Știați că loialitatea clienților este una dintre cele mai importante strategii de dezvoltare a afacerii? Creșterea loialității pentru extinderea relațiilor de afaceri cu clienții este o modalitate excelentă de a obține o rentabilitate a investiției dvs. în achiziționarea de clienți. Prin urmare, tot mai multe companii încearcă să optimizeze faza post-vânzare, aceasta fiind cea mai importantă pentru fidelizarea și atragerea clienților. Aflați ce elemente și caracteristici ar trebui să aibă strategia ta de loialitate și atragere de noi clienți.
Cum poți obține noi clienți?
Atragerea de noi clienți este baza afacerii și scopul principal al oricărei companii care dorește să prospere. În același timp, este cea mai mare provocare de afaceri. Capacitatea de a atrage clienți este o competență cheie a companiilor bune.
Cum să convingi potențialii clienți? Iată câteva sfaturi – metode specifice de a dobândi clienți în realitățile moderne.
- mizează pe marketingul de conținut
- rularea unui blog al companiei și oferirea unui conținut valoros și de înaltă calitate
- o strategie SEO bună, care poate fi adesea prima cheie a succesului
- lansarea unor campanii de publicitate plătite de tip PPC
- atragerea clienților prin intermediul rețelelor sociale
- publicitate îndreptată spre publicul țintă
- oferirea unor soluții software de tipul Know Your Customer , bazate pe inteligență artificială, ce maximizează procesul de integrare a clienților.
Lipsa de noi clienți este cel mai frecvent motiv pentru care companiile eșuează. Un aflux constant de clienți „proaspeți” este oxigenul care susține viața unei anumite afaceri și permite dezvoltarea acesteia. Metodele de atragere a noilor clienți trebuie verificate în mod continuu, iar variantele de mai sus arată o direcție în care să te poți îndrepta.
Fidelizarea clienților – ce trebuie să afli?
Fidelizarea clienților înseamnă oferirea cumpărătorilor cu oferte valoroase pentru a-i reangaja în ciclul de vânzări și, astfel, a le crește valoarea financiară printr-o rată mai mare de achiziții repetate. Astfel de strategii pot necesita un efort suplimentar din partea companiei, dar oferă o rentabilitate uimitoare a investiției (ROI). Prin urmare, tehnicile de loialitate devin din ce în ce mai populare în fiecare an în aproape fiecare industrie și sector.
Beneficii de fidelizare a clienților:
- Un client fidel unui anumit brand are mai multe șanse să cumpere din nou.
- Un client fidel vorbește foarte bine despre brand, atrăgând noi utilizatori.
- Crearea loialității în rândul clienților existenți este mult mai ieftină decât achiziționarea de noi utilizatori și transformarea acestora în clienți.
- Un client fidel oferă feedback care îți permite să îți îmbunătățești brandul
Prin urmare, pentru a câștiga noi clienți și loialitatea acestora, trebuie să înveți cât mai multe despre ei, să stabilești relații permanente cu aceștia, să personalizezi contactul și să încerci să îi satisfaci nevoile încă de la început.