Aurica Budescu, presedintele Judecatoriei Faurei, judetul Braila, a fost retinuta, sambata, pentru savarsirea infractiunii de luare de mita, intr-un dosar instrumentat de procurorii Serviciului Teritorial Galati al Directiei Nationale Anticoruptie (DNA).
“Din ordonanta de retinere intocmita de procurori a reiesit ca in cauza exista date si probe din care rezulta suspiciunea rezonabila potrivit careia, la data de 4 noiembrie 2014, in calitate de presedinte al Judecatoriei Faurei, judetul Braila si, implicit, de judecator, avand repartizat spre solutionare un dosar, a pretins de la un martor denuntator o suma de bani, in legatura cu solutionarea favorabila a dosarului in care aceasta persoana avea calitatea de petent contestatar al unui proces-verbal de sanctionare contraventionala”, se arata intr-un comunicat al procurorilor DNA.
CITESTE SI: Comisar sef de la Politia Lugoj, retinut de DNA pentru luare de mita si trafic de influenta
In data de 28 noiembrie 2014, dupa ce dosarul fusese intre timp solutionat prin inlocuirea sanctiunii amenzii contraventionale in cuantum de 20.000 de lei cu sanctiunea avertismentului, judecatoarea a primit de la martorul denuntator suma de 1.000 de euro, ocazie cu care a fost prinsa in flagrant, se mai precizeaza in comunicat.
CITESTE SI: Seful IPJ Bistrita-Nasaud si doi subordonati, arestati pentru 30 de zile
Inculpata urmeaza sa fie prezentata in cursul zilei de sambata la Curtea de Apel Galati, cu propunere de arestare preventiva pentru 30 de zile.
Sursa foto: realitatea.net
CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie sunt oameni ca Dana Galbeni, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica sau Costel Comana. De câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru. Mai nou, Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl are în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară este omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesează că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment. Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor au susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată” … Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu Curtea de Conturi a României a constatat anul trecut că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători. Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar acum sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” continuă să facă legea pe calea ferată continuând opera de falimentare a CFR Călători”