CFR Marfa va incepe saptamana viitoare concedierea a peste 2.000 de oameni, din cauza situatiei financiare nefavorabile, in lipsa acestei masuri transportatorul feroviar riscand sa ramana fara fond de salarii din august, a declarat joi ministrul Transporturilor, Dan Sova.
“Cifra concedierilor la CFR Marfa a fost stabilita in noiembrie anul trecut la 2.500 de oameni, trebuia facuta din februarie. Nu s-a facut. (…) Din pacate, fara aceste concedieri in luna august – si asa sunt probleme cu fondul de salarii – ramanem fara fond de salarii. Deci este o problema foarte mare si trebuie rezolvata foarte rapid” , a spus ministrul, raspunzand unei intrebari.
“El a precizat ca numarul celor disponibilizati va fi mai mic de 2.500, in contextul in care aproximativ 200 au iesit intre timp la pensie, iar cei care vor pleca vor beneficia de salarii compensatorii, pana la 24 de luni, banii fiind aflandu-se la Ministerul Muncii”, a mai spus ministrul.
FMI a respins propunerea lui Sova de scoatere a unor companii de sub management privat
Ministrul Transporturilor a precizat ca s-a incercat gasirea unor solutii de concediere in doua etape sau concedierea unui numar mai mic de persoane, insa in urma discutiilor cu Fondul Monetar International si analiza exacta a cifrelor propunerile nu s-au putut concretiza.
“Astazi va trebui executat ce s-a stabilit in noiembrie anul trecut”, a spus Sova.
Ministrul declara in mai ca va cere FMI o derogare de la prevederea din acordul incheiat cu statul roman privind concedierea a 2.500 de angajati de la CF Marfa, in conditiile in care sunt solutii pentru salvarea a 1.100 locuri de munca.
Citeste si: CFR Marfa are un NOU Consiliu de Administratie
Guvernul s-a angajat fata de FMI la o restructurare agresiva a companiei CFR Marfa si continuarea procesului de privatizare cu un investitor strategic
Compania CFR Marfa, controlata de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfa din Romania, cu afaceri de 208 milioane de euro anul trecut.
HOT DE HOT, DOVEDIT?
Pe directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanțu, atentie,l-au demisionat,din funcția de conducere a companiei !!!!! Această “demisie” ar veni și din cauza faptului că Direcția Națională Anticorupție(DNA) îl investighează pentru prejudicierea companiei cu peste un peste milion jumătate de euro. Din informațiile deținute , Dorobanțu își va continua activitatea la un operator privat de transport călători din zona Brașov, RegioTrans, companie controlată de un apropiat de-al său, Costel Comana.
Carcotasii spun ca nu v-a face “purici” multi pe la RegioTrans si ca o sa fie coleg de celula, cat de curand, cu Relu Fenechiu cel care l-a si numit in functie la CFR Calatori.
HOTII STRIGA HOTII?
DACA FURA DIRECTORUL “SMART” DE CE SA NU FURAM SI NOI NASII?
JALE MARE LA CFR CALATORI, DIRECTOAREA DE ACHIZITII IN “TOTALITATE LEGALE” ASCUNDE DOSARE DE ACHIZITII DE CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI?
Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ?
“Cum a sifonat fostul director CFR Calatori subventiile de la stat. De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles. Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic,totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care s-a calauzit Valentin Dorobantu.