Fosta sefa a Autoritatii Electorale Permanente (AEP), ANA MARIA PATRU, acuzata de trafic de influenta si spalarea banilor, a ajuns marti dimineata la Curtea de Apel Ploiesti, unde se judeca contestatia facuta la masura arestului preventiv, informeaza Mediafax.
UPDATE: Fostul presedinte al Autoritatii Electorale Permanente, ANA MARIA PATRU, ramane in arest preventiv in dosarul in care aceasta este acuzata de trafic de influenta si spalare de bani, a decis, marti, Curtea de Apel Ploiesti, potrivit Agerpres.
STIRE INITIALA
Magistratii Sectiei Penale si pentru cauze cu minori si de familie din cadrul Curtii de Apel Ploiesti judeca contestatia facuta de ANA MARIA PATRU la masura arestului preventiv dispusa de Tribunalul Prahova. Pe 16 noiembrie, judecatorii Tribunalului Prahova au decis ca ANA MARIA PATRU sa fie arestata preventiv pentru o perioada de 30 zile, de la data de 16.11.2016, pana la data de 15.12.2016, inclusiv.
Fostul presedinte al Autoritatii Electorale Permanente, ANA MARIA PATRU, este acuzata ca a primit mita de la reprezentantii firmei SIVECO pentru a derula contracte cu institutia pe care a condus-o, potrivit motivarii deciziei de arestare data de magistratii Tribunalului Prahova. “In motivarea propunerii s-a aratat ca, in perioada aprilie-iunie 2008, A.M.P (ANA MARIA PATRU -n.r.), in calitate de vicepresedinte al A.E.P. – functie cu rang de secretar de stat – a pretins de la reprezentantii SC S. R. SA contravaloarea unui apartament si a primit, in cursul anului 2009, suma de 210.000 euro reprezentand contravaloarea imobilului-apartament, promitand in schimb ca va sustine derularea in bune conditii a contractului nr. 80703/25.04.2008 incheiat de SC S. R. SA cu A.E., precum si ca va sustine acelasi agent economic pentru obtinerea si derularea unor contracte viitoare cu institutia publica precizata, fapt care s-a si realizat”, se arata in motivarea Tribunalului Prahova, care a decis arestarea fostului presedinte al Autoritatii Electorale Permanente pentru 30 de zile.
Potrivit unui raport de activitate al Autoritatii Electorale Permanente (AEP) pe anul 2008, raport postat pe site-ul institutiei, acelasi contract de achizitie, respectiv cel cu numarul 80703/25.04.2008, a fost cu firma SIVECO Romania. “Prin contractul de achizitie publica nr. 80703/25.04.2008, s-au realizat programele de calculator pentru consiliile locale si judetene (inclusiv sectoarele si primaria generala a municipiului Bucuresti), precum si pentru primarii comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor, primarul general al mun. Bucuresti si presedintii consiliilor judetene. Contractul a fost incheiat cu S.C. SIVECO Romania S.A”, se arata in raportul de activitate.
Procurorii o acuza pe ANA MARIA PATRU ca a primit, de la aceeasi firma, si contravaloarea unui autovehicul marca Land Rover: “In cursul anului 2011, in calitate de vicepresedinte al A.E.P. – functie cu rang de secretar de stat – a pretins de la reprezentantii SC S. R. SA contravaloarea unui autovehicul marca Land Rover model Range Rover Sport si a primit de la reprezentantii agentului economic precizat suma de 15.000 euro – echivalentul a 61.765,50 lei, promitand in schimb ca va sustine derularea in bune conditii a acordului cadru de servicii nr. 4595/29.08.2011 si a contractului subsecvent de servicii nr. 1 din data de 30.08.2011, cu denumirea “Acord cadru de servicii pentru realizarea sistemului informatic al registrului electoral” incheiate de asocierea SC S. R. SA – in calitate de lider si SC A.S. SRL cu A.E.P., precum si ca va sustine SC S. R. SA pentru obtinerea si derularea unor contracte viitoare cu institutia publica precizata, fapt care s-a si realizat”, se mai arata in motivare. Magistratii Tribunalului Prahova au decis, saptamana trecuta, arestarea preventiva a ANEI MARIA PATRU, pentru o perioada de 30 de zile, insa fostul presedinte AEP a contestat decizia.
