Consilierul judetean liberal SIMONA DAVID, sotia primarului din Floresti, EUGEN DAVID, a fost ridicata si dusa la sediul Inspectoratului Judetean de Politie (IJP) Prahova pentru audieri, dupa ce politistii au facut perchezitii la domiciliul celor doi soti, dar si la primaria comunei, relateaza Agerpres. Surse judiciare au declarat ca la audieri va fi adus si EUGEN DAVID.Potrivit site-ului Consiliului Judetean Prahova, SIMONA DAVID, de profesie inginer diplomat, este director al Centrului de Recuperare si Reabilitare Neuropsihiatrica pentru Persoane Adulte cu Handicap Calinesti (comuna Floresti). Aceasta a fost trimisa in judecata de DNA Ploiesti, in februarie 2015, in dosarul de coruptie al deputatului Mircea Rosca, fiind acuzata de abuz in serviciu, fapta comisa in calitate de director al centrului pe care il conduce si in prezent.
De asemenea, primarul comunei prahovene Floresti, EUGEN DAVID, a fost trimis in judecata, in luna martie, de procurorii Parchetului de pe langa Curtea de Apel (PCA) Ploiesti, acesta fiind acuzat de savarsirea a noua infractiuni de conflict de interese. Potrivit unui comunicat emis de PCA Ploiesti, in rechizitoriul intocmit de procurori s-a retinut ca, in perioada 16.09.2009 – 26.02.2014, inculpatul Eugen Eduard David, in calitate de primar al comunei prahovene Floresti, a emis noua dispozitii de plata prin care o ruda a acestuia, dar si rude prin alianta au obtinut in mod direct foloase materiale.
Concret, David este acuzat ca a dispus plata catre persoanele respective a unor ajutoare de urgenta, valoarea totala a sumelor platite fiind de 32.500 lei.
Sursa foto: realitatea
Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si impreuna
cu fostul ministru al Transporturilor Dan M. Costescu, care a fost directorul general al CFR SA, a tesut un nou mers al
trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care
efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile
operatorilor privati.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri
regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special
navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost
transformate in trenuri interregio.
In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers
cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca
sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea
trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar
mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager
privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle
conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte
mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste
în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru
aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de
servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada
2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători
regizată pe ultima sută de metri prin HG nr
74/2012.
Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fostul
director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu
Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, au acceptat
ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse
mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la
anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de
stat.
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif
Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000
de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica
Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a
facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu
Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns
acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu
este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima
data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre
„Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori
Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica
predecesorilor sai.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in
2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul
director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART” si ulterior
cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in
interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand
astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si
Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt
preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la
calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru
CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor transportati.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin
Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie
intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată,
cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea
operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul
Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de
rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au
fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era
“ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii
privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif
Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul
trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de
transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR
Călători?