Ministrul Transporturilor, IOAN RUS, a declarat vineri, la Oradea, ca e convins ca reabilitarea soselei DN 76 Oradea-Deva va fi finalizata in 2015, chiar daca firma constructoare s-a “incurcat in stiinta”, iar la inceputul anului 2015 vor incepe lucrarile si la tronsonul Suplacu de Barcau-Bors al AUTOSTRAZII TRANSILVANIA.
“Ne-am incurcat in stiinta. Cu constructorul, s-a licitat in 2011, a inceput in primavara lui 2012 si de atunci… N-are importanta. Despre trecut numai de bine. Certamente, in acest moment se lucreaza la limita in care se poate lucra. Am certitudinea ca anul viitor vom avea si aceste lucruri rezolvate”, a declarat ministrul, intr-o conferinta de presa, la Prefectura Bihor.
Citeste si: IOAN RUS: Autostrada Transilvania are un “VIITOR LUMINOS”
El a declarat ca pentru sectorul Suplacu de Barcau-Bors din AUTOSTRADA TRANSILVANIA exista deja constructor, iar dupa ce se finalizeaza practic procesul de selectie, de indata ce timpul va permite, din primavara, vor incepe lucrarile. “Este o investitie care are ca pret estimat 220 de milioane de euro, urmand ca anul viitor sa inceapa si Mihaiesti — Suplacu de Barcau, respectiv Nadasel-Mihaesti. Astfel, zona aceasta de nord a Romaniei va putea primi fluxuri rutiere, de transport marfuri si persoane, transfer catre Europa Occidentala la regim de autostrada”, a declarat ministrul Rus, citat de Agerpres.
Alta lucrare importanta mentionata de ministru a fost modernizarea pistei aeroportului Oradea, o investitie in jur de 100 de milioane de lei, astfel incat Aeroportul Oradea sa poata intra intr-un circuit international mai bine asezat, cu conditii mai bune pentru traficul aerian.
“Consider ca in acest moment noi avem o viziune la nivelul Ministerului Transporturilor clara cu ceea ce se va intampla. Sursele de finantare sunt, de asemenea, existente pe acest Master Plan, legate de fonduri europene, de bugetul statului, legate de potentiale parteneriat-public private. In plus, de indata ce Master Planul General de Transport va fi transformat in program operational, prin Hotararea Guvernului Romaniei, cred ca se va intampla la finele lunii noiembrie-inceputul lunii decembrie, cand vom avea si impactul de mediu, probabil ca vor fi si alte lucruri demne de consemnat despre judetul Bihor si zona aceasta”, a mai afirmat ministrul Rus.
Ministrul Transporturilor a facut parte vineri din delegatia care l-a insotit pe premierul VICTOR PONTA in vizita sa in Bihor.
Sursa foto: adevarul.ro
Tupeu si nesimtire la maxim ? “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?” DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai… “Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca” Sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Vasile Secara, Dorobantu Valentin, Carmen Maria Popescu, Miu Ileana,Liliana Constantinescu,Claudiu Dumitrescu, Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,etc? Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a susnumitilor in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?