METROREX a anuntat ca renunta la colaborarea cu RATB referitoare la cardurile comune, de care bucurestenii se puteau folosi atat pentru calatoriile cu transportul suprateran, cat si pentru cel cu metroul.
Hotararea Metrorex vine in lipsa unui acord cu RATB privind o datorie pentru care au ajuns in instanta. Metrorex avea de recuperat de la Regia Autonoma de Transport Bucuresti 20 de milioane de lei, bani incasati de RATB pe cardurile comune pentru RATB si metrou, dar care ulterior nu au fost virati.
In urma acestei decizii, bucurestenii care pana acum foloseau carduri comune RATB-Metrorex pentru a calatori si cu metroul vor fi obligati sa achizitioneze cartele separate pentru a beneficia de serviciile Metrorex.
Citeste si: Taxa pe stalp va creste pretul la cartela de metrou cu cel putin 30%
“Nu am avut ce face. Cei de la RATB ne tot spun ca ne dau banii de carduri din septembrie incoace, dar nu ii vireaza. Toti banii de pe carduri mergeau la RATB”, a explicat Aurel Radu care a mai adaugat ca masura intra in vigoare de luni, 17 martie.
Pentru a se evita problemele si litigiile, bucurestenii care au achizitionat abonamente comune pentru metrou si transportul de suprafata le vor putea folosi pana la data expirarii. La ghiseele Metrorex au fost puse afise prin care calatorii sunt avertizati sa nu mai cumpere cardurile comune RATB-Metrorex.
O decizie definitiva in privinta separarii cardurilor de calatorie se va lua, insa, abia dupa ce conducerile Metrorex si RATB vor avea o intalnire la Primaria Capitalei.
Sursa foto: adevarul.ro
Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ?
“Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat.
De cum protectorul sau Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles.
Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori.
Astfel, in doar cateva luni, noul „manager privat”, dupa cum scrie acum pe cartea de munca a fostului director, a desfiintat nu mai putin de 200 de trenuri .
Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice…
Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc bani frumosi pentru acestia.
Totul a fost posibil prin punerea celor mai rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din trenurile companiei de stat.
In schimb, la organizarea licitatiilor intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit cele mai bune ore.”