Conform unor surse judiciare, GABRIELA DOBROTA face obiectul unui dosar foarte greu aflat pe masa mai multor institutii ale statului. Aceasta este acuzata de trafic de influenta, deturnare de fonduri, spalare de bani si complicitate la abuz in serviciu. Prejudiciul estimat de anchetatori se ridica la aproximativ 3,85 milioane de lei, plus valoarea estimata de 1,1 milioane de euro a unui teren cedat cu titlu gratuit de catre Primaria Dr-Tr Severin.
Potrivit informatiilor aflate in posesia noastra, in martie 2011, primaria Municipiului Dr-Tr Severin a acordat firmei SC Euro Tyres Manufacturing SRL, in care GABRIELA DOBROTA ocupa functia de director general, un teren de 11.187 de metri patrati pentru amenajarea unei parcari de care sa beneficieze angajatii firmei in cauza.
In felul acesta, s-a construit un parteneriat din care primaria nu avea nimic de castigat, in timp ce firma condusa de GABRIELA DOBROTA isi insusea mai bine de un hectar in intravilanul din Severin. Numai ca, pentru fosta candidata la fotoliul de primar , teapa data municipalitatii nu a fost suficienta. A simtit nevoia sa capuseze chiar firma al carei director era la acel moment. In calitate de director general Euro Tyres, doamna inginer GABRIELA DOBROTA a facut o plata de 3,85 milioane de lei catre firma controlata tot de ea, G&G Production care ar fi trebuit sa se ocupe de realizarea efectiva a parcarii. Bani care s-au scurs direct in buzunarele GABRIELEI DOBROTA si care au fost platiti conform devizului atasat care dovedeste, practic, spalarea de bani si deturnarea de fonduri.
Nici pana in ziua de astazi, parcarea care ar fi trebuit amenajata in cateva luni nu s-a realizat. Asa cum se poate vedea in fotografii, terenul este in continuare in paragina, iar rezultatele sunt evidente: primaria a pierdut un teren de 11.187 de metri patrati, iar SC Euro Tyres Manufacturing SRL a platit pentru asta 3,85 milioane de lei catre firma controlata de GABRIELEI DOBROTA. Aparent, o afacere pe care faptasii o vedeau beton le-ar putea aduce celor implicati in aceasta escrocherie pana la 15 ani de puscarie pentru fapte foarte grave de coruptie.
De altfel, GABRIELA DOBROTA nu se afla la prima lovitura de proportii din cariera sa. Inainte de motiunea de cenzura din aprilie 2012 impotriva guvernului sau, premierul de atunci, Mihai Razvan Ungureanu, vorbea despre capusarea Cupru Min de catre Energo Mineral SA Baia Mare, firma condusa tot de GABRIELA DOBROTA. MRU sustinea ca teapa data a fost de aproximativ 40 de milioane de lei, datorii care nu au fost niciodata stinse fata de Cupru Min.
Pana la ora publicarii acestui material, GABRIELA DOBROTA nu a raspuns la telefon pentru a oferi un punct de vedere. Surse din apropierea PNL Mehedinti ne-au declarat ca aceasta este total concentrata pentru asigurarea unei majoritati cu liberalii in Consiliul Local al municipiului Drobeta-Turnu Severin. Intrebarea care se pune este daca nu cumva criminalul se intoarce la locul faptei in speranta de a-si acoperi urmele?
La CFR Calatori, managerul Iosif Szentes si controversatul director comercial Marcel Litra au pregatit, cu acordul tacit al ministrului Transporturilor- Dan Costescu, un tun financiar de proportii. Cei doi au hotarat sa-i doteze pe conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o geanta noua.
Insa, in urma dezvaluirilor facute afacerea s-a oprit temporar. Dar, acum intr-o secretomanie totala, mizand pe faptul ca toti ochii sunt indreptati catre alegerile locale si vacanta de vara, tandemul Szentes-Litra a pregatit un caiet de sarcini pentru achizitionarea tabletelor si gentilor pentru controlorii de bilete.
Cuplul Szentes-Litra vrea sa achizitioneze o tableta cu, nici mai mult, nici mai putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru controlor, doar vreo 300 de euro.
Practic, daca tinem cont ca o asemenea tableta costa en detail circa 200 de euro, iar o geanta maxim 30 de euro, se poate estima dimensiunea jafului pe care cei doi l-au regizat. Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat vreo 5.700.000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in care CFR Calatori n-a avut bani de salarii pentru angajatii din centrala, dandu-se doar salariile celor de la subunitati …
Tandemul toxic
Trebuie precizat ca in 2006, Marcel Litra, de 31 de ani, expert instructor la Centrul National de Expertiza a Personalului din CFR, si Constantin Roman, de 45 de ani, instructor general incadrul Regionalei CFR Brasov, au fost arestati 29 de zile de catre procurorii de la Parchetul de pe langa Tribunalul Mures pentru luare de mita si pentru punerea in pericol a sigurantei pe calea ferata, dupa ce un angajat al CFR Mures a reclamat ca a fost declarat necorespunzator de catre comisia formata din cei doi, intrucat nu le-a platit sumele pretinse de acestia.
Procurorii i-au acuzat pe Marcel Litra si Constantin Roman ca ar fi pretins si incasat sume cuprinse intre 40 si 60 de lei de la un numar de 181 de angajati ai CFR din judetul Mures, pentru ca acestia sa promoveze examenul anual de testare profesionala si de autorizare pe functii, in perioada 22-24 februarie. Avand un asemenea CV impresionat impanat cu o condamnare pentru luare de mita, Marcel Litra a fost promovat de catre directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes, fost membru UDMR trecut recent la PSD Sector 5, pe postul de director comercial, unde va trebui sa gestioneze toate contractele comerciale ale companiei. Adica, lupul Litra este paznic la oile de la CFR Calatori ale lui Szentes.
Nu trebuie omis faptul ca Iosif Szentes este cel care, incepand din 2012, impreuna cu fostii directorii generali ai CFR Calatori, Valentin Dorobantu si Vasile Secara, a „tesut” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Astfel, s-a ajuns ca foarte multe rute foarte rentabile pentru CFR Calatori sa fie cedate operatorilor privati. Mai mult, fostii directori generali ai CFR Calatori- Valentin Dorobantu si Vasile Secara,ulterior, dar si Iosif Szentes, au fost de acord ca pe cele mai rentabile rute operate de CFR Calatori sa fie introduse trenuri ale operatorilor privati, desi legea interzicea acest lucru.
Jocul dublu
La ora actuala, ca urmare a jocului dublu facut in urma cu ceva timp de catre directorii generali de la CFR Calatori si CFR SA, Iosif Szentes si actualul ministru al Transporturilor- Dan Costescu, s-a ajuns ca pe rutele cele mai rentabile ale companiei de stat, sa circule trenurile regio ale unor operatori privati controversati (Regiotrans Brasov condusa de catre Valentin Dorobantu), oprind doar in doua-trei statii, adica au mers de inter regio.