Consiliul de Administratie al CFR Marfa a inceput la finele lunii martie procedurile de disponibilizare a unui numar de 2.500 de salariati, in conformitate cu angajamentele fata de FMI, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor (MT).
Ministrul Transporturilor, Dan Sova, s-a intalnit joi cu reprezentantii Fondului Monetar International si ai Bancii Mondiale, care au cerut informatii actualizate privind stadiul procesului de privatizare a SNTFM CFR Marfa SA si situatia arieratelor.
“Ministrul Dan Sova a prezentat oficialilor faptul ca in data de 28 martie 2014, conform angajamentului catre FMI, Consiliul de Administratie al CFR Marfa a demarat procedurile de disponibilizare a unui numar de 2.500 de salariati. De asemenea, ca masuri pentru reducerea arieratelor, pana la sfarsitul lunii martie au fost compensate creantele CET-urilor in suma de 87,4 milioane lei, a fost casat si valorificat materialul rulant si iesit din exploatare, au fost incheiate contracte noi si au incetat prestatiile catre clientii care au arierate la CFR Marfa.
Citeste si: Disponibilizari la CFR Marfa, 30% din angajatii companiei vor pleca acasa in 2014
Ministrul Dan Sova a supus atentiei reprezentantilor organismelor financiare internationale faptul ca, la ora actuala, CFR Marfa nu inregistreaza arierate la bugetul general consolidat si nici la furnizorii de energie”, se arata intr-un comunicat al institutiei.
Guvernul s-a angajat fata de FMI la o restructurare agresiva a companiei CFR Marfa, cel mai mare transportator feroviar de marfa din Romania, si continuarea procesului de privatizare cu un investitor strategic.
Potrivit proiectului bugetului de venituri si cheltuieli pentru 2014, CFR Marfa va renunta la 2.500 de angajati in acest an, estimand ca in cadrul companiei vor mai ramane 6.376 de salariati. Documentul lansat in noiembrie prevede cheltuieli cu plati compensatorii aferente disponibilizarilor de 16,8 milioane lei.
Ministrul Transporturilor a adus in atentie, in cadrul intalnirii de joi, si situatia restructurarii CFR Calatori.
“In data de 18 martie 2014, CFR Calatori a platit furnizorii de energie electrica ai CNCF CFR SA, diminuandu-se astfel datoria catre companie. De asemenea, arieratele catre CNCF CFR SA vor fi diminuate pana la data de 15 aprilie, CFR Calatori urmand sa le plateasca din cea de-a doua transa a imprumutului acordat prin Ordonanta 8/2013”, a declarat Sova, citat in comunicat.
Sursa foto: realitatea.net
Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor
dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ?
“Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat.
De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba.
Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles.
Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori.
Astfel, in doar cateva luni, noul „manager privat”, dupa cum scrie acum pe cartea de munca a fostului director, a desfiintat nu mai putin de 200 de trenuri .
Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice…
Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc bani frumosi pentru acestia.
Totul a fost posibil prin punerea celor mai rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din trenurile companiei de stat.
In schimb, la organizarea licitatiilor intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit cele mai bune ore.”
Carcotasii spun ca aceasta “caracatita” are azi alt nume…Nu este greu de ghicit.
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice.
Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători.
Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”.
Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului.
Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei.
ALO , DL. SOVA , VA FACETI CA NU AUZITI SI NICI NU VEDETI ?
E SRIGATOR LA CER CEEA CE SE PETRECE LA CFR CALATORI…
Practici mafiote la conducerea CFR Calatori ?
Dl. DAN SOVA , MINISTRUL TRANSPORTURILOR ,14 000 DE SALARIATI VA INFORMEAZA CA AVETI O MARE PROBLEMA LA CFR CALATORI.
RAPORT CU “IZ” PENAL CATRE DNA SI POLITIA TRANSPORTURI BUCURESTI DE PESTE 90 DE PAGINI DE UNDE REZULTA CLAR CUM A FOST DEVALIZATA ACESTA SOCIETATE IN MAI PUTIN DE UN AN DE ZILE SI DE CATRE CINE?
ACEST RAPORT NU REFLECTA DECAT MAXIM 30 % DIN REALITATEA EXISTENTA IN ACEST MOMENT LA CFR CALATORI,RESTUL PROBLEMELOR FIIND ASCUNSE CU DIBACIE DE CONDUCEREA CFR CALATORI , SOCIETATE CARE ESTE CONDUSA DE MANAGERUL PRIVAT VALENTIN DOROBANTU , PLATIT DIN BANI PUBLICI, CU CIRCA 9000 DE EURO LUNAR+ BONUSURI DE PE UNDE SE POATE?
DECI VA REVINE SARCINA SI OBLIGATIA SA FACETI CURATENIE LA CFR CALATORI IAR DIFERENTA DE PROCENTE RAMASA DE LA CONTROLUL PRECEDENT(ASCUNSA?)DE CONDUCEREA CFR CALATORI SA O “ANALIZATI IMPREUNA CU NOUA CONDUCERE A CORPULUI DE CONTROL PE CARE-L PASTORITI.
DE CE SE MAI AFLA IN FUNCTIE VALENTIN DOROBANTU , CONFORM CODULUI MUNCII NU TREBUIA CEL PUTIN SUSPENDAT PANA LA ELUCIDAREA PLANGERII PENALE…?
Dl. Sova , dupa cum ati inceput activitatea la Transporturi ne aduceti aminte de predecesorul dv. puscariasul Fenechiu , pacat ca nu invatati nimic dintr-un precedent.
Sau va bazati pe secretarul general , Elena Petrascu?
Da cu Dorobantu Valentin cum ramane,cine mai “spala” imaginea CFR Calatori dupa multele presupuse fapte penale ale acestuia?
Rusinos !!!
Hotie la drumul mare? “Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui.