Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie (DNA) – Serviciul Teritorial Brasov au dispus trimiterea in judecata pentru SANTAJ a fostilor directori din CFR Calatori SA GHEORHGE RADULESCU, VASILE SECARA si NICOLAE BERINDEAN, potrivit unui comunicat remis vineri presei de reprezentantii institutiei.
Astfel, GHEORGHE RADULESCU, care la data faptelor era directorul SRTFC Brasov – CFR Calatori SA, a fost trimis in judecata in stare de arest la domiciliu pentru santaj, fals intelectual si uz de fals.
Totodata, VASILE SECARA, presedintele directoratului SNTFC CFR Calatori SA la data faptelor, a fost trimis in judecata sub control judiciar, pentru santaj.
NICOLAE BERINDEAN, seful oficiuului juridic al SNTFC CFR Calatori SA la data faptelor, a fost trimis in judecata sub control judiciar, pentru complicitate la santaj.
Citeste si: Fostul director al CFR Calatori VASILE SECARA, pus sub CONTROL JUDICIAR pentru SANTAJ
Potrivit rechizitoriului intocmit de procurori, incepand cu luna august 2014, inculpatii RADULESCU GHEORGHE, in calitate de director in cadrul SRTFC Brasov (numit la sfarsitul lunii iulie 2014) si SECARA VASILE, director in cadrul SNTFC CFR Calatori SA, beneficiind de ajutorul inculpatului BERINDEAN NICOLAE, seful oficiului juridic al SNTFC CFR Calatori SA, au efectuat acte de constrangere morala (de exemplu cercetare disciplinara pentru fapte prescrise si propunere de sanctionare cu desfacerea contractului de munca, actiuni in evacuare din locuinta de serviciu), asupra unui angajat al SRTFC Brasov, cu scopul de a-l determina pe acesta din urma sa renunte la un litigiu de munca inregistrat la Tribunalul Brasov prin care solicita sa fie repus in functia de director al SRTFC Brasov.
Inculpatii au urmarit prin efectuarea acestor constrangeri ca inculpatul RADULESCU GHEORGHE sa-si pastreze functia de director in care tocmai fusese numit, evitand astfel o posibila reintegrare in aceasta functie a angajatului respectiv.
In data de 22 octombrie 2014, inculpatul RADULESCU GHEORGHE, in cadrul cercetarii disciplinare privind pe un angajat al institutiei, a omis cu intentie sa insereze in raportul de cercetare date despre o nota de relatii, si a inaintat dosarul de cercetare la SNTFC CFR Calatori S.A. in vederea producerii unor consecinte juridice, respectiv aplicarea de sanctiuni fata de angajatul respective, mai arata procurorii DNA.
In cauza, procurorii au beneficiat de sprijin de specialitate din partea Serviciului Roman de Informatii si Sectiei Regionale de Politie Transporturi Brasov.
Citeste si: Vasile Secara, directorul CFR Calatori, a demisionat din functie
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Brasov, cu propunere de a se mentine masurile preventive dispuse in cauza.
“Numirea lui Iosif Szentes este practic bomboana de pe coliva falimentarii companiei de stat CFR Calatori, intrucat acesta este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati, in special a mersului cadentat.
Trebuie precizat ca in 2012, odata cu venirea in fruntea Ministerului Transporturilor a lui Ovidiu Silaghi, la conducerea CFR Calatori a fost impus tandemul garantat si sustinut de controversatul Gruia Stoica, adica Stefan Roseanu- Valentin Dorobantu, iar Iosif Szentes a devenit consilierul acestora. Ulterior, Roseanu a fost inlocuit la sefia CFR Calatori cu Valentin Dorobantu, iar Szentes a ramas pe pozitie.
In acea perioada, Roseanu, Dorobantu si Szentes au „tesut” mersul trenurilor de asa natura incat sa devalizeze compania de stat, dar sa prospere operatorii privati de transport feroviar de calatori.
Ulterior, in 2013, Dorobantu si Szentes au repetat reteta aplicata in 2012 care a pagubit la greu CFR Calatori.
Acum insa, procurorii DNA ancheteaza o speta în care prejudiciul s-ar ridica la peste 5 milioane euro.
Mai trebuie precizat ca Iosif Szentes detine un PFA pe care nu l-a mentionat in declaratia de avere, iar la alegerile parlamentare din 2009, a candidat, fara succes, pe lista UDMR pentru un loc de deputat in judetul Vrancea.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Stefan Roseanu, Valentin Dorobantu si Vasile Secara.
In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi , Relu Fenechiu,Dan Sova, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !!!!!!!!!!!!!!! DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ? DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ?
“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei.
Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” Bravo domnule ministru RUS, PSD-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ???
Jolly-jokeri de la CFR Calatori. In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, FARA LICITATIE , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice.
De ce nu s-a facut licitatie?
Numai fostu bos de la CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu. Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile.
Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu. Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?”
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi.
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”