DAN VOICULESCU a ajuns duminica dimineata pentru a treia oara la sediul Inspectoratul Judetean al Politiei (IPJ) Ilfov, pentru dosarul de santaj in care este acuzat ca a cerut mai multor oameni de afaceri sa incheie contracte de publicitate cu trustul sau.
Vizita lui Voiculescu la IPJ Ilfov a durat doar cateva minute. Omul de afaceri este sub control judiciar si va trebui ca pana pe 10 iulie sa se prezinte zilnic la sediul IPJ Ilfov.
Citeste si: Cererea lui DAN VOICULESCU de STRAMUTARE a dosarului ICA se judeca in toamna la ICCJ
Voiculescu a declarat ca nu are niciun fel de emotii si ca atunci cand intri intr-o batalie trebuie sa iti asumi niste riscuri.
Citeste si: VOICULESCU: Nu l-am vazut pe Nelu Iordache de 20 de ani. Pe celalalt nu il cunosc deloc. E o FACATURA!
In ceea ce priveste faptul ca cererea sa de stramutare a dosarului privind privatizarea Institutului de Cercetari Alimentare va fi judecata in 24 septembrie, Voiculescu a declarat ca nu poate aprecia daca este ceva pozitiv sau negativ si ca stramutarea nu anuleaza decizia instantei. De asemenea, Voiculescu a afirmat ca termenul a fost stabilit pe 24 spetembrie pentru ca, probabil, nu era un altul mai apropiat.
Voiculescu este asteptat si luni in fata instantei, in dosarul ICA.
“Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători. De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani. Operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Căpuşare subvenţionată. Când fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, se pregătea să predea mandatul, iar Valentin Dorobanţu era încă manager privat la CFR Călători, s-a regizat o inginerie feroviară de proporţii. Legislaţia actuală stipulează că rutele feroviare de transport persoane nerentabile operate de CFR Călători, în regim social, adică trenuri personale (regio), pot fi exploatate de către operatorii privaţi pe baza unor subvenţii acordate de Ministerul Transporturilor. Însă tot legislaţia românească precizează că atribuirea rutelor nerentabile se face prin licitaţie, iar traseele adjudecate sunt incluse în mersul trenurilor care apare la sfârşitul fiecărui an. Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de directorul Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi. „S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat. Însă trenurile private practică tarife mai mici decât CFR Călători ca urmare a subvenţiilor, ceea ce face ca tot mai mulţi călători să meargă cu trenurile private. În plus, dacă trenurile private circulă cu călători sau fără, cuantumul subvenţiei care se încasează este acelaşi. Practic, prin această manevră de concurenţă neloială, compania CFR este căpuşată cu acte în regulă, dar nimeni din Ministerul Transporturilor nu vrea să deranjeze interesele operatorilor privaţi”, a declarat un fost ministru al Transporturilor” Cealaltă firmă beneficiară a bonusurilor feroviare peste rând este Transferoviar Grup Cluj-Napoca. Astfel, de câteva luni, pe ruta Bucureşti- Ploieşti şi retur au fost introduse peste noapte, cinci perechi de trenuri regio. Însă această rută este operată de CFR Călători, fiind una dintre cele mai rentabile din România. Cu toate acestea, automotoarele firmei clujene controlate de Călin Mitică transportă zilnic între 600 şi 1.000 de călători. Cei care călătoresc cu Transferoviar Grup Cluj-Napoca sunt obligaţi să achite o rezervare de loc, de 1,5 lei, deşi la trenurile regio nu există şi nu se plăteşte rezervarea de loc. Astfel, călătorul, în loc să achite 7,5 lei pentru un bilet Bucureşti-Ploieşti, este obligat să mai dea în plus încă 1,5 lei, adică 9 lei, deşi firma beneficiază de subvenţie. Pe aceeaşi rută, un bilet emis de CFR Călători costă 7,5 lei, dar subvenţia încasată de compania de stat este mult mai mică decât firma clujeană. HA, HA, HA… „Am intervenit la cei abilităţi prin lege să reglementeze aceste situaţii, dar până acum nimic nu s-a întâmplat”, Vasile Secară, preşedintele Consiliului de Supraveghere al CFR