Ordinul de incepere a lucrarilor pe AUTOSTRADA SEBES-TURDA va fi dat in 10 mai, a anuntat intr-o conferinta de presa Dan Sova, ministrul Transporturilor.
Intrebat daca AUTOSTRADA SEBES-TURDA va fi terminata in timp util si daca nu exista riscul sa se piarda banii europeni, ministrul Transporturilor a raspuns ca nu exista niciun risc, deoarece legislatia europeana permite sa se opteze pentru “fazarea geografica si tehnologica a oricarui proiect”.
“Pe 10 mai la Turda vom da ordinul de incepere a lucrarilor pe Sebes-Turda. (…) Nu exista niciun risc sa se piarda bani europeni. In memorandumul care priveste strategia de absorbtie, conform legislatiei europene, ni se permite ca in septembrie 2015, vazand exact care este stadiul de constructie, sa optam pentru fazarea geografica si tehnologica a oricarui proiect. Deci, daca Sebes-Turda nu se termina pana in decembrie 2015, este suficient sa informam Comisia Europeana despre partile pe care reusim sa le finalizam, urmand ca restul sa fie terminat din banii aferenti lui 2014-2020. Este o procedura foarte simpla, verificarea comisiei vine in martie 2017 si nu se pierd bani, tocmai de aceea s-a votat si memorandumul pentru a se vota strategia de absorbtie”, a afirmat Sova.
Intrebat daca mai sunt probleme cu licitatiile organizate pentru aceasta autostrada, Sova a raspuns ca pentru loturile 3 si 4 s-au semnat contractele si se da ordinul de incepere a lucrarilor, iar pentru 1 si 2 vor mai fi facute doua reevaluari foarte simple, care se vor finaliza in cinci sau sase saptamani.
Citeste si: AUTOSTRAZI in Romania: Zece tronsoane vor fi construite pe BANI EUROPENI
CNADNR a selectat in decembrie 2013 constructori romani, italieni si austrieci pentru constructia autostrazii Sebes-Turda, cu o lungime de 70 de kilometri, iar pretul pe kilometru este de sase milioane de euro.
In aprilie, dupa ce instanta a respins contestatiile privind loturile 3 si 4 ale autostrazii Sebes-Turda, CNADNR a semnat contractele pentru proiectarea si executia acestora, constructorii italieni si austrieci selectati urmand sa primeasca, in total, 1,1 miliarde lei (aproape 250 milioane euro), inclusiv TVA, pentru aceste proiecte.
Contractul pentru lotul 3, cu o lungime de 12,4 kilometri, a fost atribuit asocierii italiene Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua si are o valoare de 420,5 milioane lei, fara TVA.
Citeste si: Cand vor fi gata lucrarile la primul lot al AUTOSTRAZII NADLAC-ARAD
Al patrulea tronson al autostrazii, de 16,3 kilometri, va fi construit de PORR Construct – PORR Bau (Austria) in baza unui contract de 470 milioane lei, fara TVA.
Pentru celelalte doua tronsoane se asteapta hotararea instantei.
Finantarea este asigurata din fonduri europene (85 la suta) si bani de la bugetul de stat.
Sursa foto: monitorulcj.ro
Traim in Romania ! “Curse profitabile ce ar fi adus bani companiei de transport CFR Călători au fost declarate nerentabile, iar apoi anulate de către directorasul Valentin Dorobantu. Azi bagă zeci de mii de euro în buzunarele privaţilor. Un raport recent al Ministerului Transporturilor confirmă manevrele ilegale ale conducerii. Imediat ce a preluat conducerea CFR Călători, Valentin Dorobanţu, în calitate de manager privat, a anulat sute de trenuri. A fost una dintre primele sale decizii. A hotărât să scoată la licitaţie o serie de secţii şi trasee care aduceau profit în societate. Companiile private de transport au fost interesate şi au preluat imediat traseele. Acele linii produc acum profit pentru privaţi de la REGIOTRANS. Acum urmeaza “bomba” Indiferent dacă va respecta sau nu promisiunile pe care şi le-a asumat în contractul de management, în cazul în care este demis, compania trebuie să îi plătească directorului CFR Călători până la 48 de salarii compensatorii din bani publici. Valentin Dorobanţu are un venit de 9.000 de euro pe lună. ”