Un fost director de spital a fost reclamat la DNA, in urma verificarilor efectuate de corpul de control al premierului. Este vorba de fostul manager al spitalului de urgenta Bagdasar Arseni din Capitala, Anca BULIMAN, care a facut mai multe achizitii publice la preturi neconforme cu realitatea.
Sesizarea vizeaza modul defectuos de desfasurare a activitatii la Spitalul Bagdasar Arseni, una dintre cele mai mari unitati spitalicesti de neurochirurgie din tara, de catre Anca Buliman.
Raportul de control al premierului arata ca, in perioada in care managementul unitatii era asigurat de Anca Buliman in calitate de manager, au fost mai multe nereguli cu privire la plata unor servicii. Se vorbeste si de favorizarea unor operatori economici in obtinerea contractelor privind furnizarea de mobilier, dispozitive si echipamente medicale cu care a fost dotat spitalul clinic. La inceputul lunii februarie, Anca Buliman a fost destituita din functia de manager al Spitalului “Bagdasar-Arseni”.
Astfel, Guvernul a sesizat DNA pentru posibile fapte de natura penala constatate la Spitalul Clinic de Urgenta Bagdasar-Arseni Bucuresti, constand in plata unor servicii de consultanta neprestate, plata a milioane de lei catre “firme de familie” care nu au lucrat nimic si cumpararea de echipamente la suprapret. In perioada supusa controlului, spitalul a fost condus de Anca Buliman, manager din iunie 2006.
In raportul Corpului de control al premierului privind verificarile facute la Spitalul Bagdasar-Arseni este mentionata, intre altele, efectuarea serviciilor de spalatorie si curatatorie uscata prin firme “de familie”.
Astfel, pentru perioada 2008 – 2012, aceste servicii au fost atribuite asocierii formate din firmele Blumarin International SRL Bucuresti (lider de asociere) si Cridor Imobiliara SRL Rosiorii de Vede.
Controlul a aratat ca prima dintre firme nu a detinut echipamente, masini si personal calificat pentru executarea serviciilor, acestea fiind facute, in realitate, de cea de-a doua societate, la un pret inferior celui platit de spital.
“Prin interpunerea nejustificata intre prestatorul efectiv al serviciilor de spalatorie-curatatorie si beneficiarul acestora, in perioada 2008-2012, Blumarin International SRL a obtinut un avantaj patrimonial in cuantum de 1.801.825,56 RON, fara a presta, in realitatea, nicio activitate”, se arata in raport.
In iulie 2012, aceleasi servicii au fost atribuite, pe patru ani, asocierii formate din Finiserv Global Consulting SRL Ciofliceni – Ilfov (lider de asociere) si Cridor Imobiliara SRL. Verificarile legate de prima firma arata ca aceasta desfasoara activitati de peisagistica, curatenie exterioara si intretinere parcari si nu detinea echipamente, masini si personal calificat pentru spalatorie-curatatorie. Ca si anterior, aceste servicii au fost prestate de Cridor Imobiliara.
In raport se mai mentioneaza, tot legat de firma Finiserv, ca sotul directoarei de atunci de la Bagdasar era economist la aceasta societate in perioada desfasurarii procedurii de atribuire, iar o persoana care detine 50% din partile sociale ale aceleiasi firme este fiica patroanei de la Blumarin – beneficiarul anterior al contractului pentru serviciile de spalatorie-curatatorie.
Corpul de control al premierului mentioneaza in raport si faptul ca a constatat favorizarea anumitor operatori economici in obtinerea contractelor de achizitie publica privind furnizarea de mobilier, dispozitive si echipamente medicale”.
Astfel, se precizeaza in raport, in 2011, membrii Comitetului director al spitalului au intocmit un Plan de mobilare a unitatii si un Plan de dotare a salilor de operatie, pe baza datelor transmise, la solicitarea spitalului, de catre societatile Radius Medical SRL Bucuresti (pentru mobilierul si echipamentele medicale specifice Sectiei de anestezie si terapie intensiva), Visa SA Petrosani (pentru mobilier de spital) si Medical Tehnologies International SRL Bucuresti (pentru aparatura si echipamentele medicale destinate dotarii salilor de operatii).
“Cei trei operatori economici au fost singurii furnizori carora unitatea spitaliceasca le-a solicitat, anterior initierii procedurilor de atribuire, date concrete cu privire la toate produsele pe care intentiona sa le achizitioneze (descrieri ale produselor, oferte tehnice, oferte de pret, pliante, cataloage), pe categorii de produse, respectiv: mobilier medical; mobilier si echipamente pentru terapie intensiva; aparatura si echipamente pentru dotarea salilor de operatii. Reprezentantii Spitalului Clinic de Urgenta Bagdasar – Arseni Bucuresti au organizat in mod formal procedurile de atribuire a contractelor de achizitie publica, pentru a da aparenta de legalitate achizitiilor. in realitate, documentatiile pentru procedura de atribuire au fost intocmite pe baza si intocmai datelor comunicate de Radius Medical SRL, Visa SA si Medical Tehnologies International SRL in ofertele tehnice si financiare transmise autoritatii contractante anterior initierii procedurilor de atribuire”, se precizeaza in raport.
