Camera Deputatilor a adoptat, marti, cu 191 voturi ”pentru”, 114 voturi ”impotriva” si 16 abtineri, proiectul de abilitare a Guvernului de a emite ordonante in vacanta parlamentara, reprezentantii PDL si PNL anuntand ca vor contesta proiectul la Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR).
Proiectul permite Guvernului sa emita ordonante in vacanta parlamentara in 10 domenii de activitate, fiind introduse la comisia juridica si posibilitatea ca Guvernul sa modifice legea privind transportul in regim de taxi, trecerea CET-urilor din Constanta si Bucuresti la autoritatile locale, acordarea stimulentelor pentru culturile de plante energetice, infiintarea Autoritatii Nationale pentru Regimul vanatorii si pescuitului sportiv, masuri pentru realizarea variantelor ocolitoare ale oraselor si municipiilor, masuri financiare pentru reducerea arieratelor pentru administratorul infrastructurii feroviare.
Reprezentantii opozitiei au criticat prevederile proiectului, aratand ca se da posibilitatea Guvernului sa reglementeze domenii ale legilor organice, ceea ce contravine Constitutiei, astfel ca vor contesta legea la Curtea Constitutionala.
Mondo News iti recomanda si: Proiectul de abilitare a Guvernului de a emite ordonante in vacanta parlamentara, amanat de deputati
Deputatul PDL Mircea Toader a aratat ca modificarile la legea taximetriei se afla la comisie in Parlament de doi ani si este vorba de o batalie intre Ilfov si Bucuresti, adaugand ca nu este normal sa se rezolve aceasta problema prin Guvern, si nu prin Parlament. Toader a criticat si prevederea ca Guvernul sa emita ordonanta in privinta CET-urilor din Constanta si Bucuresti, aratand ca ”Mazare vrea si portul, vrea si centrala si o sa vrea si Galatiul”.
”Va anunt ca parlamentarii PDLsi PNL vor contesta proiectul la Curtea Constitutionala, pentru ca noi consideram ca unele domenii sunt neconstitutionale”, a anuntat liderul deputatilor PDL, Tinel Gheorghe.
Senatul a aprobat in 3 iunie proiectul de lege pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonante in vacanta parlamentara, in domeniile Finante, Economie, Dezvoltare regionala, Administratie, Aparare, Sanatate, Munca, Agricultura, Mediu, Fonduri Europene, Justitie, Educatie, Transporturi, Infrastructura.
Vezi aici cum s-a desfasurat SEDINTA solemna din SENAT, la aniversarea a 150 de ani de activitate
Prin proiectul de lege, pe perioada vacantei parlamentare, Guvernul isi propune sa emita ordonante in urmatoarele domenii: Finante Publice si Economie, Dezvoltare regionala si Administratie Publica, Aparare Nationala si Afaceri Interne, Sanatate, munca si protectie sociala, Agricultura si mediu, Fonduri Europene, Justitie, Educatie si Cercetare si Transporturi si Infrastructura.
Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare si urmeaza sa fie adoptat de Camera Deputatilor, in calitate de for decizional.
Senatorii juristi au adoptat si un amendament, prin care au introdus, la capitolul Agricultura, abilitatea Guvernul de a modifica Legea nr. 191/2012, privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernul nr. 23/2010, privind identificarea si inregistrarea suinelor, ovinelor, caprinelor, ecvideelor si bovinelor.
In plus, ei au eliminat din lege punctul trei de la Capitolul Fonduri Europene, care se referea la abilitatea Guvernului de a modifica si completa Ordonanta Guvernului nr. 64/2009, privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, aprobata cu modificari prin legea nr. 362/2009, cu modificarile ulterioare.
Camera Deputatilor este for decizional la acest proiect de lege.
Guvernul oricum adopta ordonante de urgenta pe banda rulanta, de ce mai trebuia sa dea si Parlamentul o lege?
AVENTURILE DIRECTORASULUI AROGANT SI FRUSTRAT PE BANII STATULUI?
Pe directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanțu, atentie,l-au demisionat,din funcția de conducere a companiei !!!!!
Această “demisie” ar veni și din cauza faptului că Direcția Națională Anticorupție(DNA) îl investighează pentru prejudicierea companiei cu peste un peste milion jumătate de euro.
Din informațiile deținute , Dorobanțu își va continua activitatea la un operator privat de transport călători din zona Brașov, RegioTrans, companie controlată de un apropiat de-al său, Costel Comana.
Carcotasii spun ca nu v-a face “purici” multi pe la RegioTrans si ca o sa fie coleg de celula, cat de curand, cu Relu Fenechiu cel care l-a si numit in functie la CFR Calatori.
HOTII STRIGA HOTII?
DACA FURA DIRECTORUL “SMART” DE CE SA NU FURAM SI NOI NASII?
JALE MARE LA CFR CALATORI, DIRECTOAREA DE ACHIZITII IN “TOTALITATE LEGALE” ASCUNDE DOSARE DE ACHIZITII DE CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI?
Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ?
“Cum a sifonat fostul director CFR Calatori subventiile de la stat. De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles. Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic,totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care s-a calauzit Valentin Dorobantu.
Hotie la drumul mare?
“Fostul directoras de la CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, directorasul CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare.
Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători.
Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.”
mai bn ar sta draq numai in vacante, oricum nu fac nimic bun!