Magistrala Buzesti-Berzei ramane subiect de disputa intre municipalitate si ONG-uri chiar si dupa finalizarea lucrarilor, primarul general spunand “ca totul este in deplina legalitate”, in timp ce presedintele Asociatiei “Salvati Bucurestiul” sustine ca nu se poate face receptia lucrarilor.
Primarul general al Capitalei a fost prezent vineri, inainte de deschiderea circulatiei pe soseaua Buzesti-Berzei, la efectuarea primelor probe ale tramvaielor care vor circula pe tronsonul Piata Victoriei – Vasile Parvan.
“Tot ce a fost facut aici a fost facut in deplina legalitate. (…) Sunt convins ca circulatia masinilor in Bucuresti va fi mult mai organizata de acum incolo”, a declarat primarul general.
Pe acest subiect, presedintele Asociatiei “Salvati Bucurestiul” a spus ca, in urma unei decizii de luni a instantei de judecata, care nu este definitiva, cele doua autorizatii de construire a soselei au fost suspendate.
“Decizia de luni s-a referit si la cele doua autorizatii de construire. soseaua stim cu totii ca exista acolo, insa din punct de vedere juridic primaria nu o sa poata sa-i faca receptia. Este o sosea care exista, dar ea este o constructie ilegala”, a declarat Nicusor Dan.
in replica, primarul Capitalei a aratat ca este vorba de o suspendare doar pana la judecarea “lucrurilor pe fond”, toate lucrarile executate pe soseaua Buzesti-Berzei fiind facute in deplina legalitate.
Mai mult, primarul Sorin Oprescu a aratat ca este convins ca cei care vor judeca pe fond aceasta cauza vor vedea utilitatea arterei si vor decide in mod corect.
“Exista o parte a oamenilor care vor sa devina politicieni, creand o serie intreaga de disconforturi cetatenilor Bucurestiului. Tot ce a fost facut aici este in deplina legalitate si sigur ca e dureros, cu ghilimelele de rigoare, pentru cei care nu au avut dreptate. Este vorba de o suspendare pana la judecarea lucrurilor pe fond. Eu sunt convins ca, atat cat stiu eu, si inteligenta si bunul simt al oamenilor care vor judeca aceasta cauza vor vedea care este utilitatea acestui drum si a acestei deschideri, si, la urma urmei, cetatenii sunt singurii care vor putea sa aprecieze descongestionarea Bucurestiului”, a mai spus Oprescu.
Reprezentantii Biroului juridic al municipalitatii au aratat ca, in ceea ce priveste efectuarea receptiei lucrarilor la soseaua Buzesti-Berzei, “suspendarea celor doua autorizatii nu impiedica realizarea receptiei lucrarilor, aceasta fiind o operatiune distincta fata de cuprinsul si continutul autorizatiei”, deoarece receptia este o operatiune care nu este cuprinsa in autorizatia de construire, ci constata daca s-au efectuat toate operatiunile prevazute in autorizatie.
Un alt motiv de disputa il reprezinta tot o decizie de luni a instantei, prin care PUZ-urile pentru reamplasarea a trei monumente istorice, respectiv Hala Matache si imobilele din Berzei 81 si 89, in alte zone decat cele initiale au fost suspendate.
Potrivit lui Nicusor Dan, prin decizia de luni, instanta a hotarat ca aceste imobile nu pot fi mutate in alta parte, iar daca aceasta decizie va ramane definitiva, municipalitatea va trebui sa le reconstruiasca acolo unde erau odata, adica pe prima banda a soselei.
“Decizia nu este definitiva, dar daca aceasta decizie va ramane definitiva, primaria va trebuie sa le reconstruiasca (Hala Matache si imobilelor din Berzei nr. 81 si 89 – n.r.) acolo unde erau ele, adica pe prima banda a soselei de azi”, a aratat Nicusor Dan.
Primarul Capitalei spune insa ca nu poate sa creada ca cineva va “aseza hala in locul initial”.
“Daca puteti sa credeti ca mai aseaza cineva hala la locul unde a fost odata, sa strice bulevardul, sa o faca cei care dau hotararea aceasta aberanta, dar hai sa vedem cat de multumiti o sa fie oamenii care vor circula pe aceasta artera. Asa a fost si la podul Basarab”, a mai spus Oprescu.
Reprezentantii municipalitatii au precizat ca, fata de deciziile de luni ale instantei, municipalitatea va exercita caile de atac prevazute de lege.
Buzesti-Berzei-Uranus este un bulevard cu cate doua benzi pe sens si banda pentru biciclisti, cu trotuare cu o latime cuprinsa intre trei si cinci metri si linie de tramvai pe zona mediana, reprezentand o alternativa pentru ruta bulevardelor Lascar Catargiu – Magheru – Dimitrie Cantemir, dublata de Calea Victoriei.
Principalele categorii de lucrari realizate constau in modernizarea liniei de tramvai, a carosabilului si trotuarelor, inlocuirea, protejarea si modernizarea retelei de canalizare si a retelelor alimentare cu apa, dar si lucrari de realizare a iluminatului public.
Proiectul are trei etape, prima vizand tronsonul dintre Piata Victoriei – Vasile Parvan, a doua, Vasile Parvan – Piata George Cosbuc, iar a treia, Piata George Cosbuc – Gara Progresul.