Presedintele CNA, Laura Georgescu, a declarat, marti, ca minutele de publicitate TV ar trebui sa fie contorizate la vedere si a propus ca televiziunile sa afiseze in coltul din dreapta al ecranului un contoar care sa numeroteze minutele de publicitate, transmite Mediafax.
Declaratia Laurei Georgescu a fost facuta in cadrul sedintei Consiliului National al Audiovizualului (CNA) de marti si este motivata de numeroasele sesizari primite de institutie in fiecare saptamana cu privire la minutele de publicitate difuzate de televiziuni in timpul programelor.
Un proiect in acest sens va fi discutat in sedinta de joi. Publicitatea “la vedere” ar fi cea mai buna solutie, sustine presedintele CNA. “Cand incep minutele de publicitate contorul sa se miste. Asa avem acoperire pentru toate partile implicate”, a precizat Laura Georgescu.
Laura Georgescu a mai spus ca acel contoar se va opri in momentul difuzarii altor programe si va reincepe sa functioneze cand va fi difuzat urmatorul calup de publicitate.
Proportia de spoturi publicitare televizate si spoturi de teleshopping dintr-un interval de o ora nu poate depasi 20%, respectiv 12 minute; in cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depasi 8 minute din timpul oricarei ore date”, stipuleaza articolul 35, alineatul 1 din Legea audiovizualului.