Din cauza CODULUI PORTOCALIU DE VISCOL SI NINSORI care a afectat astazi Romania, cursele de TREN din GARA DE NORD si decolarile de pe AEROPORTUL “HENRI COANDA” din Otopeni au intarzieri masive, relateaza HotNews.
Astfel, pe tabela de sosiri-plecari din Gara de Nord, apar intarzieri de pana la 150 de minute, la trenul Satu Mare -Bucuresti. In GARA CONSTANTA Sectia Regionala de Politie Transporturi a anuntat ca nu vor avea loc plecari pana la ora 13:00.
In acelasi timp au loc intarzieri la decolare intre o jumatate de ora si o ora pe AEROPORTUL OTOPENI din cauza operatiunilor de degivrare, dar nu sunt curse anulate din cauza vremii.
CITESTE SI: COD PORTOCALIU VISCOL: AUTOSTRADA A2 si alte 8 DRUMURI NATIONALE sunt INCHISE
Pe Aeroportul International “Henri Coanda” Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa “Aurel Vlaicu”, traficul aerian se desfasoara in conditii de ninsoare abundenta si viscol cu rafale de vant de peste 70 de kilometri pe ora, care transporta zapada pe sol, a precizat CNAB intr-un comunicat de presa.
Nicio cursa nu este anulata pe Aeroportul “Henri Coanda” din cauza conditiilor meteo, dar unele zboruri pot inregistra intarzieri de aproximativ treizeci de minute la decolare, determinate de degivrarea aeronavelor si de operatiunile de handling la sol, ingreunate de vreme, intarzieri care punctual pot depasi o ora.
“Pe ambele aeroporturi ale Capitalei se intervine constant cu utilajele proprii pentru deszapezirea pistelor, platformelor si cailor de rulare, fiind asigurate conditiile pentru desfasurarea in deplina siguranta a operatiunilor aeriene”, potrivit CNAB.
Sursa foto: Jurnalul
Fostul director din cadrul CFR Calatori Brașov, Gheorghe Rădulescu, a fost condamnat la trei ani și jumătate de închisoare cu executare de o instanța a Tribunalului Brașov.
Alţi doi inculpaţi de la Cluj trimişi în judecată, au primit condamnări cu suspendare sub supraveghere.
1. (…) condamnă pe inculpatul RĂDULESCU GHEORGHE (…) la pedeapsa de 3 ani şi 6 luni închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prev de art 66 al 1 lit a, b, g C.pen pe o perioadă de 3 ani, pedeapsă complementară executabilă cf art 68 lit c C.pen. (…) În baza art 72 C.Pen. deduce din pedeapsa închisorii durata reţinerii şi arestării la domiciliu a inculpatului RĂDULESCU GHEORGHE, respectiv de la 28.01.2015 la 4.04.2015.
2. (…) condamnă pe inculpatul SECARĂ VASILE(fost director general la SNTFC CFR Calatori Bucuresti) la pedeapsa de 2 ani şi 8 luni închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 al. 1 lit. a, b şi g C.penal pe o perioadă de 2 ani , pedeapsă complementară executabilă cf art 68 lit b C.pen . În baza art. 91 al. 1 – 92 al. 1 cod penal suspendă sub supraveghere executarea pedepsei principale pe durata unui termen de 3 ani . (…)
3. (…) condamnă pe inculpatul BERINDEAN NICOLAE( fost sef oficiu juridic la SNTFC CFR Calatori Bucuresti) la pedeapsa de 2 ani şi 8 luni închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 al. 1 lit. a, b şi g C.penal pe o perioadă de 2 ani, pedeapsă complementară executabilă cf art 68 lit b C.pen . În baza art. 91 al. 1 – 92 al. 1 cod penal suspendă sub supraveghere executarea pedepsei principale pe durata unui termen de 3 ani. (…)
Cam asta auzim peste tot, oamenii lui Dragnea, oamenii lui Zgonea , oamenii lui…
Si anul acesta, Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan M. Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA, a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri a guvernului Emil Boc, prin HG nr 74/2012.
Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, care cum vrea sa devina secretarul general al Ministerului Transporturilor, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
La transportul de calatori, firma dirijata de catre fostul director al CFR Calatori, Valentin Dorobantu, Regiotrans SRL Brasov, datoreaza CFR SA ca taxa de utilizare a infrastructurii suma de „1.479.274,33 lei, din care debit de 1.476.393,58 lei şi penalităţi de 2.880,75 lei”, adica aproape 340.000 de euro.
Practic, daca tinem cont ca TUI la calatori este de 9,04 lei/tren km, trenurile firmei dirijate de Valentin Dorobantu au circulat gratis pe calea ferata 163.636 km, adica de aproape 1000 de ori distanta dintre Bucuresti si Brasov.