IULIAN HERTANU, controversatul cumnat al premierului VICTOR PONTA, luat in vizor de procurorii DNA, care marti au facut PERCHEZITII la una dintre firmele, SC EXFIN 2000 SRL controlate de acesta alaturi de sotia sa, sora premierului, este un om de afaceri originar din Iasi.
IULIAN HERTANU, cumnatul lui VICTOR PONTA, a avut numeroase contracte controversate cu statul, despre care presa a relatat in ultimii ani.
O investigatie a jurnalistilor de la Romania Libera impreuna cu Rise Project din 2012 a aratat ca una dintre firmele cumnatului lui VICTOR PONTA a incheiat un contract de 50 de milioane de lei cu statul, alaturi de o companie apropiata de fostul presedinte TRAIAN BASESCU. Acest lucru s-a intamplat chiar in timpul protestelor la adresa Guvernului Boc din ianuarie 2012.
CITESTE SI: SC Grossman Engineering Group, firma cumnatului lui Ponta, amendata pentru lucrarile de la Comarnic
Mai mult, compania lui IULIAN HERTANU a avut, in ultimii opt ani, contracte cu statul roman in valoare de aproximativ 100 de milioane de lei. Premierul VICTOR PONTA a crescut in Bucuresti, intr-un apartament de langa Gara de Nord, alaturi de mama sa, CORNELIA NAUM, si sora, ALEXANDRA PONTA. Dupa ce s-a casatorit, sora prim-ministrului si-a schimbat numele in ALEXANDRA HERTANU, iar in casa parinteasca s-a mutat si proaspatul sot, IULIAN HERTANU.
In acelasi timp a fost infiintata firma HERTANU PROJECTS SRL, in care mama lui VICTOR PONTA detine 5%, iar sora premierului 95%. Sediul social al firmei era chiar in locuinta familiei Ponta.
Ulterior, IULIAN HERTANU a devenit actionar cu 60% si la o alta companie, respectiv SC Grossmann Engineering Group SRL. De atunci, adica din 2007, cifra de afaceri a acestei firme s-a dublat, chiar triplat in anumiti ani. Compania a incheiat zeci de contracte cu statul roman, fie finantate din bugetele institutiilor publice, fie din fonduri europene.
CITESTE SI: PERCHEZITII DNA la EXFIN 2000, firma SURORII lui PONTA. NUME GRELE din PSD citate in dosar. UPDATE
Cea mai profitabila afacere a fost castigarea unei licitatii de aproape 50 de milioane de lei pentru extinderea retelei de canalizare din COMARNIC, judetul Prahova. Firma alaturi de care IULIAN HERTANU a castigat proiectul este SC Euro Construct Trading 98, controlata de Sorin Vulpescu si DAN BESCIU, apropiati atat ai fostului presedinte Basescu, dar si ai fostului sot al ELENEI UDREA, DORIN COCOS.
Cumnatul lui VICTOR PONTA este actionar in mai multe companii, care au beneficiat, la randul lor, de contracte cu statul. Printre licitatiile castigate de firmele lui IULIAN HERTANU se numara extinderea retelelor de apa si canalizare din Targoviste, reabilitarea zonei istorice din Campulung, extinderea canalizarii din localitatea Pantelimon si construirea sediului primariei din comuna Hangu, judetul Neamt.
Procurorii efectueaza, marti dimineata, mai multe PERCHEZITII intr-un dosar de frauda cu FONDURI EUROPENE. Potrivit unor surse citate de Mediafax, procurorii au descins si la locuinta lui IULIAN HERTANU, cumnatul premierului VICTOR PONTA, precum si la o firma a acestuia, SC EXFIN 2000 SRL.
CITESTE SI: Firma CUMNATULUI lui PONTA ar fi fraudat FONDURI UE pentru lucrari la sistemul de canalizare din Comarnic
Sursele citate spun ca deturnarea de fonduri s-ar ridica la 7,8 milioane de lei, la care s-ar adauga un prejudiciu de 2,5 milioane de lei din evaziune fiscala. Proiectul fraudat ar fi vizat lucrarile de canalizare in orasul Comarnic, potrivit Realitatea TV.
Sursa foto: captura rtv.net
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !!!!!!!!!!!!!!! DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ? DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ? “Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” Bravo domnule ministru RUS, PSD-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ??? Jolly-jokeri de la CFR Calatori. In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, FARA LICITATIE , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie? Numai bosul CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu. Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile. Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu. Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?” “Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „ Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”