Epava avionului prabusit in Apuseni va fi dusa la Bucuresti pentru continuarea cercetarilor, spune Sorin Cimpoieru, seful comisiei de ancheta privind accidentul aviatic, precizand ca probele au fost adunate si sigilate si sunt luate in calcul si conditiile meteo, care pot influenta inclusiv functionarea motoarelor.
Seful Comisiei de ancheta privind accidentul aviatic din Muntii Apuseni, Sorin Cimpoieru, a declarat, joi, ca epava avionului va fi transportata la Bucuresti, unde va fi conservata pentru continuarea investigatiilor, precizand ca printre cauzele cercetate se numara si conditiile meteorologice, transmite corespondentul Mediafax.
El a spus ca resturile epavei, depozitate temporar in comuna Horea, vor fi incarcate si transportate la Bucuresti, unde vor fi depozitate pentru continuarea investigatiilor.
Cimpoieru nu a dorit sa spuna locul unde va fi depozitata epava avionului, precizand doar ca va fi in Bucuresti, iar aceste detalii depind de CIAS (Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta aviatiei civile).
“Ne aflam cu resturile de epava pe care le-am adus de la locul producerii accidentului. Vrem sa le incarcam, sa le depozitam si sa le conservam in vederea continuarii investigatiilor”, a spus seful Comisiei de ancheta.
El a adaugat ca de trei zile comisia de investigatii privind acest accident aviatic a cules probe, le-a conservat si sigilat si a facut masuratori in cadrul investigatiei tehnice.
Intrebat daca exista o concluzie preliminara, el a spus ca sunt anumite concluzii care se vehiculeaza, printre care si conditiile meteo care ar fi influentat acest accident.
Intrebat daca eroarea de pilotaj ar putea fi o cauza, el a afirmat ca nu poate spune, in momentul de fata, insa a precizat ca se va tine cont de toate aceste aspecte.
“Nu pot sa va spun de problemele de pilotaj, acestea sunt lucruri de care tinem cont si voi tine cont de tot ce se putea intampla aici, toti factorii care au determinat producerea evenimentului vor fi luati in calcul. Nimic nu va scapa, nimic nu va fi trecut cu vederea. Nu este nimic de ascuns, suntem foarte deschisi”, a afirmat el.
El a adaugat ca avioanele de tipul celui prabusit in Apuseni nu au cutie neagra, insa sunt multe alte lucruri care pot duce la determinarea cauzelor.
intrebat din nou despre conditiile meteo, el a spus ca acestea puteau influenta atat functionarea motoarelor, cat si profilul de zbor si mentinerea avionului in zbor.
“Conditiile meteo pot influenta atat functionarea motoarelor, cat si profilul de zbor si mentinerea avionului in zbor, ma refer la portanta, la ceea ce inseamna modificarea parametrilor aerodinamici”, a afirmat acesta.
Seful comisiei a mentionat ca nu poate estima cat va dura investigatia tehnica in cazul acestui accident aviatic.
Pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion si-au pierdut viata dupa ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul caruia se afla un echipaj medical a aterizat fortat, luni dupa-amiaza, intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba.
In urma accidentului au fost raniti copilotul Razvan Petrescu si patru medici – Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul “Sf. Maria” si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor.
Echipa medicala din avion mergea de la Bucuresti la Oradea, unde urma sa preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care a suferit un accident vascular cerebral.
Epava avionului si victimele au fost gasite de un padurar, dupa o cautare de aproximativ cinci ore, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, politisti, salvamontisti, angajati ai Parcului National Muntii Apuseni si localnici.
Pilotul Adrian Iovan a fost gasit incarcerat, iar studenta era in stop cardio-respirator, cu hipotermie severa, nemaiputand fi salvata.
Epava avionului a fost pazita de jandarmi, pe timpul noptii, iar miercuri aceasta a fost taiata si incarcata in mai multe tractoare, la operatiune participand reprezentantii primariei Horea si localnici.
Resturile avionului au fost incarcate in tractoare si coborate de la locul producerii accidentului pana in centrul comunei Horea, pe un traseu dificil de aproximativ 10 – 12 kilometri.
Foto: Mediafax