Ministrul Transporturilor, IOAN RUS, a negat vineri, intr-o conferinta de presa la Cluj-Napoca, orice implicare a sa in contractul cu EADS, el mentionand ca niciodata, in nicio calitate, nu a avut vreun contact cu cei de la EADS.
“IOAN RUS, persoana fizica sau ministru de interne, nu a avut niciodata nicio intalnire, nicio discutie, directa sau prin interpusi cu EADS. Niciodata! Sigur este onorant sa te puna cineva alaturi de cancelarul Germaniei, de Klaus Mangold, de Bodo Hombach etc. si cineva sa-si inchipuie ca acesta e nivelul lui IOAN RUS, de cancelar al Germaniei. Dar va repet: eu nu am avut niciodata nicio discutie, nicio intalnire cu EADS, de niciun fel, nici ca ministru, nici ca persoana particulara”, a precizat IOAN RUS, citat de Agerpres.
Citeste si: Basescu: Dosarul EADS va afecta toate partidele
El a afirmat ca nevoia unui management integrat al securizarii frontierelor Romaniei s-a discutat in ultima perioada a mandatului sau de ministru de Interne, dar ca negocierile s-au desfasurat dupa ce el a plecat de la minister.
Citeste si: ION TIRIAC NEAGA orice legatura cu contractul EADS
Potrivit lui IOAN RUS, justitia trebuie sa-si faca treaba in respectivul caz, mai adaugand ca asemenea discutii fac rau Romaniei. “Cred ca astfel de discutii si aprecieri fac rau si Romaniei in ansamblu si vietii economice din Romania. Eu cred ca si cei care isi permit sa faca astfel de lucruri si sa aduca in discutie nume de toate felurile din Europa ar trebui sa se gandeasca inainte”, a mai afirmat Rus.
“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care nu a mai organizat o licitatie, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si intabulat. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” bravo domnule ministru RUS, psd-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ???
Achizitii “in totalitate legale” la CFR Calatori, marca inregistrata CARMEN MARIA POPESCU : Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice. Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători. Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”. Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă peste, repet, peste valoarea contractului de 34.467 de dolari”
“Pierderi de un milliard de lei.
După ce a încheiat 2012 cu pierderi de un miliard de lei, CFR Călători SA se află, în momentul de faţă, într-o situaţie extrem de critică, din cauza unor datorii imense către diverse firme private. Furnizorul de motorină poate cere în orice moment insolvenţa companiei, pentru o datorie de 20 de milioane de euro. Ultimul control realizat la CFR Călători SA, la sfârşitul anului trecut(cand manager privat era DOROBANTU VALENTIN), de către inspectorii Corpului de Control al ministrului Transporturilor, a scos la iveală situaţia dezastruoasă a companiei.
După ce societatea a încheiat anul 2012 cu pierderi de un miliard de lei şi datorii de 1,67 miliarde de lei, inspectorii au descoperit că CFR Călători se află, în momentul de faţă(cand este condusa de SECARA VASILE) , “într-o situaţie critică, deoarece furnizorul de motorină, SC Oscar Downstream SRL, poate cere în orice moment insolvenţa companiei”.
Inspectorii susţin în raportul lor că situaţia economică dezastruoasă a fost cauzată de o serie de achiziţii dubioase şi de o serie de contracte ce au adus companiei prejudicii de zeci de milioane de euro.
Inspectorii exemplifică cu contracte de achiziţii de carburant, de reparaţii a vagoanelor şi de achiziţii de vagoane ce aveau componente din azbest. Inspectorii spun că din inventarul de vagoane al CFR Călători SA a fost utilizat doar 45% în 2012 şi 43% în 2013.
“Necesarul de vagoane nu s-a asigurat niciodată, atât în 2012, cât şi în 2013”, susţin inspectorii. Totodată, au dispărut subit mai multe vagoane.
“În fiecare an se retrag din circulaţie mai multe vagoane decât cele care revin. În 2012, s-au retras pentru reparaţii 620 de vagoane şi s-au repus în circulaţie doar 371. În 2013, raportul a fost de 347 de vagoane trimise şi doar 269 repuse în circulaţie”, spun inspectorii în raportul lor.
Cu privire la înmatricularea vagoanelor, inspectorii au constatat: “Înmatricularea vagoanelor este mai mult decât deficitară. La momentul controlului, doar 141 de vagoane sunt înmatriculate, din totalul de 2.356 de vagoane din parcul de inventar.
Sunt pregătite doar 78 de vagoane pentru înmatriculare”.