Proiectul AUTOSTRAZII COMARNIC-BRASOV va merge mai departe daca se va reusi restructurarea acestuia, respectiv identificarea unui model financiar mai eficient pentru bugetul Romaniei, la realizarea caruia sa participe si institutii financiare internationale, precum BEI sau BERD, iar pe aceste coordonate ale restructurarii proiectului discutiile cu consortiul Vinci-Strabag-Aktor vor continua pana in luna aprilie, a declarat, sambata, pentru Agerpres, ministrul Transporturilor, IOAN RUS.
Seful de la Transporturi a dat asigurari ca nu se va renunta la construirea unei autostrazi intre Comarnic si Brasov si nici nu se abandoneaza ideea de concesiune, ci doar se cauta cea mai buna solutie care sa fie sustinuta atat de partidele aflate la guvernare, cat si de Opozitie, cu care sa fie de acord si populatia si care sa se incadreze in conditiile economico-financiare actuale ale Romaniei.
IOAN RUS a explicat ca, in urma dezbaterii publice la care a fost supus proiectul acestei autostrazi, au fost identificate pozitii pro si contra realizarii.
CITESTE SI: PROIECTUL AUTOSTRAZII COMARNIC-BRASOV: Cat va COSTA si Ce TAXE VOR Plati SOFERII
“Am avut o intalnire acum cateva zile cu grupul care a castigat acest dialog competitiv, respectiv Vinci — Strabag — Aktor. In acest moment, in urma deciziei pe care si primul ministru si eu am avut-o, aceea de a supune proiectul (de realizare a Autostrazii Comarnic — Brasov — n. r.) dezbaterii publice, au aparut o serie de pozitii divergente. La acestea s-au adaugat concluziile parlamentarilor in urma discutiilor avute cu cele doua Comisii (de transporturi — n. r.) din Parlament, respectiv mai multi parlamentari ai Opozitiei au spus ca proiectul acesta nu este bun. Din pozitii publice, alti lideri, persoane neutre, sa spunem, au spus ca proiectul este dificil de sustinut financiar de bugetul tarii. Am discutat deja cu reprezentantii consortiului Vinci — Strabag — Aktor si, in varianta in care vom reusi sa restructuram proiectul, sa gasim un model financiar mai eficient, deci sa il aducem intr-o zona in care sa participe si institutiile internationale — BEI, BERD—, in conditiile in care si in scrisoarea cu FMI si Comisia Europeana sunt niste lucruri vizavi de aceasta autostrada, respectiv pozitia Eurostat, care trebuie sa spuna daca acesti bani — 1,8 miliarde (de euro — n. r.) sunt luati in calcul la stabilirea deficitului bugetar, pentru aceste lucruri ne-am dat ragaz inca o perioada sa le discutam, sa le incercam. Daca gasim o varianta acceptabila pentru toata lumea, proiectul ar putea sa mearga mai departe. Daca nu, si se mentin datele actuale, va trebui sa gasim o alta constructie a acestui proiect. Pe aceste coordonate ale restructurarii proiectului continuam pana in luna aprilie discutiile cu partenerii din consortiul Vinci-Strabag-Aktor’, a explicat ministrul Transporturilor.
Acesta a adaugat ca, pentru a facilita legatura dintre Bucuresti si Brasov, se afla in analiza o noua ruta pe Valea Doftanei, intre Campina si Sacele, unde un nou drum national va fi finalizat pana anul viitor.
“In prezent, pentru a facilita legatura dintre Bucuresti si Brasov, se afla in derulare inca o ruta pe Valea Doftanei, Campina — Sacele. Astfel, intre DN 1 si DN1A mai apare probabil pana anul viitor, un nou drum national pe Valea Doftanei, deci circulatia va fi impartita la sase benzi, nu la patru, ca acum. De asemenea, sunt studii avansate pentru posibilitatea realizarii unor centuri, atat la Comarnic, cat si la Busteni, astfel incat, pana la momentul la care AUTOSTRADA COMARNIC – BRASOV va fi finalizata — pentru ca, indiferent cum procedam, va dura cativa ani — sa avem solutii alternative care sa fluidizeze traficul intre Brasov si Bucuresti”, a spus Ioan Rus.
El a subliniat ca proiectul autostrazii ar putea fi continuat daca se va reusi restructurarea acestuia, astfel incat sa fie acceptat de specialistii in domeniu, de populatie, de clasa politica.
