UPDATE ora 18.00: Fostul director general al CFR,Mihai Necolaiciuc, a ajuns in urma cu putin timp la Penitenciarul Rahova. El nu va sta foarte mult in spatele gratiilor, avand peste 60 de ani.
Judecatorii de la Curtea de Apel Bucuresti (CAB) l-au condamnat, vineri, pe MIHAI NECOLAICIUC, fost director al CFR, la patru ani si sase luni de INCHISOARE cu EXECUTARE. Decizia este DEFINITIVA, iar NECOLAICIUC trebuie sa se prezinte la sectia de politie cea mai apropiata de domiciliul sau, ulterior urmand sa fie transportat la Penitenciarul Rahova pentru perioada de 21 de zile de carantina.
Aceasta condamnare definitiva vine la cateva luni distanta dupa ce magistratii de la Judecatoria Sectorului 1 il achitasera pe fostul director de la Caile Ferate Romane. Mihai Necolaiciuc a fost gasit vinovat de deturnare de fonduri, fostul sef al CFR mai fiind judecat si in alte doua dosare legate de prejudiciul urias pe care l-a produs statului roman.
Fostul director general al CFR Mihai Necolaiciuc a fost condamnat, vineri, la patru ani si sase luni de inchisoare cu executare, in dosarul privind frauda de 2,7 milioane de euro produsa prin achizitionarea de bunuri intr-un proiect de reconstruire a infrastructurii afectate de inundatiile din 2000.
Curtea de Apel Bucuresti a admis apelul procurorilor si l-a condamnat pe Mihai Necolaiciuc la patru ani si sase luni de inchisoare pentru utilizare in alte scopuri a creditelor garantate din fonduri publice sau care urmeaza sa fie rambursate din fonduri publice. De asemenea, judecatorii i-au interzis lui Necolaiciuc unele drepturi civile, pentru o durata de cinci ani.
CITESTE SI: Necolaiciuc, achitat in dosarul devalizarii CFR
Din pedeapsa lui Necolaiciuc va fi scazuta perioada in care a stat in arest, respectiv din 17 iunie 2009 pana in 18 octombrie 2011. In acelasi dosar, Viorica Olaeru, fost director al Directiei Economice din CN CFR SA, a fost condamnata la trei ani ani de inchisoare cu executare, pentru aceeasi infractiune.
Judecatorii au admis actiunea civila formulata de Ministerul Transporturilor si i-au obligat pe inculpati sa ii plateasca, in solidar cu SC CNCF-CFR SA, suma de 8.459.972 de lei. Instanta a lasat nesolutionata actiunea civila in regres in cazul inculpatilor si actiune civila exercitata de SC CNCF-CFR SA.
De asemenea, judecatorii au mentinut sechestrul asigurator pus de procurori pe un imobil al Vioricai Olaeru si pe bunuri mobile si imobile ale lui Necolaiciuc. Decizia este definitiva, astfel ca Mihai Necolaiciuc si Viorica Olaeru urmeaza sa fie incarcerati.
Prin decizia de vineri, Curtea de Apel Bucuresti a schimbat pedeapsa data de prima instanta, respectiv de Judecatoria Sectorului 1, care a hotarat, in 7 ianuarie, ca Mihai Necolaiciuc si Viorica Olaeru nu sunt vinovati de faptele de care a fost acuzat de procurori in rechizitoriul care a ajuns in fata judecatorilor, motiv pentru care i-a achitat.
Procurorii aratau, in rechizitoriul prin care, in mai 2011, i-au trimis in judecata pe Necolaiciuc si Olaeru, ca in cursul anului 2000, Romania a incheiat cu Banca Europeana de Investitii (BEI) un contract de finantare pentru realizarea “Proiectului de reconstructie pentru eliminarea efectelor inundatiilor”, care viza reconstruirea infrastructurii afectate de inundatiile din 2000 si din anii anteriori.
CITESTE SI: DNA cere stramutarea dosarului in care Mihai Necolaiciuc este cercetat pentru abuz in serviciu
In ceea ce priveste CNCFR SA, finantarea s-a acordat pentru efectuarea de lucrari de reconstructie si consolidare a liniilor de cale ferata in valoare de 34,3 milioane de euro. Clauzele contractuale stipulau ca banii sa fie utilizati exclusiv pentru achizitionarea de bunuri si servicii si pentru realizarea lucrarilor de natura celor mentionate. