Discounterul german LIDL are in in POLONIA PRETURI cu pana la 67% mai MICI la produsele alimentare de baza, pe cand in ROMANIA sunt mai ieftine delicatesele, arata o analiza a jurnalistilor de la Ziarul Financiar pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piata Hipercom Consulting.
Astfel, LIDL are in Polonia, cea mai dezvoltata economie din regiune, preturi mai mici la salam, iaurt sau unt comparativ cu piata locala. La polul opus, in Romania sunt preturi mai mici la hrana uscata pentru pisici, la tarte cu creveti si legume si la rosii uscate in ulei.
CITESTE SI: LIDL ROMANIA ARE PRETURI CU 50% MAI MARI DECAT IN POLONIA. REACTIA LIDL
Pentru aceasta comparatie au fost alese aceleasi produse, sub acelasi brand si la acelasi gramaj. Pentru a face comparatia de pret au fost alese produsele promovate in cataloagele Lidl din cele doua tari, unde compania promoveaza saptamanal cateva zeci de articole alimentare si nealimentare. Reprezentantii LIDL ROMANIA nu au raspuns pana la inchiderea editiei pentru a explica de ce exista diferente de pret intre cele doua tari la aceleasi produse, in aceeasi perioada.
Romania este una dintre cele mai sarace economii din UE, ocupand o pozitie de la coada clasamentului alaturi de Bulgaria. Astfel, salariul mediu net in Romania, de nici 400 de euro net, este de circa doua ori mai mic decat media din tarile din regiune – Polonia sau Cehia – si de pana la opt ori mai mic decat in Occident. Cu toate acestea, in Romania preturile sunt de cele mai multe ori aliniate celor din restul Europei. Retailerii si producatorii spun in mod repetat ca preturile sunt aliniate Occidentului, salariile fiind cele ramase in urma.
Sursa foto: Ziarul Financiar
Tom Kruz= Sintology. Religia stintifica vrea bani inainte de toate si daca romanii se lasa furati sunt vinovati..
O demonstratie legala in fata magazinelor din toata tara va schimba situatia.
In Germania o bere ieftina la Lidl costa 29 centi (o jumatate de litru) si in Romania aceiasi bere costa peste doi Lei. Nu-i prost cine cere , dar este dobitoc acela care da si nu se informeaza. Clientii pot imbogatii un magazin, dar il pot si falimenta, daca patronul este sarlatan.