Negocierile dintre patronatul ROMATSA si SINDICATE au continuat sambata si duminica, existand premizele gasirii unor solutii care sa duca la RENUNTAREA LA GREVA GENERALA anuntata pentru 1 septembrie, informeaza Realitatea.
UPDATE 20:39: Liderul de sindicat ROMATSA, Gabriel Tudorache, a declarat ca au ajuns la un acord cu conducerea in ceea ce priveste contractul colectiv de munca, astfel incât greva generala programata pentru marti a fost anulata.
“Suntem fericiti pentru faptul ca dupa un efort de trei zile si trei nopti suntem in pozitia de a anunta ca s-a anulat greva programata pentru marti, la ora 11. Din acest punct de vedere nu vor fi afectati nici pasagerii, nici noi, nici imaginea ROMATSA”, a declarat liderul de sindicat.
Acesta sustine insa ca aceasta este doar o mica victorie din lupta pentru ca ROMATSA sa devina functionala.
“Din punctul nostru de vedere este doar o mica victorie, lupta continua si vom face tot posibilul pentru decapusarea, depolitizarea si demilitarizarea acestei institutii. A continua cu acesti domni care ne-au adus in aceasta situatie, cu aceasta conducere, care sunt la fel de vinonati ca Stanciu, care au pus in pericol siguranta traficului si pasagerii care ar fi putut pierde bani, acesti domni, doar pentru ca s-a declarat greva legala, desi sunt aceleasi revendicari, au acceptat.
Daca nu vom face curatenie in aceasta institutie, nu va fi bine nici pentru salariatii si nici pentru imaginea ROMATSA”, a adaugat acesta.
UPDATE 19:57: Directorul general adjunct al ROMATSA, FLORIN CARNU, a declarat luni seara ca negocierile s-au incheiat cu bine dupa cateva zile incarcate de tensiune, informeaza B1 TV.
In final, a fost incheiat un contract colectiv de munca, avand in vedere ca patronatele si sindicatul au ajuns la un consens.
”Pot sa va asigur ca dupa cateva zile si nopti aproape pline de negocieri incarcate de tensiuni, am reusit in final sa incheiem negocierile. Avem acum un contract colectiv de munca.
Ca urmare, greva generala anuntata pentru maine nu va mai avea loc. Vom putea sa continuam cu activitatea noastra in conditii normale. Eurocontrolul a fost anuntat privind aceasta chestiune. I-am anuntat ca vom functiona la capacitate maxima”, a declarat FLORIN CARNU.
UPDATE 19:30: Greva controlorilor de trafic aerian a fost anulata, a anuntat, luni, ministrul Transporturilor, IULIAN MATACHE
“Maine (marti, 1 septembrie — n. r.), greva nu va mai avea loc. E anuntat Eurocontrolul, nu mai e niciun fel de problema”, a spus seful de la Transporturi.
“In cursul zilei de 29 august la sediul ROMATSA au continuat NEGOCIERILE INTRE PATRONAT SI SINDICAT pentru finalizarea noului contract colectiv de munca si pentru a stinge conflictul care a generat declararea grevei generale anuntata pentru data de 1 septembrie. Au fost analizate majoritatea revendicarilor, existand un consens asupra acestora din partea COMISIILOR DE NEGOCIERE. Negocierile continua si astazi, disponibilitatea ambelor parti creand premizele pentru GASIREA SOLUTIILOR si pentru rezolvarea divergentelor existente, astfel incat ROMATSA sa asigure in continuare, in conditii normale operationale si tehnice, serviciile de trafic aerian”, a anuntat ROMATSA, printr-un comunicat.
Ministrul Transporturilor, IULIAN MATACHE, a cerut vineri sindicatelor ROMATSA, dupa demisia directorului general, sa renunte la greva generala programata pentru 1 septembrie, apreciind ca PROTESTUL ESTE INUTIL si afecteaza activitatea din domeniul aerian si “confortul cetateanului”. Intrarea angajatilor Administratiei Romane a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) in greva generala de la 1 septembrie este legala, potrivit unei decizii luate vineri de Tribunalul Bucuresti, care nu este definitiva.
Controlorii de trafic aerian ROMATSA au anuntat luni ca vor intra in GREVA GENERALA din 1 septembrie, daca cele 14 revendicari pe care le au nu vor fi solutionate, ei sustinand ca problemele lor sunt “de viata si de moarte” si privesc siguranta calatorilor. Directorul ROMATSA, AUREL STANCIU, a fost numit in functia de secretar de stat la Ministerul Transporturilor, printr-o decizie semnata de premierul Victor Ponta si publicata marti in Monitorul Oficial.
In 15 iulie, sindicalistii ROMATSA au fost in greva de avertisment, timp de doua ore, perioada in care a fost asigurat doar 33,3% din traficul aerian al unei zile obisnuite. Acestia au 14 revendicari pe care le solicita in noul contract colectiv de munca. Printre altele, ei cer pensionarea la 55 de ani si introducerea unui articol prin care, dupa aceasta varsta, un controlor de trafic sa aiba posibilitatea sa fie trecut pe un alt post in ROMATSA pe masura pregatirii lui, in speta la o directie operationala sau de siguranta.
Sursa foto: evz
„O viaţă avem români… și-o cinste! Deșteptați-vă că am dormit destul!”
“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national.
Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top.
La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT.
Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia.
Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei.
Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor.
In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.”
Fostul ministru RUS, stia probabil ca PSD-ul este o interminabila pepiniera penala. Si ce ?
In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, fara licitatie , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie?
Numai bosul CFR Calatori, Vasile Secara si ulterior Szentes Iosif, pot spune, dupa ce se vor consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu.
Poate Corpul de control al ministrului Ghiocel Iulian Matache va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Dorobantu Valentin, Vasile Secara , Szentes Iosif si Elena Miu.
Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?
Ministrul Transporturilor,Ghiocel Iulian Matache , nu aude nu vede dar stie?
DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
Oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS Bv.), Carmen Maria Popescu(“regina achizitiilor” de la CFR Calatori), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(sef oficiu juridic),Claudiu Dumitrescu(fost membru CA,inculpat), Alexandrina Gatej(fosta presedinte CA),Dana Galben Rachila(membru CA pe viata?),Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(manager privat la CFR Calatori,lasat de Dorobantu si Secara sa pastoreasca ce a mai ramas din societate) Litra Marcel,Mantoiu Cornel ,Zaharia Adrian, etc?
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat?
Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani ,cum ar fi si Dorobanţu Valentin, Secara Vasile,Szentes Iosif , au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat?
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane?
Cautam urgent colaboratori care vor sa castige 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), acum, din prima luna! Oferta este pentru toate localitatile tarii. Lucrati in timpul liber sau full-time, la alegere. Activitatea este foarte usoara. Cerem si oferim seriozitate maxima! Pentru mai multe informatii, solicitati acum detalii unuia dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email:[email protected]