UPDATE 15.40: Directorul General al Tarom, belgianul Christian Heinzmann, va fi suspendat din functia de accountable manager(manager responsabil de resurse) din 22 martie, dupa un raport al Autoritatii Aeronautice Civile, a decis Consiliul de Administratie Tarom, a anuntat vineri ministrul Transporturilor, Dan Costescu. Cu toate acestea, CA-ul nu a mai putut discuta in sedinta si activitatea de management general pentru ca Heinzmann ar fi parasit sedinta, iar cvorumul nu a mai fost intrunit. “Directorul Heinzmann a aratat o lipsa de responsabilitate de a-si asuma sa discute niste deficiente de management. Nu mi se pare in regula”, a declarat ministrul care a precizat ca CA-ul se va reuni luni intr-o noua sedinta.
Ministrul Transporturilor Dan Costescu a anuntat, vineri, ca, la TAROM, Consiliul de Administratie a decis suspendarea directorului general, belgianul Christian Heinzmann, din functia de accountable manager (manager responsabil de resurse) ca urmare a unui raport al Autoritatii Aeronautice Civile.
“Ancheta la TAROM a inceput de peste 2 saptamani. A avut si incidentul de la Budapesta o influenta in a grabi aceasta analiza”, a declarat ministrul Cotescu. “Dupa regulile aviatiei, managerul trebuia sa asigure resursele financiare si de personal pentru indeplinirea misiunii companiei”, a spus ministrul.
Potrivit oficialului de la Transporturi, in sedinta Consiliului de Administratie trebuia discutat, la punctul doi de pe ordinea de zi, si activitatea de manager al directorului Christian Heinzmann, insa acest lucru nu a mai avut loc. Potrivit lui Costescu, sedinta s-a intrerupt dupa ce Heiznmann nu ar fi vrut sa mai participe la aceasta discutie si ar fi parasit sedinta, CA-ul ramanand astfel fara cvorum.
“Directorul Heinzmann a aratat o lipsa de responsabilitate de a-si asumar sa discute niste deficiente de management. Nu mi se pare in regula”, a spus Costescu. Totusi, potrivit acestuia, situatia se va discuta din nou peste trei zile cand CA-ul va tine o noua sedinta.
Potrivit lui Costescu, exista o serie de nemultumiri si deficiente constatate in activitatea belgianului Christian Heinzmann la carma operatorului aerian national, precum nerealizarea bugetului de venituri si cheltuieli. “In loc sa aiba 8 milioane pierdere asa cum isi asumase, au avut 41 de milioane pierdere anul trecut. Este inadmisibil in conditiile in care pe piata europeana pretul kerosenului a scazut puternic”, a declarat Costescu.
Potrivit ministrului, exista deficiente si in ceea ce priveste politica resurselor umane.
“Peste 25% din personalul tehnic de la Tarom a inregistrat concedii medicale. Nu am mai vazut nciaieri asa ceva. Este vorba despre 1.500 de zile in care acest personal a fost in concediu medical. Acest lucru nu poate continua”, a spus Costescu.
Intrebat, totusi, daca belgianul Heinzmann mai poate candida in toamna, cand i se termina legal contractul, la un nou mandat, Costescu a precizat ca nimic nu il poate opri, dar ca de bun simt ar fi sa nu candideze.
STIRE INITIALA
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a solicitat Autoritatii Aeronautice Civile din Romania sa finalizeze joi investigatia de la TAROM, iar Consiliului de Administratie al companiei i-a recomandat sa ia act de concluziile raportului, de situatia generala creata in companie si sa actioneze conform atributiilor legale.
Seful de la Transporturi a cerut miercuri angajatilor si managementului executiv al companiei sa isi desfasoare activitatea in conditii normale, fara sa puna in pericol regularitatea zborurilor si siguranta pasagerilor.
