Curtea de Apel Bucuresti (CAB) a admis propunerea DNA de ARESTARE PREVENTIVA pentru 30 de zile a judecatorului DAN ANTON de la Curtea de Apel Iasi, acuzat de TRAFIC de INFLUENTA (doua infractiuni), violarea vietii private, instigare la ABUZ in SERVICIU, SANTAJ si DARE de MITA.
In acelasi dosar, magistratii au decis ARESTAREA PREVENTIVA a grefierei GABRIELA PRELIPCEAN de la Judecatoria Iasi. Decizia nu este definitiva si poate fi contestata de cei doi arestati.
In acelasi dosar, sunt urmariti penal sub control judiciar MIHAELA JURAVLE, procuror la Parchetul de pe langa Judecatoria Darabani; TEODOR HAUCA, fost senator si in prezent administrator al unei firme; MARIANA MOGLAN, concubina judecatorului DAN ANTON (avand dubla cetatenie romana si moldoveneasca) si RENATO del GATTO, om de afaceri italian.
Totodata, in dosar, sunt urmariti penal: DOINA BADICA, consilier in cadrul Senatului Romaniei — Comisia Economica Industrii si Servicii; FLORIN ZVINCA, lucrator de politie in cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stanca Costesti; CARMEN LUPUSORU, medic primar neurologie psihiatrica pediatrica la Spitalul Clinic de Psihiatrie Socola, ION POPUSOI, agent de paza.
Potrivit DNA, in anul 2014, urmare a faptului ca Parchetul de pe langa Judecatoria Husi a dispus trimiterea in judecata in stare de arest preventiv a unei persoane cu cetatenie romana si moldoveneasca, pentru contrabanda calificata in forma continuata, o ruda a acesteia a apelat la Teodor Hauca pentru a-si folosi influenta asupra unor magistrati din CA Iasi in vederea solutionarii favorabile a dosarului.
CITESTE SI: DNA: JUDECATORUL DAN ANTON, RETINUT PENTRU TRAFIC SI CUMPARARE DE INFLUENTA. UPDATE
Procurorii sustin ca, in 14 mai 2014, cu ocazia unei intalniri organizate la un hotel din Iasi, la care au participat, printre altii, si Teodor Hauca si Dan Anton, acesta din urma le-a dat asigurari interlocutorilor sai ca poate interveni pe langa cei doi judecatori investiti cu judecarea cauzei.
“In schimbul interventiei sale, dar si pentru a garanta succesul demersurilor frauduloase, DAN ANTON le-a cerut persoanelor interesate sa ii angajeze persoanei trimise in judecata, ca aparator, un apropiat al sau, avocat in Baroul Iasi. In acelasi context, TEODOR HAUCA si o alta persoana i-au asigurat, in 9 si 10 octombrie 2014, cu titlu gratuit, magistratului DAN ANTON, servicii hoteliere si de transport pe raza oraselor Balti si Chisinau din Republica Moldova. In februarie 2015, magistratii CA Iasi au mentinut pedeapsa de 4 ani si 6 luni de inchisoare si au desfiintat in integralitate, cu privire la latura civila, sentinta penala emisa de Judecatoria Husi, diminuand daunele materiale la care a fost obligata initial persoana trimisa in judecata pentru contrabanda”, declara procurorii.
Incepand cu 18 septembrie 2014, intre DAN ANTON, concubina acestuia si doi oameni de afaceri din Italia, unul dintre ei fiind Renato Del Gatto, au avut loc mai multe intalniri al caror subiect il constituia facilitarea intrarii si dezvoltarii unor investitii in infrastructura pe piata din Republica Moldova, de catre acestia.
“Aceste tatonari s-au concretizat in august 2015, cand inculpatul Del Gatto i-a promis lui DAN ANTON o suma consistenta, dar neprecizata, pentru sine, si un post de director la firma nou infiintata in Chisinau pentru Marina Moglan. DAN ANTON a fost de acord cu ‘oferta’ omului de afaceri, angajandu-se ca va interveni in acest sens atat pe langa o persoana influenta din cadrul Parlamentului Republicii Moldova, cat si pe langa unii membri din guvernul acestui stat. Cei doi inculpati chiar i-au intermediat omului de afaceri o intalnire cu unul dintre ministrii Guvernului din Republica Moldova”, au retinut anchetatorii.
Sursa foto: bzi
Ministrul Transporturilor,Ghiocel Iulian Matache , nu aude nu vede dar stie…
“În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
Se pare ca nu, nici nu avea cum.
DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” cel putin din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
Oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS Bv.), Carmen Maria Popescu(“regina achizitiilor” de la CFR Calatori), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(sef oficiu juridic),Claudiu Dumitrescu(fost membru CA,inculpat), Alexandrina Gatej(fosta presedinte CA),Dana Galben Rachila(membru CA pe viata?),Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(manager privat CFR Calatori) Mantoiu Cornel ,Zaharia Adrian, etc?
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat, garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători…”
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus prin girul lui Secara Vasile?