Sursa foto: adevarul
ALOOOO , DNA, DIICOT,CURTEA DE CONTURI, ANAF,ETC…
Trioul Dorobantu Valentin , Secara Vasile, Szentes Iosif(Szentes a pregatit deja un plan de rezerva cu bataie lunga pentru ajutorarea baietilor destepti. In decursul anului viitor se va ajunge ca multe rute sa nu mai poata fi operate de catre CFR Calatori din cauza lipsei locomotivelor sau a ramelor electrice. Practic, rutele respective vor fi oferite de Szentes si CFR Calatori spre operare tocmai baietilor destepti pentru care el si Chiper au tesut deja mersul de tren. Astfel, baietii desteptii cu ajutorul lui Iosif Szentes vor impusca doi iepuri: subventie pentru rutele tesute de Szentes si Chiper si un bonus financiar substantial ca urmare a operarii rutelor la care va renunta CFR Calatori din lipsa fondurilor pentru investitii)si afacerile “in totalitate legale” de la CFR Calatori ???
Prin anul 2013 actualul puscarias Fenechiu il numea pe actualul penal Dorobantu manager general la CFR Calatori Bucuresti si din acest moment incepe dezastrul pentru societate si angajatii acesteia !!!
Schema falimentarii fortate a CFR Calatori, prin care cele mai bune rute aflate de ani de zile in portofoliul CFR Calatori au fost abandonate pentru a putea fi preluate din mers de catre unii operatori privati.
Care au impuscat astfel doi iepuri dintr-o lovitura, pe langa cursele oricum extrem de profitabile, ei devenind automat si beneficiarii generoaselor subventii acordate de catre Ministerul Transporturilor pentru segmentul feroviar. Insa concomitent cu aplicarea acestei strategii, managerul Valentin Dorobantu nu s-a sfiit sa acorde si direct catre clientii politici sume uriase de bani din bugetul public.
Record absolut Concurenta in domeniu este una acerba, din moment ce sifonarea banilor de la buget a ajuns in Romania zilelor noastre un adevarat sport national. Iata insa ca procurorii anticoruptie sunt pe cale sa confirme ca managerul de la CFR Calatori a reusit un adevarat record absolut, greu de egalat pana si de ceilalti colegi din „caracatita Fenechiu”
Iar dintre cele 152 de contracte doar unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la carte! Negociere fara publicare Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa.
Negociere fara publicare .
Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa. Conform informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de contracte, unul singur a fost adjudecat prin licitatie publica. Alte 73 de contracte au fost acordate prin negociere cu publicare, in timp ce nu mai putin de 78 de contracte, in valoare de zeci de milioane de euro, au fost atribuite de catre Dorobantu prin negociere fara publicare, la care s-a participat aproape de fiecare data cate un singur ofertant. Unul si acelasi, bineinteles. Primele 70 milioane de euro.
Iar in ce priveste primele 49 de contracte acordate, au descoperit ca suma totala astfel unidirectionata de catre Valentin Dorobantu se ridica la peste 70 milioane de euro! In conditiile in care CFR Calatori a fost adusa in pragul falimentului, mii de salariati riscand concedierea. Din aceasta suma, peste 50 de milioane au fost alocati pentru reparatii, procurorii incercand acum sa afle daca acestea au si avut loc in realitate sau nu. Iar nu mai putin de 1,5 milioane euro au fost dati de Dorobantu pe… curatenie.
A intrat cu bocancii in buget Grav este si faptul ca multe dintre contractele suspecte nu au fost acordate pentru un singur an, ci pe cate patru ani, astfel ca bugetul companiei de stat va mai fi jumulit mult timp de acum inainte.
Vom reveni cu amanunte incendiare atat despre firmele „norocoase” care au negociat direct cu Dorobantu, cat si cu exemple halucinante despre cum au fost cheltuiti banii publici.
Este suficient sa amintim doar ca managerul CFR Calatori a cumparat direct de la firma Comixta din Sibiu bocanci de… 370.000 euro!
Si toate cele de mai sus se intamplau in timp ce acelasi Dorobantu Valentin a suspendat contractul de munca al aproximativ 14 000 de angajati timp de 8 zile pentru fiecare dintre acestia, in anul 2013, motivand lipsa acuta de fonduri , in conditiile suplimentarii cu indarjire, dupa bunul sau plac , cu milioane de euro a contractelor de achizitii?