Autoritatile de resort au in discutie realizarea unei linii de tren de mare viteza intre Bucuresti, Iasi si Chisinau, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, IOAN RUS, la dezbaterea publica pe marginea Master Planului General de Transport (MPGT).
“Avem, la mai mare viteza (de 160 kilometri/ora – n.r.), in discutie in acest moment Bucuresti-Iasi, eventual Chisinau, deci legatura intre capitala Romaniei si cea a Moldovei”, a spus Rus.
Seful de la Transporturi a sustinut, in cadrul discutiilor, ca trenurile cu o viteza de 160 km/h, prevazute in MPGT, vor rezolva problemele cu care Romania se confrunta azi.
“La ceea ce avem astazi de rezolvat consider ca 160 de km/ora ne rezolva problemele pe care le avem. De asemenea, in interiorul alocarilor pe care le avem azi, kilometrul de cale ferata este aproape cat kilometrul de autostrada; sunt sume echivalente. Noi, pe 2014-2020, avem niste banuti de la Comisia Europeana, deci ce finantare vine prin diversele formule de finantare europene, si o sa avem niste alocari bugetare. Pe langa cofinantarea care vine automat, vor fi niste eforturi bugetare, sper, in bugetele din 2015-2016. Nu o sa avem la dispozitie decat aceste sume si o sa incercam ca in interiorul acestor sume sa rezolvam problemele in varianta cea mai potrivita cu putinta”, a explicat Rus, citat de Agerpres.
Citeste si: Bulgarii vor un TREN DE MARE VITEZA intre Bucuresti si Varna
Potrivit acestuia, alocarea pe care o are Romania pe 2014-2020 este de 7,2 miliarde de euro “cu tot cu CFR”.
In alta ordine de idei, oficialul MT a subliniat ca Romania nu are infrastructura necesara pentru TRENURILE de MARE VITEZA, subliniind ca viteza nu o dicteaza trenul, ci infrastructura.
“Trenul, saracul, locomotiva s-ar duce, dar nu se poate duce decat atat cat o lasa Macarie (Macarie Moldovan, directorul CFR — n.r.). El e cel care dicteaza”, a aratat Rus.
Citeste si: CHINA construieste cel mai RAPID tren din lume. Distanta de la PARIS la Moscova, parcursa intr-o ora!
“Acum incercam sa punem in practica tot ceea ce am vorbit de-a lungul vremii. Noi avem varianta sa vorbim in continuare frumos, despre 300 de km/ora (trenurile de mare viteza — n.r.). De la Paris la Bruxelles nu mai exista avion, s-a desfiintat. Trenul a omorat avionul, sigur la 300 km/ora. Vedeti ce alte elemente de infrastructura are o tara inainte de a avea un tren cu 300 la ora. Au rezolvat multe alte probleme. Si noi trebuie sa le punem intr-o ordine a prioritatilor si sa nu sarim direct pe 300 la ora, sa ne invatam intai cu 160 km/ora. Si eu mi-as dori ca de maine dimineata sa fie numai autostrazi sau numai trenuri rapide, este un vis al fiecaruia dintre noi, dar propunerea mea este sa fim rationali, sa ne corelam si sa armonizam dorintele noastre cu posibilitatile si sa esalonam lucrurile de asa natura incat chiar sa incepem sa rezolvam problemele”, a subliniat ministrul.
Potrivit unei analize a nevoilor versus resurse disponibile, sectorul feroviar are surse de finantare pentru perioada 2014 — 2030 de 15,393 miliarde de euro, in timp ce nevoile totale de finantare sunt de 19,574 miliarde de euro, ceea ce indica un grad de asigurare cu surse de finantare de 78,64 la suta.
Master Planul de Transport propune reabilitarea a 2.948 de kilometri de linii de cale ferata, la un cost de investitie de 12,965 miliarde de euro, si electrificarea a 152 de kilometri de linii de cale ferata, cu costuri de 228 milioane de euro. La acestea se adauga, printre altele, reabilitarea prin parteneriate public-private a 429 de kilometri de linii turistice, investitie ce se ridica la 385 milioane de euro, dar si achizitia de material rulant.
Master Planul General de Transport este un document strategic integrat care va sta la baza planificarii investitiilor in transporturi pentru perioada 2014-2030. Este un document obligatoriu, fara de care nu vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transporturi in perioada 2014-2020, iar Ministerul Transporturilor il va utiliza ca instrument suport in procesul de planificare a investitiilor in infrastructura de transport.
Sursa foto: realitatea.net
Trenurile acum parcurg in 2 ore de la Bucuresti la Constanta (prin Fetesti) si Bucuresti – Ploiesti – Brasov (2 ore). Sunt caii ferate moderne, europene.
Cautam operatori online care vor sa castige cel putin 300 de dolari lunar, cu o munca usoara de 3 ore pe zi! Pentru a va oferi detalii, trimiteti textul “Info” la adresa de email: [email protected]
Sub privirea neputincioasa a lui IOAN RUS subalternii isi fac de cap in continuare. Cine e VASILE SECARA ? Da acum este presedintele CFR CALATORI.Va vine sa credeti ? “După licitaţie… apartamente! Conform aceloraşi informaţii, o altă coincidenţă constă în faptul că o serie de contracte licitate de CFR CALATORI au fost câştigate, la un preţ minimal, de o societate de construcţii din Floreşti. Firma respectivă a avut, în cazul unei licitaţii, un preţ imbatabil. Lucrările de “modernizare clădiri în Grupa Tehnică şi canalizare la Revizia de Vagoane Cluj”, au fost estimate la peste 752 de mii de lei. Au fost interesate opt firme de acest contract, însă a câştigat SC MEGA PROMPT SA, o firmă din Floreşti deţinută de Simona şi Cornel Cazan. Această societate a licitat cu aproape jumătate din preţul oferit de CFR, adică 399.915,79 de lei şi a câştigat licitaţia. Însă ceea ce se ţine la secret este faptul că pe lângă aceşti bani, cei de la CFR au mai plătit suplimentări la acest contract. “O altă problemă care poate fi verificată este cât a costat în final clădirea comenzii personalului din staţia Cluj faţă de cât a fost licitată şi cum se explică faptul că după ce suma aproape s-a dublat, de la firma care a executat lucrarea şi-au achiziţionat apartamente în Floreşti şeful serviciului Tehnic Bece şi unul dintre copiii lui Secară. Aceeaşi firmă a obţinut şi contractul de modernizare a clădirii grupei tehnice Cluj, care a fost, la fel, supra-suplimentată, şi au fost făcute o serie de lucrări date prin încredinţare directă la preturi uriaşe”, mai spune sursa citată.” “Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care nu a mai organizat o licitatie, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si intabulat. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” Bravo domnule ministru RUS, psd-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ???
DA, vrem tren, si sa fie Maglev https://www.youtube.com/watch?v=aIwbrZ4knpg