Corpul de control al Ministerului Transporturilor analizeaza motivele pentru care aeronavele companiei au intarzieri, chiar si de 2 – 3 ore.
“In acest moment Corpul de control al ministrului Transporturilor este la Tarom pentru a analiza, in afara de aspectele tehnice, si aspectele care, in ultimele zile au generat intarzieri chiar si de 2-3 ore”, a precizat ministrul Dan Costescu.
Potrivit acestuia, flota Tarom este invechita, scrie Libertatea.
“Avem 23 de aeronave care sunt eterogene. Sunt trei marci diferite de aeronave, fiecare avand cate 2-3 tipuri de aeronave. Aceasta creeaza dificultati foarte mari la intretinere, la operare, practic nefiind zi in care aceasta companie sa nu inreghistreze intarzieri”, a adaugat oficialul.
In acelasi timp a fost demarata si o procedura de achiziție de consultanța pentru restructurare.
Sursa foto: dcnews
Iosif Szentes a hotarat sa reorganizeze compania CFR Calatori si de reorganizare se ocupa tocmai Marcel Litra. Acesta urla la toata lumea din companie, amenintand ca cine nu este cu el zboara pentru ca lui nu are nimeni ce sa ii faca, nici ministru si nici secretarii de stat. Ca atare, reorganizarea o face Litra si din cand in cand, acesta ii mai spune si lui Szentes, dar nu a existat pana acum nicio cunsultare cu directorii de la CFR Calatori sau cu sindicatele. Potrivit informatiilor Marcel Litra se crede Dumnezeul de la CFR Calatori si nu stie nimeni ce si cum se face reorganizarea companiei. Trebuie precizat ca in 2006, Marcel Litra, de 31 de ani, expert instructor la Centrul National de Expertiza a Personalului din CFR, si Constantin Roman, de 45 de ani, instructor general incadrul Regionalei CFR Brasov, au fost arestati 29 de zile de catre procurorii de la Parchetul de pe langa Tribunalul Mures pentru luare de mita si pentru punerea in pericol a sigurantei pe calea ferata, dupa ce un angajat al CFR Mures a reclamat ca a fost declarat necorespunzator de catre comisia formata din cei doi, intrucat nu le-a platit sumele pretinse de acestia.
Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan M. Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA, a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri prin HG nr 74/2012.