Potrivit Corpului de control al premierului, consecinta modului defectuos in care au fost organizate si desfasurate procedurile de atribuire a contractelor de achizitie a constat in majorarea excesiva si nejustificata, de catre furnizori, a preturilor de livrare a bunurilor catre autoritatea contractanta. Astfel, conform raportului, Radius Medical SRL (in prezent Gadagroup Romania SRL) a majorat de peste 2,69 ori pretul de vanzare catre spital fata de pretul de achizitie de la producatorii externi, obtinand un avantaj patrimonial de 1.579.512,27 lei (fara TVA).
La randul sau, Medical Tehnologies International a majorat de peste patru ori pretul de vanzare, obtinand un avantaj patrimonial de 4.399.506,82 lei (fara TVA), iar asocierea formata din Visa SA si Constantinescu GT&C a majorat de peste doua ori pretul de vanzare, obtinand astfel un avantaj patrimonial de peste 10 milioane de lei.
In raport sunt mentionate si exemple de “adaosuri comerciale excesive” aplicate de catre distribuitori preturilor la care au fost achizitionate de la producatorii externi articolele de mobilier, dispozitivele si echipamentele medicale destinate dotarii pavilionului A al Spitalului Bagdasar-Arseni.
Astfel, pentru un carucior resuscitare complet echipat, pretul platit producatorului extern a fost de 4.641,79 lei (fara TVA), iar cel platit de spital – 127.050 lei, adaosul comercial fiind de 2.637,09%. Pentru un pat cu saltea cu presiune scazuta, autoreglabila cu 9 cilindri transversali, platit producatorului extern a fost de 5.393,53 lei (fara TVA), iar cel platit de spital – 47.460 lei, adaosul comercial fiind de 779,94%. De asemenea, se precizeaza in raport, pentru un bisturiu cu ultrasunete torsionale pentru disectie si coagulare, spitalul a platit 235.200 de lei fara TVA, fata de un pret de 29.443,53 lei la producatorul extern, adaosul comercial fiind de 698,81%.
Raportul Corpului de control al premierului va fi trimis, printre altele, DNA, ANI, Ministerul Sanatatii, Curtii de Conturi si Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.
Buliman e numele sau porecla de la cum arata?
14 000 DE SALARIATI DE LA CFR CALATORI INTREABA CUM DE SE MAI AFLA LA CONDUCEREA SOCIETATII MANAGERUL “SMART” DOROBANTU VALENTIN DUPA ATATEA SI ATATEA RAPOARTE NEGATIVE ALE CORPULUI DE CONTROL AL MINISTRULUI TRANSPORTURILOR?
SA INTELEGEM CA CINE INCALCA FLAGRANT LEGEA IN ROMANIA POATE SA FIE RETRIBUIT IMPARARESTE CU 9000 DE EURO NET LUNAR ?
PARCA NU SUNTEM TOTUSI IN CRIMEEA ?
Sub “privirea” neputincioasa a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ?
“Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat De cum protectorul sau Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba.
Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles. Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori.
Astfel, in doar cateva luni, noul „manager privat”, dupa cum scrie acum pe cartea de munca a fostului director, a desfiintat nu mai putin de 200 de trenuri .
Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice…
Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc bani frumosi pentru acestia.
Totul a fost posibil prin punerea celor mai rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din trenurile companiei de stat.
In schimb, la organizarea licitatiilor intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit cele mai bune ore.”
Acum in acest moment ce “caracatita” o mai fi ?
“TUNUL” DE LA SPITALUL BAGDASAR ESTE 2% DIN JAFUL DE LA CFR CALATORI ?
DL. PONTA, DL. SOVA , NU VA FACETI CA NU VEDETI SI NU AUZITI , ROMANII STIU CA STITI SI NU LUATI NICIO MASURA.
DL. SOVA , CAT MAI PERMITETI JAFUL DE LA CFR CALATORI ?
“Radiografia dezastrului de la CFR Călători .
Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le-a regizat şi încă le mai regizează în zona transportului feroviar de călători, a intrat în vizorul procurorilor DNA şi Poliţiei Române pentru “performanţa” de a trage pe linie moartă compania de stat”
DNA TREBUIE SA -I RIDICE CU AUTOCARUL …
AJUNGE CU BATAIA DE JOC FATA DE BANUL PUBLIC.
DOROBANTU VALENTIN , ALEXANDRA GATEJ , CLAUDIU DUMITRESCU , DANA RACHILA GALBEN , CARMEN MARIA POPESCU , MIU ILEANA , MANTESCU CRISTINA , LILIANA CONSTANTINESCU , MANTOIU CORNEL , ZAHARIA ADRIAN , MARCELA NAE , ZAMFIR EMIL , PROTOPOPU GABRIEL , NITA ROBERT , TIMIS BOGDAN ,CRINTEA STEFAN , ETC. PROTAGONISTII DEZASTRULUI?