”Daca vom reusi restructurarea proiectului de o maniera in care toata lumea sa fie de acord, vom putea merge cu acest proiect sau cu o varianta a acestui proiect mai departe. Nu renuntam la autostrada intre Comarnic si Brasov, ci doar ii cautam solutia cea mai buna, acceptata si de noi si de Opozitie, si de populatie si acceptata in conditiile economico-financiare pe care Romania le are in acest moment. Daca reusim sa restructuram proiectul, sa fie acceptat de toata lumea, sa fie agreat si de institutiile financiare internationale, dar si cu participarea acestora, e in regula, putem gandi in continuare acest proiect. Fiindca toate acestea inseamna timp, cautam sa punem in aplicare solutiile alternative care rezolva partial problema, respectiv nationalul de pe Valea Doftanei si centuri ocolitoare pe unde se poate”, a subliniat ministrul Rus.
Valoarea actualizata neta a platilor de disponibilitate pentru AUTOSTRADA COMARNIC – BRASOV este de 2,732 miliarde de euro si reprezinta suma totala pe care statul roman ar plati-o pentru constructia, operarea si intretinerea acesteia, sub conditia ca aceasta suma sa fie deja disponibila.
Potrivit proiectului de concesiune al AUTOSTRAZII COMARNIC – BRASOV, publicat pe 14 ianuarie pe site-urile CNADNR si Ministerului Transporturilor, constructia ar dura patru ani, operarea si intretinerea sunt prevazute pentru o perioada de 26 de ani, iar tariful de concesiune ce va fi platit de un autoturism pentru intreaga lungime a autostrazii este preconizat a fi de 7 lei cu TVA inclus, supus indexarii. Nivelul tarifului perceput este stabilit in functie de distanta parcursa de vehicul.
CITESTE SI: VICTOR PONTA: Vom anunta pana pe 15 februarie daca semnam contractul COMARNIC-BRASOV sau reziliem procedura
Costul total de constructie a tronsonului de autostrada, de 53 de kilometri, in baza ofertei castigatoare este de aproximativ 1,8 miliarde euro, fara TVA, din care 198,5 milioane de euro (11%) acopera lucrarile de constructie a Sectiunii 1 a autostrazii, lucrarile de reabilitare a DN1, realizarea proiectului tehnic pentru intreaga autostrada, organizarea proiectului, managementul proiectului si costurile suportate de concesionar pentru realizarea investigatiilor de teren pentru intreg traseul autostrazii.
Pe AUTOSTRADA COMARNIC – BRASOV va fi implementat un sistem de taxare ‘semi-inchis’, care va prevedea bariere pe intreg carosabilul la cele doua capete ale autostrazii, situate in zona Comarnic si Rasnov, precum si cabine de taxare la Sinaia-Busteni si Predeal. Tariful de concesiune va fi perceput odata ce intreaga autostrada va fi realizata si va deveni operationala.
Tarifele de concesiune vor fi introduse doar atunci cand autostrada este deschisa traficului, iar valoarea nominala estimata a veniturilor ce vor fi obtinute din taxare si din chirii pentru spatiile de servicii va fi direct relationata traficului inregistrat pe autostrada, nivelului tarifului/osie, disponibilitatii autostrazii, mixului de trafic etc. Nivelul tarifului de concesiune mentionat anterior poate fi modificat de autoritatea publica, in concordanta cu nevoile comerciale si macroeconomice.
Contractul pentru Comarnic — Brasov a fost castigat de Asocierea Vinci, Vinci Construction Grands Projets SAS, Vinci Construction Terrassement SAS, Strabag AG, Strabag SE, Aktor SA, Aktor Concessions SA (consortiul ViStrAda Nord).
Sursa foto: adevarul.ro
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !!!!!!!!!!!!!!! DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ? DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ? “Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” Bravo domnule ministru RUS, PSD-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ??? Jolly-jokeri de la CFR Calatori. In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, FARA LICITATIE , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie? Numai bosul CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu. Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile. Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu. Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?” “Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „ Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”
Super documentat comentariul dvs. Pacat ca va ramane un simplu comentariu in zona aceasta balcanica plina de POLITIC.
Surpriza totala pe piata ofertelor de lucru! Tot mai multi oameni lucreaza acum cu noi, convinsi de seriozitatea noastra! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email: [email protected]