Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania se afla in proces de evaluare a lucrarilor de modernizare a DN 67C Transalpina, executate de catre compania Romstrade, in vederea REZILIERII contractului si se va adresa Justitiei pentru recuperarea prejudiciilor, anunta un comunicat de presa al companiei.
“Ordinul de incepere a executiei lucrarilor a fost emis in data de 22 septembrie 2008, iar antreprenorul SC Romstrade SRL nu a respectat termenul contractual de 18 luni prevazut. Pe parcursul derularii contractului, antreprenorul nu a demonstrat ca are capacitatea tehnica de a finaliza lucrarile de modernizare in termenele stabilite. In data de 5 octombrie 2012 CNANDR SA a suspendat lucrarile “, se mentioneaza in comunicat.
Citeste si: Proprietarii de pensiuni din RANCA au protestat cu paine si lumanari fata de situatia cu TRANSALPINA
In vederea REZILIERII contractului de lucrari, CNADNR SA se afla in proces de evaluare a lucrarilor executate din punct de vedere cantitativ si calitativ. Astfel, CNADNR SA a angajat experti pentru realizarea unui raport prin care sa se stabileasca eventualul prejudiciu cauzat de SC Romstrade, acest raport urmand a fi opozabil in actiunea in instanta care va fi demarata de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale.
“Avand in vedere faptul ca lucrarile au fost abandonate de constructorul SC Romstrade SRL, neasigurandu-se in tot acest timp si conservarea lucrarilor, in prezent se inregistreaza degradari ale structurii de rezistenta a drumului, provocate de scurgerea necontrolata a apei provenite din precipitatii si din topirea zapezilor. Aceste degradari pot constitui un potential pericol de cedare a drumului sub actiunea traficului”, se mai arata in text.
Citeste si: STENOGRAMELE DNA despre JAFUL de la constructia TRANSALPINA
Reprezentantii CNADNR mentioneaza, totodata, ca sectorul de drum nu a fost echipat de catre constructorul SC Romstrade SRL, cu elementele de siguranta obligatorii: parapeti de siguranta, semnalizare verticala si marcaj rutier, potrivit Agerpres. Astfel, in cazul unor conditii dificile meteo-rutiere, acest sector de drum prezinta un grad sporit de risc pentru toti participantii la trafic.
Dupa REZILIEREA contractului de executie a lucrarilor de modernizare a DN 67C incheiat cu Romstrade, CNADNR va organiza o procedura de achizitie publica pentru atribuirea contractului de lucrari ramase de executat. Reluarea lucrarilor de modernizare a DN 67C se va face dupa finalizarea procedurilor de atribuire si semnarea contractului de executie.
De asemenea, CNADNR SA va interveni pentru asigurarea sigurantei rutiere pe sectorul de drum national DN 67C Transalpina, de indata ce contractul va fi REZILIAT, independent de licitatia privind atribuirea contractului de modernizare.
“CNADNR SA se va adresa Justitiei pentru recuperarea prejudiciilor cauzate de Romstrade SRL atat Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania SA, cat si mediului de afaceri din zona”, se mai spune in comunicat.
Pe drumul national DN 67C Transalpina, sectorul Bengesti-Sebes (km 0+000 — km 148+414), circulatia rutiera este deschisa doar intre localitatile Bengesti-Ranca (km 0+000—km 34+500).
Sectorul de drum national DN 67C Transalpina, cuprins intre km 34+500 (localitatea Ranca, judetul Gorj) si km 148+414 (localitatea Sebes, judetul Alba) este inchis circulatiei publice pe toata perioada anului, din cauza nefinalizarii lucrarilor de constructie si a imposibilitatii asigurarii conditiilor de siguranta a traficului rutier, interdictia fiind semnalizata prin indicatoare specifice, inca de la inceputul lucrarilor (2008).
CNADNR precizeaza ca, in cazul producerii unor accidente rutiere pe acest sector de drum, declarat inchis circulatiei publice, responsabilitatea apartine in totalitate conducatorilor auto care se deplaseaza pe traseul mentionat, in conformitate cu prevederile legale.
Sursa foto: consilierturism.ro
SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA A DL. IOAN RUS, MINISTRUL TRANSPORTURILOR,SUBALTERNII ISI FAC DE CAP? O MICA AFACERE “MARCA” INREGISTRATA CARMEN MARIA POPESCU, DIRECTOAREA DE ACHIZITII DE LA CFR CALATORI? “Firma lui Florin Walter a încasat în 2013 peste 1 milion de euro de la compania de stat. Externalizarea serviciilor de curățenie a trenurilor care pleacă din Gara de Nord a umplut cu milioane de euro conturile firmei Romprest. Dacă în primele șase luni ale anului, CFR Călători București a decontat peste 500.000 de euro firmei Romprest Servicii Integrate, în 2013, firma patronată de Florin Walter, a golit bugetul companiei feroviare de peste 1,13 milioane de euro pentru așa-zise sevicii de salubrizare a trenurilor. Numai din salubrizarea vagoanelor de călători, Romprest a încasat aproximativ 500.000 de euro. Potrivit registrului operațiunilor generatoare de obligațiuni de plată al CFR Călători București, în perioada ianuarie-decembrie 2013, conducerea CFR Călători București a decontat peste 5,13 milioane de lei firmei Romprest . Pe lângă salubrizarea vagoanelor, angajații Romprest sunt plătiți pentru compactare gunoi, colectare gunoi, manipulare acumulatori, colectare transport depozitare gunoi, salubrizare automotoare, deszăpezire, salubrizare, gunoi menajer, colectare gunoi menajer, colectare transport depozitare gunoi menajer . Pe lângă serviciile de curățenie în trenuri, Romprest a încasat peste 1,1 milioane de lei pentru servicii de salubrizare. „Milioane de euro se cheltuiesc anual de către conducerile celor opt regionale CFR Călători. Romprest încasează bani și pentru manipularea acumulatorilor, în contul firmei intrând peste 670.000 de lei. Serviciile de curățenie a automotoarelor și a Săgeților Albastre a costat aproximativ 1,1 milioane de lei” NORMAL CA MAI SUNT SI ALTE FIRME DE SALUBRIZARE CU ABONAMENT LA CARMEN MARIA POPESCU , PE LA TIMISOARA , IASI , BRASOV, CONSTANTA , CLUJ,CRAIOVA,ETC.
“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care nu a mai organizat o licitatie, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si intabulat. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” bravo domnule ministru RUS, psd-ul o interminabila pepiniera penala. RUSINEEEEEEEEEEE SA VA FIE PE CINE ATI PROMOVAT.
“Sub privirea neputincioasa a lui IOAN RUS subalternii isi fac de cap?
Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători
De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani.
Operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat.
Potrivit informaţiilor , de acest bonus feroviar beneficiază două companii private- Transferoviar Grup Cluj-Napoca controlată de omul de afaceri Călin Mitică, şi Regiotrans Braşov deţinută de Iorgu Ganea şi Costel Comana. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”, a precizat un fost director al CFR Călători. Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat Valentin Dorobanţu, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.”