Cele doua cutii negre ale aeronavei Blue Air vor fi trimise in Franta pentru a fi analizate de catre specialisti. Intre timp, aeronava implicata in incident a revenit la zborurile comerciale, informeaza B1TV.
Dupa multiplele semne de intrebare din ultimele zile, oamenii legii isi pun sperantele acum in cutiile negre ale avionului Blue Air. Acestea au fost deja ridicate de pe aeronava, iar pentru rezultate cat mai precise, cutiile negre vor fi decodificate la un laborator specializat din Franta, sustin surse din domeniul sigurantei aviatiei.
CITESTE SI:MT: O comisie va cerceta INCIDENTUL AERIAN de la AEROPORTUL din CLUJ
Ancheta in cazul avionului care a iesit de pe pista va trebui sa afle ce s-a intamplat in acest caz. Cert este ca in nicio discutie publica de pana acum dintre turnul de control si piloti nu se vorbeste de zapada existenta pe pista de aterizare si care, potrivit pasagerilor, a fost cea care a pus de fapt cele mai mari probleme.
Deocamdata, Consiliul judetean Cluj a dat de ințeles ca nu va lua nicio masura impotriva directorului aeroportului, David Ciceo.
”Directorul aeroportului ne-a dat toate asigurarile ca din punctul de vedere al serviciilor pe care Aeroportul Cluj le presteaza pentru operatorii aero, toate lucrurile au stat in regula, ca dezpazirea – ningea fara indoiala in acel moment – se gasea in parametrii in care o aeronava poate sa aterizeze. Daca intre aeronava si turnul de control au existat insuficențe de comunicare, noi nu stim”, a declarat Marius Manzat, presedintele Consiliului Județean Cluj.
CITESTE SI: INCIDENT AVIATIC PE AEROPORTUL DIN CLUJ. TRAFICUL AERIAN A FOST RELUAT. RAPORT OFICIAL AL BLUE AIR. UPDATE
Intre timp, compania Blue Air a folosit din nou avionul Boeing implicat in incidentul de pe aeroportul din Cluj. Aeronava a fost utilizata de operatorul low-cost in cursul zilei de astazi, pentru o cursa intre Romania si Italia.
Sursa foto: voceatransilvaniei
Fostul director din cadrul CFR Calatori Brașov, Gheorghe Rădulescu, a fost condamnat la trei ani și jumătate de închisoare cu executare de o instanța a Tribunalului Brașov.
Alţi doi inculpaţi de la Cluj trimişi în judecată, au primit condamnări cu suspendare sub supraveghere.
1. (…) condamnă pe inculpatul RĂDULESCU GHEORGHE (…) la pedeapsa de 3 ani şi 6 luni închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prev de art 66 al 1 lit a, b, g C.pen pe o perioadă de 3 ani, pedeapsă complementară executabilă cf art 68 lit c C.pen. (…) În baza art 72 C.Pen. deduce din pedeapsa închisorii durata reţinerii şi arestării la domiciliu a inculpatului RĂDULESCU GHEORGHE, respectiv de la 28.01.2015 la 4.04.2015.
2. (…) condamnă pe inculpatul SECARĂ VASILE(fost director general la SNTFC CFR Calatori Bucuresti) la pedeapsa de 2 ani şi 8 luni închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 al. 1 lit. a, b şi g C.penal pe o perioadă de 2 ani , pedeapsă complementară executabilă cf art 68 lit b C.pen . În baza art. 91 al. 1 – 92 al. 1 cod penal suspendă sub supraveghere executarea pedepsei principale pe durata unui termen de 3 ani . (…)
3. (…) condamnă pe inculpatul BERINDEAN NICOLAE( fost sef oficiu juridic la SNTFC CFR Calatori Bucuresti) la pedeapsa de 2 ani şi 8 luni închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 al. 1 lit. a, b şi g C.penal pe o perioadă de 2 ani, pedeapsă complementară executabilă cf art 68 lit b C.pen . În baza art. 91 al. 1 – 92 al. 1 cod penal suspendă sub supraveghere executarea pedepsei principale pe durata unui termen de 3 ani. (…)
Cam asta auzim peste tot, oamenii lui Dragnea, oamenii lui Zgonea , oamenii lui…
Si anul acesta, Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan M. Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA, a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri a guvernului Emil Boc, prin HG nr 74/2012.
Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, care cum vrea sa devina secretarul general al Ministerului Transporturilor, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
La transportul de calatori, firma dirijata de catre fostul director al CFR Calatori, Valentin Dorobantu, Regiotrans SRL Brasov, datoreaza CFR SA ca taxa de utilizare a infrastructurii suma de „1.479.274,33 lei, din care debit de 1.476.393,58 lei şi penalităţi de 2.880,75 lei”, adica aproape 340.000 de euro.
Practic, daca tinem cont ca TUI la calatori este de 9,04 lei/tren km, trenurile firmei dirijate de Valentin Dorobantu au circulat gratis pe calea ferata 163.636 km, adica de aproape 1000 de ori distanta dintre Bucuresti si Brasov.