UPDATE ora 16.39: CFR Marfa a fost vanduta. La ora 16.30 s-a semnat contractul intre reprezentantii GFR si cei ai Ministerului Transporturilor (vezi foto) privind privatizarea CFR Marfa, sustin surse ministeriale, in exclusivitate pentru Mondo News.
Gruia Stoica a fost de fata la parafarea contractului, insa directorul general al companiei GFR, Sorin Chinde, este cel care a semnat documentul. Din partea Ministerului Transporturilor a semnat Cristian Ghibu, seful comisiei de privatizare si secretar de stat in Ministerul Transporturilor.
Cumparatorul trebuie sa notifice tranzactia la Consiliul Concurentei, decizia din partea autoritatii de concurenta putand fi pozitiva, pozitiva cu conditii sau negativa.
“Astazi, 2 septembrie 2013, ora 16.30, la sediul Ministerului Transporturilor a avut loc procedura de semnare a contractului de vanzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa “C.F.R. Marfa” S.A., catre Societatea Comerciala Grup Feroviar Roman S.A”, precizeaza Ministerul Transporturilor intr-un comunicat de presa transmis Mondo News.
Vanzarea pachetului de actiuni a fost asumata de catre Guvernul Romaniei prin Hotararea nr. 526/2013 pentru aprobarea conditiilor principale ale contractului de vanzare de actiuni intre stat, prin Ministerul Transporturilor, in calitate de vanzator, si Societatea Comerciala Grup Feroviar Roman – S.A., in calitate de cumparator.
Pana in acest moment, statul roman, prin Ministerul Transporturilor si Guvernul Romaniei, a respectat toate angajamentele asumate și procedurile legale, aflandu-se in termenii calendarului stabilit de privatizare a „CFR Marfa”. Urmatoarele etape importante in finalizarea tranzactiei sunt plata valorii actiunilor de catre cumparator si transferul efectiv al acestora.
Procesul de pregatire a privatizarii „CFR Marfa” a demarat in 2008, odata cu includerea companiei in programul de privatizare al Ministerului Transporturilor. Prin Hotararea de Guvern nr.46, din 13 februarie 2013, privind aprobarea Strategiei de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa „C.F.R. Marfa“ S.A. si a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia, a fost aprobata strategia de privatizare prin vanzarea unui pachet majoritar de actiuni. Hotararea nr.526/2013, pentru aprobarea conditiilor principale ale contractului de vanzare de actiuni, a fost publicata in Monitorul Oficial pe 14 august a.c., termenul de finalizare a tranzactiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ. Pretul de cumparare a pachetului de actiuni este de 904,98 milioane lei.
—————
UPDATE ora 16.00: GFR trage de timp in semnarea contractului de privatizare cu CFR Marfa! Reprezentantii GFR s-au prezentat, luni, la Ministerul Transporturilor cu o procura gresita, au declarat in exclusivitate pentru Mondo News surse ministeriale, aceasta fiind explicatia pentru intarzierea parafarii contractului.
Cei de la GFR au venit cu o procura gresita, desi stiau pana la punct si virgula detaliile, au declarat surse Mondo News, care au adaugat ca fiecare zi castigata ii ajuta pe cei de la GFR, care nu au toti banii.
In cursul diminetii surse citate de Bursa afirmau ca Gruia Stoica ar fi obtinut o mare parte din suma pe care trebuie sa o achite statului roman, de la IFC, divizia de investitii private a Bancii Mondiale.
GFR a castigat licitatia pentru preluarea a 51% din actiunile CFR Marfa in data de 20 iunie, pretul fiind de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.
Ulterior semnarii contractului de privatizare, in termen de 30 de zile, cumparatorul trebuie sa incheie un contract de escrow, care va fi anexa la contractual de vanzare de actiuni. In termen de doua zile de la semnarea contractului de escrow, GFR trebuie sa vireze intr-un cont 10% din pretul de cumparare, adica 90,94 milioane de lei (aproximativ 20 de milioane de euro). Contul escrow este un depozit colateral constituit de catre GFR, ca titular de cont, avand ca destinatie pastrarea unor sume pana la incheierea tranzactiei, ca garantie a utilizarii sumelor strict pentru destinatia stabilita, respectiv cumpararea CFR Marfa.