Deloitte anunta o noua sesiune de aplicari la programul EU Gateway, lansat in iulie 2008, la care pot aplica companiile romanesti din domeniul designului interior.
La noua misiune economica, programata in perioada 24-28 martie 2014, se pot inscrie companiile specializate in design interior care vor sa patrunda pe piata din Japonia, termenul limita de aplicare fiind data de 25 octombrie 2013.
“Interesul crescut al Europei pentru cultura si traditiile asiatice a dezvoltat de-a lungul timpului relatii comerciale puternice intre cele doua continente. Prin intermediul acestui proiect, companiile romanesti ce-si desfasoara activitate in domeniul productiei de mobila si design interior au posibilitatea de a-si crea noi oportunitati de afaceri. Romania este o piata in continua dezvoltare, in care companiile trebuie sa dea dovada de un nivel ridicat de creativitate, pentru a putea imbina stilul modern cu cel traditional”, spune Ioana Vadan, consultant in cadrul Deloitte Consultanta, coordonatorul acestei etape din program.
Programul EU Gateway a fost initiat de catre Comisia Europeana si are ca scop sustinerea companiilor din Uniunea Europeana in procesul de intrare pe anumite sectoare de inalta tehnologie si design. Birourile Deloitte din Uniunea Europeana si Japonia ofera companiilor asistenţa, din stadiul de aplicare si pana la sfarsitul misiunii economice. Programul a fost structurat pe cicluri anuale, pana in 2014.
Procesul de aplicare consta in doua etape:
1) Pentru inceput, companiile completeaza un formular exprimandu-si interesul fata de proiect, urmand ca analistii Deloitte sa determine gradul de eligibilitate al companiei.
2) Daca firmele corespund cerintelor, trec la a doua faza, completand un formular de aplicare.
Intregul proces se desfasoara online, pe site-ul eu-gateway.eu, si nu presupune niciun efort financiar din partea aplicantului. Companiile interesate primesc asistenta din partea Deloitte de-a lungul intregului proces de aplicare, precum si pe tot parcursul etapelor ulterioare acceptarii in acest program.
Companiile eligibile trebuie sa aiba sediul in Uniunea Europeana si sa aiba o activitate pe piaţa de cel puţin cinci ani. Alte criterii de selectie sunt acţionariatul european majoritar sau de 100%, precum si o cifra de afaceri si un numar de angajati suficient de mare astfel incat sa garanteze intrarea pe piata din Japonia.
Companiile trebuie, de asemenea, sa faca dovada unui portofoliu de cooperare cu companii la nivel international si sa aiba o strategie de afaceri solida pentru penetrarea pietei respective. In plus, principalii factori de decizie din cadrul companiilor respective trebuie sa fie vorbitori fluenţi de limba engleza.