CFR Calatori va suplimenta, in weekend, trenurile aflate in circulatie pentru a onora toate cererile primite din partea celor care intentioneaza sa calatoreasca spre principalele destinatii de pelerinaj sau spre litoral, se arata intr-un comunicat transmis, luni, agentiei Mediafax.
In zilele de 15, 16 si 17 august, doua trenuri vor circula suplimentar in programul “Trenurile Soarelui” spre/dinspre Constanta. Trenul InterRegio 12696-1 va pleca din Bucuresti Nord la 07.50 si va ajunge in Constanta la ora 10.30, iar trenul InterRegio 12695-2 va pleca din Constanta la ora 18.30 si va ajunge in Bucuresti Nord la 21.10.
CITESTE SI: OFERTA CFR pentru litoral: PRETURI incepand de la 19.9 lei in weekend
In aceasta perioada, trenurile care pleaca din Timisoara Nord catre Bucuresti Nord la ora 22.10, si din Bucuresti Nord catre Timisoara Nord la ora 21.45, isi vor prelungi ruta pana la/de la Constanta. Astfel, trenul InterRegio 1696/12696-1 va pleca din Timisoara Nord la ora 22.10 si va ajunge in Constanta la 10.30, iar InterRegio 12695-2/1695 va pleca din Constanta la 18.30 si va ajunge in Timisoara Nord la 07.02.
De asemenea, vineri, 15 august, in ziua de sarbatoare legala, Adormirea Maicii Domnului, vor circula suplimentar: spre/dinspre centrul de pelerinaj din Ardeal – Manastirea Nicula trenurile: Regio 13402 Cluj Napoca (11.54) – Gherla (12.50); Regio 13408 Gherla (13.20) – Ilva Mica (15.32); Regio 13410 Gherla (13.35) – Bistrita Nord (15.32) si Regio 13403 Dej Calatori (13.00) – Cluj Napoca (14.35).
CFR Calatori mai precizeaza ca spre/dinspre centrul de pelerinaj din Valea Jiului – Manastirea Lainici vor circula trenurile Regio 2085 Craiova (14.15) – Filiasi (15.13) – Petrosani (18.33) si Regio 2086 Petrosani (19.15 ) – Filiasi (22.51) – Craiova (23.36), spre / dinspre localitatea Cacica – trenul Regio 13604 Cacica (14.00) – Suceava (14.56), iar spre/ dinspre localitatea Pitesti, trenurile Regio 9476 Piatra Olt (16.20) – Pitesti (18.43) si Regio 9479 Pitesti (19.32) – Piatra Olt (21.41).
CITESTE SI: Trenul de MARE VITEZA construit la Craiova va face curse spre LITORAL
“De asemenea, trenurile InterRegio de pe rutele cele mai solicitate, din marile orase catre litoral, vor avea in compunere mai multe vagoane decat in mod obisnuit. In ziua de vineri, 15 august, unele trenuri de naveta locale nu vor circula, pasagerii avand posibilitatea de a calatori cu celelalte trenuri aflate in circulatie pe rutele respective”, se mai arata in comunicat.
Sursa foto: gandul.info
Groparii CFR Calatori?
Organele abilitate ale statului trebuie sa intervina urgent !
În timp ce fostul manager privat Valentin Dorobanţu impreuna cu directoarea de achizitii “in totalitate legale” Carmen Maria Popescu au risipit banii societății prin achiziţionarea de bunuri şi servicii inutile, dar mai ales pe carburanţi luaţi la preţuri astronomice, compania se scufundă în datorii(a se verifica incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli cel putin la nivelul anului 2013).Ca si cum societatea ar fi pe profit, in continuare banii CFR Calatori sunt “praduiti” fara mila de aceiasi directoare de achizitii care surprinzator se mai afla si acum in functie?
Dl. IOAN RUS, Ministrul Transporturilor, se pare ca va asumati o anumita raspundere?
Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători.
De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani. Printr-o Hotărâre de Guvern emisă în 2012, operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi mai ales Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Căpuşare subvenţionată Când fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, se pregătea să predea mandatul, iar Valentin Dorobanţu era încă manager privat la CFR Călători, s-a regizat o inginerie feroviară de proporţii. Legislaţia actuală stipulează că rutele feroviare de transport persoane nerentabile operate de CFR Călători, în regim social, adică trenuri personale (regio), pot fi exploatate de către operatorii privaţi pe baza unor subvenţii acordate de Ministerul Transporturilor. Însă tot legislaţia românească precizează că atribuirea rutelor nerentabile se face prin licitaţie, iar traseele adjudecate sunt incluse în mersul trenurilor care apare la sfârşitul fiecărui an. Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de directorul Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi. „S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat. Însă trenurile private practică tarife mai mici decât CFR Călători ca urmare a subvenţiilor, ceea ce face ca tot mai mulţi călători să meargă cu trenurile private. În plus, dacă trenurile private circulă cu călători sau fără, cuantumul subvenţiei care se încasează este acelaşi. Practic, prin această manevră de concurenţă neloială, compania CFR este căpuşată cu acte în regulă, dar nimeni din Ministerul Transporturilor nu vrea să deranjeze interesele operatorilor privaţi”, a declarat un fost ministru al Transporturilor.
CFR CALATORI are cont pe FACEBOOK. Putem comunica mai usor acum. n