Consiliul Concurentei a sanctionat cu amenzi in valoare totala de 16.907.202 lei (aproximativ 3,7 milioane euro) 3 companii din domeniul comercializarii angro de carburanti pentru incheierea unei intelegeri anticoncurentiale. Companiile sanctionate sunt Tinmar Ind, Planoil SRL si Planoil Industries.
Amenzile primite
SC TINMAR IND SA BUCURESTI: 15.282.489 lei
SC PLANOIL SRL BUCURESTI: 1.317.780 lei
SC PLANOIL INDUSTRIES SRL BUCURESTI: 306.933 lei
In cadrul investigatiei, Autoritatea de Concurenta a constatat ca cele trei companii au participat participarea la o intelegere anticoncurentiala, constand in fixarea preturilor, discounturilor si adaosurilor comerciale, impartirea clientilor si a surselor de aprovizionare in activitatea de distributie angro de benzina si motorina pe piata romaneasca.
CITESTE SI: CONSILIUL CONCURENTEI A AMENDAT HIDROELECTRICA SA CU 4,6 MILIOANE DE EURO
Toate companiile sanctionate au recunoscut participarea la intelegerea anticoncurentiala si au beneficiat de o reducere a amenzii de 20%.
Conform Legii Concurentei, sunt interzise orice intelegeri intre companii care denatureaza concurenta, in special cele prin care se stabilesc preturile de vanzare sau cumparare sau cele prin care se impart pietele sau sursele de aprovizionare.
Consiliul Concurentei incurajeaza companiile implicate in acest tip de intelegeri anticoncurentiale sa contacteze autoritatea de concurenta, sa isi recunoasca participarea la incalcare si sa furnizeze dovezi privind intelegerea respectiva. Procedand astfel, companiile pot beneficia de reduceri substantiale ale amenzilor in functie de momentul in care contacteaza autoritatea de concurenta si de valoarea informatiilor furnizate.
Sursa foto: economica
Actualul director general al CFR Calatori, Iosif Szentes, este unul dintre cei care doresc falimentarea companiei CFR Calatori.
Si anul acesta, Iosif Szentes a demonstrat ca nu se abate de la linia sa adica aceea de a-si face datoria catre operatorii privati, numai ca acum nu a facut-o singur ci impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio. In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat.
Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Ca sa fie sigur ca CFR Calatori se indreapta catre faliment, Iosif Szentes a mai regizat o ingineria financiara paguboasa pentru compania de stat, dar extrem de benefica pentru operatorii privati.
In noul mers al trenurilor dar si pe tabelele de afisaj din gari, au aparut o multime de trenuri interregio la ore cu circulatie maxima, dar la cateva minute dupa aceste pleaca si trenurile operatorilor privati pe aceleasi rute ca ale CFR Calatori.
Inca din 2013 zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani.
Printr-o Hotărâre de Guvern emisă în 2012 , operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale.
Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor.
Între timp, Valentin Dorobanţu, Vasile Secara si acum Iosif Szentes directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2013 şi până în acum, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane.
Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat, dar niciun ministru al Transporturilor din 2013 si pana acum n-a catadiscisit stopeze aceasta inginerie feroviara care duca catre faliment compania de stat.