Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat, intr-un interviu acordat Mondo News, ca va introduce un mecanism de supraveghere si control la companiile din subordinea institutiei pe care o conduce, prin care sa fie monitorizat managementul privat.
Masura are ca scop eficientizarea si transparentizarea companiilor de stat controlate de Ministerul Transporturilor, cu alte cuvinte statul va urmari modul in care managementul privat serveste intereselor acestor companii. Mecanismul de supraveghere si control de monitorizare a managementului privat se afla in curs de implementare si va fi introdus in acord cu Ordonanta de Urgenta 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor.
Ramona Manescu atrage atentia ca situatia actuala a unor companii din subordinea Ministerului Transporturilor dovedeste ca managerii privati nu numai ca nu au actionat ca buni proprietari, asa cum prevede dealtfel Ordonanta 109, ci dimpotriva, au favorizat concurenta privata.
“Voi pune in aplicare un mecanism de supraveghere si control de monitorizare a managementului privat. Tot ce inseamna participatii pe care Ministerul Transporturilor, ca reprezentant al statului, le are in administrare. Prin acest mecanism de supraveghere si control nu vom face decat sa aplicam Legea 109 in favoarea statului. Atata timp cat avem companii de stat in subordine, noi trebuie sa actionam, asa spune si Ordonanta 109, ca buni proprietari, indiferent ca ne numim manageri privati. Ceea ce se intampla in momentul de fata in foarte multe companii, ne arata ca acesti manageri privati nu numai ca nu actioneaza ca buni proprietari, dimpotriva, favorizeaza concurenta privata. Concurenta este libera, binevenita, dar atata timp cat reprezentam o companie, fie ea si de stat, trebuie sa fim loiali si sa tinem cu compania pe care o reprezentam”, a declarat, in exclusivitate pentru Mondo News, Ramona Manescu.
Ministrul Transporturilor a mai precizat ca decizia a fost luata in urma unei analize efectuate de expertii Bancii Mondiale (BM), care a aratat ca statul nu trebuie doar sa aplice managementul privat in companiile pe care le detine, ci sa urmareasca modul in care managementul privat serveste intereselor acestor companii.
“Am avut o discutie cu reprezentantii Bancii Mondiale, ei au facut de aproape un an un studiu prin care au aratat ca in afara de faptul ca am aplicat acest management privat in companiile aflate in subordinea Ministerului Transporturilor, ar trebui sa facem mai mult decat atat. Statul trebuie sa urmareasca modul in care managementul privat serveste intereselor acestor companii. Analiza Bancii Mondiale arata ca lipsea acest element. Exact acest element introducem acum”, a explicat Ramona Manescu.
Va prezentam mai jos interviul integral acordat Mondo News de ministrul Transporturilor, Ramona Manescu. Ordonanta de Urgenta 109/2011 care stabileste reguli clare de guvernanta corporativa pentru regiile autonome si societatile comerciale controlate de stat poate fi descarcata AICI.
MAFIA SI MAFIOTII DE LA CFR CALATORI ?
Dna. Ramona Manescu , 14 000 de salariati de la CFR CALATORI va cer demisia Managerului privat , DOROBANTU VALENTIN !
Ajunge cu bataia de joc .
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale. Însă, site-ul noului mers al trenurilor este nefuncţional de la intrarea în vigoare a acestuia, şi astfel compania de stat este practic sabotată chiar de către managerul privat care ar trebui să o rentabilizeze.
Mai nou, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu. De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerului privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”
Dorobantu vine tare din urma ?
Ramona Manescu i-a dat pe mana DNA pe maharii de la CFR.
Raportul privind ilegalitatile lui Valentin Dorobantu se apropie de finalizare.
Daca in ceea ce il priveste pe George Micu ancheta DNA este extrem de avansata, nici celalalt „locotenent” al lui Relu Fenechiu, managerul de la CFR Calatori, nu are sanse sa scape de un dosar de coruptie. De altfel, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor este foarte aproape de a finaliza raportul si in ceea ce il priveste pe Valentin Dorobantu si sutele de contracte acordate de acesta fara organizarea de licitatii. Pana atunci insa, o alta institutie abilitata a statului s-a convins de ilegalitatile comise de Dorobantu. Astfel, conform surselor noastre, Inspectoratul Teritorial de Munca Bucuresti a constatat incalcarea flagranta a legislatiei dreptului muncii la CFR Calatori si a dispus indreptarea de urgenta a neregulilor, ca si aplicarea unei sanctiuni contraventionale.
DOROBANTU VALENTIN SPUNEA INTR-UN INTERVIU CA NU-L INTERESEAZA SI NU-L STRESEAZA DELOC CONTROLUL EXECUTAT DE MINISTRUL TRANSPORTURILOR, RAMONA MANESCU,MAI MULT EL AFIRMA CA A FOST NUMIT DE FENECHIU SI CA NU POATE SA-L SCHIMBE NIMENI .
DIN CULISELE CFR CALATORI CHIAR VREA SA GASESCA O VINA COLECTIVA IN TOT CE A “MANARIT” DE CAND SE AFLA IN FRUNTEA SOCIETATII CFR CALATORI.
CHIAR ASA O FI ?
Întradevăr d-nă Ministru„ acest minunat managment privat”. Întrucât suntem români ne trebuie și un manager de stat peste cei privați. Concluzia unui ziarist: managmentul și managerii privați la companiile de stat, a dat chix.
dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A ! dorobantu D E M I S I A !
Valentin Dorobanţu a fost impus director general al CFR Călători de către fostul ministru al Transporturilor , Relu Fenechiu, care, ulterior, l-a pus manager privat la această companie.
Ca director general la CFR Călători, Valentin Dorobanţu avea un salariu lunar de circa 6.000 de lei, iar acum, ca manager privat, încasează în jur 10.000 de euro.
Totodată, Valentin Dorobanțu a desfiinţat in decembrie 2013 peste 200 de rute rentabile deservite de CFR Călători, pentru ca ulterior aceste trasee, in mare parte, să fie cedate către operatorii privaţi”
La toate acestea mai adugati, sute de milioane de euro bagati in achizitii prin negociere cu si fara publicare, adica fara licitatii publice , plus suplimentari substantiale in euro, ale acestora, dupa bunul sau plac, in conditiile in care societatea nu are bani avand in vedere ca salariatii , aproximativ 14 000, au fost obligati la 8 zile de contract suspendat fiecare in cursul anului 2013.
Doamna Ministru mecanici de locomotiva din depoul Timisoara asteapta de la dumneavoastra repunerea lor in drepturile luate abuziv de catre acest samsar al caii ferate Dorbantu ,care impreuna cu liderul de sindicat al fml taie si spinzura in acest depou.Comanda sefi de depou fara pic de coloana vertebrala si abuzeaza in continuare de angajati .Aveam mare incredere in dumneavoastra si credeam ca totusi va preocupa si de viata angajatilor,dar cred ca nu este asa. Tinind cont ca inca suntem platiti din banii contribuabilor sa nu facem nimic ma intreb pe ce criterii a fost pus acest meneger ,cum de altfel il intrebam si pe seful de depou pe ce criterii am fost trasi pe dreapta,bineinteles intrebari fara raspuns.Stim ca acest minister este greu dar aveam mari sperante ca veti veni si la acest depou sa stati de vorba cu noi.