Guvernul vrea revitalizarea CFR Marfa printr-un management profesionist si cedarea unui pachet minoritar, potrivit noului program de guvernare, desi in scrisoarea de intentie transmisa FMI si-a asumat continuarea privatizarii cu un investitor strategic, cu termen de finalizare in mai 2015.
In noul program se prevede, ca obiectiv specific, “relansarea activitatii societatii nationale feroviare romanesti de marfa prin management profesionist, orientat pe obtinerea de profit si valorificarea la maximum a potentialului acestei companii si, abia dupa atingerea unui anumit nivel de crestere economica, vinderea unui pachet minoritar de actiuni”.
Aceasta prevedere a fost inclusa si in programul de guvernare 2013 – 2016. Potrivit ultimei scrisori convenite cu FMI, Guvernul isi asuma o restructurare agresiva a CFR Marfa si continuarea procesului de privatizare.
Vezi aici bilantul prezentat de Ramona Manescu la final de mandat la Ministerul Transporturilor
Astfel, printre masurile de restructurare, incluse in bugetul CFR Marfa din acest an, se numara reducerea costurilor de personal, vanzarea la fier vechi a vagoanelor uzate moral si stoparea livrarilor catre clienti care au arierate fata de companie, se arata in documentul transmis FMI.
“in luna decembrie am aprobat o hotarare de Guvern pentru continuarea privatizarii CFR Marfa cu un investitor strategic, lucru care preconizam ca va avea loc in mai 2015”, se arata in scrisoarea transmisa FMI.
Compania CFR Marfa, controlata de stat, prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfa local.
in luna iunie a anului trecut, compania GFR, controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat castigatoare in procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.
Tranzactia nu a fost finalizata insa pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra operatiunii.
Ulterior, autoritatile au anuntat reluarea procedurii. Fostul ministru al Transporturilor Ramona Manescu a declarat recent ca procesul de privatizare se afla in prezent la stadiul finalizarii noului caiet de sarcini.
CITITI IN ZIUA NEWS RAPORTUL CORPULUI DE CONTROL AL MINISTRULUI TRANSPORTURILOR .
“Radiografia dezastrului de la CFR Călători .
Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le-a regizat şi încă le mai regizează în zona transportului feroviar de călători, a intrat în vizorul procurorilor DNA şi Poliţiei Române pentru “performanţa” de a trage pe linie moartă compania de stat”
DNA TREBUIE SA -I RIDICE CU AUTOCARUL …CAT DE CURAND.
AJUNGE CU BATAIA DE JOC PE BANI PUBLICI.
ALEXANDRA GATEJ,CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, DOROBANTU VALENTIN, CARMEN MARIA POPESCU, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, LILIANA CONSTANTINESCU, MANTOIU CORNEL, ZAHARIA ADRIAN, MARCELA NAE, ZAMFIR EMIL, PROTOPOPU GABRIEL, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN,CRINTEA STEFAN, ETC.
LA PUSCARIE CU VOI , HAHALERELOR !
CORUPTIE LA CFR CALATORI ?
“Falsuri în înscrisuri oficiale
Verificările echipei de control a Ministerului Transporturilor au evidenţiat că “doamna Alexandrina Gătej şi domnul Claudiu Dumitrescu (membri CA) au semnat procesele verbale ale şedinţelor comitetelor consultative în timpul controlului, după ce echipa de control a constatat lipsa semnăturilor respective de pe documentele originale”
Având în vedere acest aspect, echipa de control apreciază că “din constatările prezentate rezultă indicii cu privire la săvârşirea de infracţiuni din sfera falsului în înscrisuri. În acest caz se impune sesizarea organelor abilitate să cerceteze prin mijloace tehnice şi metode judicirae specifice documentele şi faptele prevăzute şi după caz, să constate săvârşirea de infracţiuni, să stabilească persoanele răspunzătoare şi să dispună măsurile legale pentru aplicarea sancţiunilor prevăzute de lege”.
“Membrii Consiliului de Administratie şi-au depăşit atribuţiile statutare prin aprobarea Regulamentului de funcţionare a comitetelor consultative constituite în cadrul consiliului”, este una dintre concluziile Corpului de Control. Mai mult, deoarece “actul constitutiv al societăţii nu conţine prevederi care stabilesc modul de funcţionare şi procedura de adoptare a deciziilor în cadrul comitetelor consultative, se poate concluziona că activitatea comitetelor s-a desfăşurat în afara cadrului legal”. Pe cale de consecinţă, toate remuneraţiile pentru participarea la activităţile comitetelor consultative au fost încasate necuvenit, iar valoarea reprezentată de suma remuneraţiilor lunare suplimentare brute acordate membrilor CA constituie prejudiciu adus bugetului societăţii – 8.250 de euro. Persoanele răspunzătoare pentru nerespectarea prevederilor legale privind constituirea şi funcţionarea comitetelor consultative sunt membrii Consiliului de Administraţie, adică Valentin Dorobanţu, Alexandrina Corina Gătej, Claudiu Octavian Dumitrescu, George Micu şi Dana Galbeni Răchilă.
De asemenea, modificarea unor documente prin semnarea acestora după ce echipa de control a constatat lipsa semnăturilor şi a reţinut copii ale documentelor constituie indicii cu privire la săvârşirea de infracţiuni din sfera falsului în înscrisuri, prevăzute în Codul Penal al României. Având în vedere aceste indicii “se impune sesizarea organelor abilitate ale statului, în vederea efectuării cercetărilor şi aplicării, după caz, a măsurilor prevăzute de normele legale în vigoare”.