Senatorul DAN SOVA a anuntat miercuri, printr-un comunicat de presa, ca a luat decizia de a se AUTOSUSPENDA din TOATE FUNCTIILE detinute in cadrul Partidului Social Democrat.
“Am luat decizia de a ma autosuspenda din toate functiile detinute in cadrul Partidului Social Democrat. In urma evenimentelor din ultimele zile, am luat decizia de a ma autosuspenda din toate functiile detinute in cadrul Partidului Social Democrat. Dupa cum am afirmat si astazi in plenul Senatului Romaniei, imi sustin pe deplin nevinovatia si consider ca decizia de astazi, a colegilor senatori, imi va permite sa ma apar in fata judecatorilor, asa cum se cuvine, daca dosarul va ajunge la instanta”, declara DAN SOVA.
Citeste si: MONICA MACOVEI: Nu exista VOINTA POLITICA de a lupta cu CORUPTIA
El mai spune ca Directia Nationala Anticoruptie are toate mijloacele necesare pentru a putea finaliza cercetarile in dosarul sau si pentru a lua o decizie finala cu privire la acesta.
Citeste si: CAZUL SOVA: AMBASADELE privesc cu “ingrijorare si cu surprindere” evolutiile privind ridicarea IMUNITATII
“Am deplina incredere in Justitia din Romania. Consider ca si colegii parlamentari au aratat prin votul de astazi ca un proces se desfasoara in instanta. Justitia nu se efectueaza prin arestari, ci prin judecata si deciziile judecatorilor”, conchide senatorul PSD.
Va mai amintiti?
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro…
Insa, prejudiciul real se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
De necrezut , directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi.
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara. In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi , Relu Fenechiu, Dan Sova, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”