În 2015 a fost numit de acesta la şefia respectivului serviciu pentru managementul performanţei. În timp ce domnul director Szenteş are pe conştiinţă soarta a 300 de familii. A existat acel dosar “Naşul”, unde au fost cercetaţi o serie de naşi de tren pentru luare de mită: 3 lei, 5 lei. Aceştia, corupţii societăţii, stau acasă cu contractele de muncă suspendate”
Oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat in acest moment), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS privat), Carmen Maria Popescu(director achizitii), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(jurista sefa),Claudiu Dumitrescu(inculpat), Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(director general), Zaharia Adrian, Mantoiu Cornel, etc? Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau probe clare pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?