Presedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat, miercuri, ca proiectul de Lege privind amnistia si gratierea trebuie adus pe ordinea de zi si respins, afirmand ca acest subiect trebuie incheiat “la lumina zilei, printr-o asumare de responsabilitate politica clara”.
“A ramas in stadiul de proiect, in schimb discutia a fost una ampla, care a depasit cu mult si aria Parlamentului si aria uzuala a discutiei publice. Suntem absolut convinsi ca acest subiect trebuie incheiat, trebuie incheiat la lumina zilei printr-o asumare de responsabilitate politica foarte clara. Proiectul trebuie adus pe ordinea de zi si respins”, a declarat Antonescu.
Citeste si: George Scutaru: Cat de indatorat e Ponta baronilor PSD incat nu vrea sa respinga Legea amnistiei?
Liderul PNL a mai aratat ca motivatii precum “infractionalitatea mare, numarul mare de detinuti, conditiile precare pentru detinuti”, altfel spus “dezafectarea puscariilor” este o premisa discutabila, deoarece este contrazisa de rapoartele statistice ale Politiei Romane pe anul 2013.
“Este o premisa absolut de discutat, in sine este contrazisa la capitolul statistic de raporatele pe 2013 pe care Politia Romana le-a facut. Ele pot genera chiar optimism, potrivit acestora avem de-a face cu o crestere a nivelului de siguranta a cetatenilor si cu o scadere a infractionalitatii”, a explicat Antonescu.
Inginerii “marca” managerului privat Valentin Dorobantu si a directoarei de achizitii “in totalitate legale” Carmen Popescu?
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro.
Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători.
Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat”