Primul tren de mare viteza construit in Romania a fost asteptat cu mare nerabdare, vineri, in Gara Motru. Minunatia a ajuns, insa, cu o intarziere de doua ore: linia ferata din zona e uzata si nefolosita de mai bine de doi ani.
Zeci de oameni, printre care si primarul, s-au adunat in gara din Motru pentru a vedea venind pe sine garnitura de ultima generatie, potrivit Adevarul. L-au vazut, dar dupa o intarziere semnificativa , de 2 ore.
Trenul poate circula cu viteze de pana la 160 de kim/h, insa nu si pe caile ferate din Romania , unde se poate circula cu maximum 120 km/h si doar pe tronsoane scurte.
“Este o instalatie foarte noua. Locomotiva se conduce usor. Viteza maxima este de 160 km/ora, dar nu ne permite infrastructura. Viteza maxima cu care se circula pe calea ferata din Romania este de 120 km/ora, dar sunt multe restrictii care trebuie respectate. Este rama electrica fabricata in Romania cu podea joasa. A fost fabricata la Craiova, la Softronic. Este un tren nou, prototip. Am venit la Motru pentru a face o proba. Sinele sunt bune, dar sunt cateva restrictii”, a explicat managerul de proiect, Sebastian Ghita.
“Este un eveniment foarte dorit locuitorii orasului. De doi ani de zile, circulatia feroviara a fost suspendata. Ne bucuram foarte mult ca am reusit sa aducem din nou trenul in municipiul Motru. Astazi se fac probe tehnice pentru omologarea acestui tren, care este foarte modern si are toate dotarile de ultima ora. La inceput, trenul va circula pe ruta Motru-Craiova si in week-end chiar si Bucuresti”, a spus primarul din Motru.
Trenul se afla in probe de trei luni si va mai efectua drumuri fara calatori pana in luna martie.