Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anuntat, miercuri, ca Master Planul de Transport a fost aprobat si urmeaza a fi implementat dupa ce va fi prezentat Comisiei Europene (CE), respectiv pana la data de 15 martie. Ioan Rus a tinut sa sublinieze ca nu este nevoie de un acord politic pe acest document, din moment ce exista deja un acord al celor doua comisii de specialitate din Parlament.
“Master Planul de Transport a fost aprobat. Pana la 15 martie il vom prezenta in fata Comisiei Europene, dupa care va fi implementat”, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Ioan Rus. “Imediat dupa aceasta aprobare sa ne ducem la Bruxelles si sa il prezentam si in fata Comisiei Europene, dupa care el devine un document care se finanteaza si se implementeaza”, a precizat Ioan Rus. Potrivit ministrului, atata timp cat exista un acord al celor doua comisii de specialitate din Parlament, nu este nevoie de un acord politic.
“Exista un acord politic, sa spunem, in cele doua comisii. Nu este nevoie de acord politic. Daca exista si un acord politic, este cu atat mai bine. (…) Directiva europeana ar spune ca acest Master Plan trebuie aprobat de autoritatile romane. Autoritatile romane sunt Guvernul. Ca sa avem o dimensiune mai clara a sustinerii — de aceea am facut aceste discutii si in cele doua comisii, pentru a avea si sustinerea Parlamentului. Nu e gratuita discutia, pentru ca ne-a fost de mare folos. Am prezentat acest Master Plan si domnului presedinte Iohannis”, a spus ministrul.
Seful de la Transporturi a apreciat ca pana la 15 martie varianta actuala a Master Planului va fi prezentata Comisiei Europene. “Anexa cu implementarea o vom discuta in Guvern si la Comisia Europeana. Dupa ce avem acordul Comisiei Europene incepem sa lucram pe acordul fin: inalte, joase, basi. De la Guvern mergem la Bruxelles, de la Bruxelles acasa si apoi implementare. Sper ca miercurea viitoare in Guvern sa luam aprobarea Guvernului, dupa care, vedem cum ne putem programa la CE. Oricum, pana la 15 martie cu siguranta vom fi la Bruxelles cu el”, a subliniat Ioan Rus.
“Comana era divortat, avea un copil din casatorie, dar femeia cu care era in avion era secretara acestuia, care a fost si ea angajat la firmele acestuia si cu care avea o relatie de mai multa vreme.
Comana era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
De altfel, mai multe bunuri ale familiei erau trecute pe diverse firme.
Comana si-a inceput activitatea ca sef de gara, de unde a fost repede recuperat de fostul coleg si bun prieten, Liviu Dragnea si propulsat in zona afacerilor de milioane de euro.
Costel Comana, fostul sef de la RegioTrans, gasit mort intr-un avion, a fost coleg de facultate cu Liviu Dragnea, facea parte din cercul de apropiati ai acestuia si ai sotiei sefului PSD.
De asemenea, Comana era un protejat de al lui Dragnea si, la fel ca si un alt coleg de la facultate de la Tel Drum, se ocupa de afaceri care erau cu regim preferential din zona sefului PSD, fiind suspectat ca este paravan pentru aceste inginerii financiare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
„ Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”
Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”