Premierul Victor Ponta a anuntat, marti, ca Guvernul si-a propus ca, in perioada 2014-2020, sa cheltuiasca cele mai multe fonduri structurale si de coeziune pentru infrastructura de transport, proiecte de mediu, dezvoltarea urbana a comunitatilor, drumuri judetene si centuri.
Astfel, pentru infrastructura de transport (autostrazi, cai ferate, naval si aerian) Guvernul vrea sa cheltuiasca aproximativ 5,7 miliarde euro, pentru proiecte de mediu – 3 miliarde euro, pentru eficienta energetica – 270 milioane euro, pentru programe de angajare a tinerilor si somerilor – un miliard euro, pentru programele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca – 250 milioane euro, in timp ce pentru asistenta sociala a persoanelor defavorizate (in principal pentru programe de integrare a romilor) ar urma sa fie cheltuite aproximativ un miliard euro.
Alte tinte indicative de cheltuieli stabilite de Guvern sunt la formare si dezvoltare profesionala in educatie – aproximativ un miliard euro, infrastructura de educatie – 350 milioane euro, dezvoltarea capacitatii administrative la nivel local – 500 milioane euro, respectiv 300 milioane euro pentru asistenta in domeniu la nivel central, pentru IMM si parcuri tehnologice – 800 milioane euro, pentru dezvoltarea urbana a comunitatilor – 2,8 miliarde euro, refacerea zonelor istorice, culturale si turistice – 450 milioane euro, drumuri judetene si centuri – 1,1 miliarde euro, infrastructura de sanatate (inclusiv pentru constructia a trei spitale regionale la Iasi, Cluj si Craiova) – 500 milioane euro, pentru cercetare – 700 milioane euro, pentru IT – 550 milioane euro, iar pentru proiectul de cadastru – 300 milioane euro.
OPRITI JAFUL DE LA CFR !
MAFIA DE LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR ?
DOAMNA MANESCU TACE . OARE DE CE ?
“Directorul General de la CFR Marfa , Dragoş Alexandru Drăghici a trebuit să ţină piept şacalilor susţinuţi de Relu Fenechiu şi garantaţi de Gruia Stoica, adică lui Cristian Ghibu, Gheorge Micu, Claudiu Dumitrescu şi Valentin Dorobanţu, dar şi a cozilor de ciocan rămase de pe vremea lui Ovidiu Silaghi-adică Constantin Zaharia, Gheorghe Huţanu, Antonel Tănase sau Dana Galbeni Răchilă.
Poate Dragoş Drăghici a ajuns la ceruri şi pentru că a crezut că CFR Marfă poate deveni o companie rentabilă şi fără să fie privatizată după cum au dorit şmecherii, adică să fie dată la preţ de dumping lui Gruia Stoica.
Cristian Ghibu şi Bogdan Găureanu au condus comisia de licitaţie care ulterior a fost anulată şi tot ei au făcut caietul de sarcini, fără ca Dragoş Drăghici să fie măcar consultat.
Acum când Dragoş Alexandru Drăghici a pornit în ultima sa călătoria spre eternitate, ministrul Ramona Mănescu, premierul Victor Ponta, procurorii Laura Codruţa Kovesi şi Tiberiu Niţu au datoria morală faţă de el să instaureze codul roşu la CFR. De ce?
Pentru a stopa hoţiile de la CFR şi a trimite după gratii pe acei şacali feroviari care se înfruptă din banii publici şi în acelaşi timp umflă conturile rechinilor de pe calea ferată”
“Jocurile de culise regizate de oamenii lui Gruia Stoica în Ministerul Transporturilor .
George Micu a făcut toate demersurile ca CFR Marfă să piardă contractul de transport al cărbunelui de la Complexul Energetic Oltenia. Tot el trage sforile ca CFR Marfă să piardă în defavoare Grupului Feroviar Român şi contractul de transport ţiţei şi produse petroliere de la Conpet Ploieşti. Trebuie precizat că George Micu şi Denisa Filipescu au făcut parte din echipa fostului ministru al transporturilor Anca Boagiu, fiind foarte apropiaţi de aceasta. De fapt, George Micu este susţinut şi încurajat în demersurile sale de a-l favoriza pe Gruia Stoica de către secretarul de stat din Ministerul Transporturilor-Cristian Ghibu. La fel ca George Micu procedează şi managerul general de la CFR Călători, Valentin Dorobanţu, susţinut tot de Cristian Ghibu, care face jocurile pentru operatorii privaţi de transport persoane, dar mai ales pentru Gruia Stoica. Chiar şi acum când Gruia Stoica a fost arestat iar Dragoș Drăghici a decedat, oamenii acestuia continuă să tragă sforile şi să facă aranjamente în ministerul condus de Ramona Mănescu, intrând în instituţie ca la ei acasă. Accesul liber al oamenilor lui Gruia Stoica în Ministerul Transporturilor se face prin intermediul oamenilor pe care îi are în instituţie, dar şi a faptul că unii dintre ei deţin carduri de acces, chiar pentru etajul unu unde se află biroul ministrului şi al secretarilor de stat. Practic, Cristian Ghibu, George Micu, Valentin Dorobanţu, şi foştii directori care intră nestingheriți în minister – Constantin Zaharia şi Ştefan Roşeanu, le-a transmis angajaţilor CFR că Ramona Mănescu va fi demisă foarte curând şi ei se vor întoarce la butoanele căii ferate şi a ministerului”
Poate da , poate nu…