AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI figureaza in Master Planul General de Transport (MPGT) ca prioritate zero, astfel ca va fi CONSTRUITA in perioada de implementare a proiectelor 2014-2020, proiectul fiind evaluat la 1,6 miliarde euro, potrivit unui comunicat remis joi presei de Ministerul Transporturilor (MT).
“Autostrada are o lungime de 120 de kilometri, din care 20 de kilometri sunt in zona de munte. Proiectul este evaluat la 1,6 miliarde euro, fara TVA, iar executia lucrarilor este prevazuta in perioada 2017-2020”, se spune in comunicat.
MT precizeaza ca va intreprinde toate demersurile necesare in vederea finalizarii proiectului AUTOSTRAZII SIBIU-PITESTI pana in anul 2020, acesta fiind “prioritar pentru infrastructura rutiera din Romania, urmand sa deserveasca in conditii bune, traficul de tranzit international, de marfuri si persoane”.
Citeste si: CONTRACTUL pentru ZECE KILOMETRI din AUTOSTRADA Brasov-Oradea a fost semnat
Pana in prezent, au fost parcurse mai multe etape. Astfel, in data de 11 februarie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a desemnat castigatorul pentru contractul pentru revizuirea si actualizarea Studiului de fezabilitate pentru AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI, acesta fiind Asocierea Spea Ingineria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucuresti — Tecnic Consulting Engineering Romania SRL.
In urma desfasurarii procedurii de achizitie publica, a fost formulata o contestatie in data de 23 februarie la rezultatul procedurii emis de catre CNADNR. Contestatia se afla in solutionare la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC).
Dupa finalizarea contractului de revizuire a Studiului de fezabilitate pentru AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI, CNADNR SA va demara procedura de achizitie publica pentru atribuirea contractului de lucrari aferent AUTOSTRAZII SIBIU-PITESTI.
Acest contract va fi impartit pe loturi, fiecare lot avand cate un antreprenor, astfel incat demararea si executarea lucrarilor sa fie una progresiva, cu conditionarea firmelor care vor efectua lucrarile de constructie de finalizarea loturilor de autostrada pana in anul 2020.
“Autostrada Sibiu-Pitesti este unul din proiectele prioritare pentru Romania, sustinut prin Master Planul General de Transport. Stiu ca astfel de proiecte de amploare dureaza destul de mult, stiu si ca nivelul de asteptare al nostru, al tuturor, este destul de ridicat, dar am intrat pe fagasul normal care nu poate duce decat la finalizarea acestui proiect”, a declarat ministrul Transporturilor, IOAN RUS.
Sursa foto: automarket.ro
DNA , sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013 , 2014 si 2015 de la CFR Calatori?
Ar fi interesant si nu numai…
Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca…
…sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Szentes Iosef, Secara Vasile, Dorobantu Valentin, Carmen Maria Popescu, Miu Ileana ,Liliana Constantinescu, Claudiu Dumitrescu, Alexandrina Gatej, Dana Galben Rachila, Gavris Teodor Alexandru , Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu, Zaharia Adrian, Berindean Nicolae, Mantescu Cristina,Condulescu Corneliu,Mantoiu Cornel, etc ?
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a majoritatii celor de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie, pe unde sunt dosite rapoartele Curtii de Conturi sau cum s-a “construit” Mersul Trenurilor si de catre cine in decursul cel putin al ultimilor 4(patru) ani ?
Dacă faceţi lucrurile potrivite, în modul potrivit, veţi obţine rezultatele dorite. Asta scrie celebrul Brian Tracy în cartea ”Succesul în viață”. Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email:[email protected]
Va mai amintiti? Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro… Insa, prejudiciul real se ridica la aproximativ 160 milioane de euro? “Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare. Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. De necrezut , directori plătiţi regeste de stat, garantaţi de privaţi(CLAUDIU DUMITRESCU,DOROBANTU VALENTIN, SECARA VASILE, SZENTES IOSEF, ETC.) Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana(decedat intre timp), era în relaţii excelente cu DUMITRESCU CLAUDIU , director in Ministerul Transporturilor , cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana. Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara. In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor. Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu. Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori” PS: “Când vei constata că, în scopul de a produce, trebuie să obţii aprobarea de la acei care nu produc nimic, când vei observa cum banii se scurg spre cei care nu activează în bunuri, ci în favoruri, când vei înţelege că o mulţime de oameni se îmbogăţesc prin luare de mită şi influenţa lor e mai eficace decât munca lor, că legile nu te protejează contra lor, ci dimpotrivă, ei sunt cei care sunt protejaţi impotriva ta, când vei descoperi că este răsplătită corupţia iar onestitatea devine un sacrificiu de sine, atunci vei putea spune fără teamă de a greşi, că soarta societăţii în care trăieşti, este condamnată”