“Dupa actiunea de protest a salariatilor TAROM din cadrul Directiei Tehnice, desfasurata pe parcursul zilei de astazi, 16 martie a.c., solicit atat angajatilor companiei, cat si managementului executiv sa isi desfasoare activitatea in conditii normale, fara a periclita regularitatea zborurilor si siguranta pasagerilor. Intarzierile repetate ale curselor TAROM, tratarea necorespunzatoare a pasagerilor si comunicarea defectuoasa a managementului cu angajatii risca sa afecteze imaginea companiei. Toate acestea, coroborate cu incidentul in care a fost implicata aeronava TAROM la Budapesta, ma determina sa solicit Autoritatii Aeronautice Civile din Romania, conform competentelor institutiei, sa finalizeze maine, 17 martie 2016, investigatia de la TAROM. De asemenea, recomand intrunirea de urgenta a Consiliului de Administratie al TAROM care sa ia act de concluziile raportului, de situatia generala creata in companie si sa actioneze conform atributiilor legale’, a afirmat Dan Costescu intr-un comunicat de presa.
Jaful de la CFR nu-l vede nimeni pentru ca acolo se cunoaste bine si de mult “legea parandaratului” toata lumea fiind multumita , in schimb belgianul Christian Heinzmann nu respecta legea de mai sus si atunci trebuie suspendat? Curat murdar coane Costescu M. Dan , dar pana cand?
“Tandemul Szentes-Litra a inceput sa taie si sa spanzure la CFR Calatorii.
Mai mult, Szentes l-a pus pe Litra sa ocupe de reorganizarea companiei, adica sa dea afara ori sa mute pe cine vor muschii celor doi.
De fapt, in randul ceferistilor circula o gluma relevanta, si anume ca nu e bine sa dai mana cu Litra ca ramai fara ceas.
Dar Szentes a dat mana cu Litra si au regizat un tun financiar de proportii care va devaliza visteria companiei. Astfel, cei doi au hotarat sa-i doteze pe conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o geanta noua.
Toate bune si frumoase la prima vedere, numai o tableta achizitionata de tandemul Litra-Szentes costa, nici mai mult, nici mai putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru nas, doar vreo 300 de euro.
Practic, daca tinem cont ca o asemenea tableta costa en detail circa 200 de euro, iar o geanta maxim 30 de euro, se poate estima dimensiunea jafului pe care cei doi l-au regizat.
Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat vreo 5.700. 000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si restul de 900.000 de euro pentru genti.
Bani nu gluma, in conditiile in care ieri CFR Calatori n-a avut bani de salarii pentru angajatii din centrala, dandu-se doar salariile celor de la subunitati.
Mai mult, tandemul Szentes-Litra a lasat de inteles celor apropiati din jurul sau ca dupa tunul cu tabletele si gentile se vor retrage.
Pai normal sa se retraga, dupa ce isi umfla buzunarele, insa, n-ar fi exlus sa mearga si catre beciul domnesc, ca tot e la moda aceasta destinatie! Dar poate pana atunci, Dan Costescu isi aduce aminte ca inca mai este ministrul Transporturilor si poate va stopa ingineria regizata de cei, dar este cam greu de crezut atata timp cat si Costescu a regizat, prin anii 2000, o inginerie asemanatoare la AFER.
Litră, favoritul penal a lui Szenteş
Trebuie precizat ca in 2006, Marcel Litra, de 31 de ani, expert instructor la Centrul National de Expertiza a Personalului din CFR, si Constantin Roman, de 45 de ani, instructor general incadrul Regionalei CFR Brasov, au fost arestati 29 de zile de catre procurorii de la Parchetul de pe langa Tribunalul Mures pentru luare de mita si pentru punerea in pericol a sigurantei pe calea ferata, dupa ce un angajat al CFR Mures a reclamat ca a fost declarat necorespunzator de catre comisia formata din cei doi, intrucat nu le-a platit smele pretinse de acestia.
Procurorii i-au acuzat pe Marcel Litra si Constantin Roman ca ar fi pretins si incasat sume cuprinse intre 40 si 60 de lei de la un numar de 181 de angajati ai CFR din judetul Mures, pentru ca acestia sa promoveze examenul anual de testare profesionala si de autorizare pe functii, in perioada 22-24 februarie.
Avand un asemenea CV impresionat impanat cu o condamnare pentru luare de mita, Marcel Litra a fost promovat de catre directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes, fost membru UDMR trecut recent la PSD Sector 5, pe postul de director comercial, unde va trebui sa gestioneze toate contractele comerciale ale companiei. Adica, lupul Litra este paznic la oile de la CFR Calatori ale lui Szentes.
Asta da performanta manageriala”