Majoritatea romanilor considera ca rolul UDMR in politica romaneasca este unul negativ, potrivit celui mai recent studiu realizat de Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES) in legatura cu perceptiile asupra relatiilor interetnice din Romania.
Astfel, 50 la suta dintre cei care au luat parte la studiu au apreciat ca rolul UDMR in politica romaneasca este unul negativ si doar 39 la suta au fost de parere ca acesta este unul pozitiv. Totodata, trei la suta dintre respondenti au spus ca rolul UDMR in politica romaneasca nu este „nici pozitiv, nici negativ”.
Tinerii cu varste pana in 35 de ani au declarat in proportie de 41,6 la suta ca rolul UDMR este pozitiv, in timp ce proportii mult mai mici dintre persoanele mai in varsta impartaseau aceasta opinie. De asemenea, persoanele cu studii superioare au afirmat in proportie de 35 la suta ca UDMR are un rol pozitiv in politica romaneasca, ponderea persoanelor fara studii sau care au absolvit cel mult opt clase si care sustin aceasta pozitie fiind mult mai redusa.
Citeste si: Aspectul nevazut de la semnarea protocolului de guvernare. USD face orice pentru UDMR. FOTO
Romanii sunt rezervati si in ceea ce priveste reprezentarea politica de catre lideri maghiari. Astfel, 51 la suta dintre respondenti nu ar accepta sa aiba reprezentanti politici maghiari.
Studiul „Prieteni si dusmani. Perceptii asupra relatiilor interetnice din Romania” a fost realizat in luna martie 2013 pe un esantion de 1.267 persoane de 18 ani si peste, reprezentativ la nivel national. Marja de eroare a fost de ± 2,8 la suta.
Abonatii la contracte de milioane de euro incheiate de CFR Calatori pentru salubrizare , bineinteles doar cu firmele de casa ale managerului “smart”?
Sa amintim doar cateva dintre ele :
11 Frangers SRL ,Euro Construct SA,Ghenuta SRL,ESC Servicii Curăţenie,etc.
Toate atribuite “in totalitate legal” prin negociere si nu prin licitatii publice.
Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro.
Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare.
Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.”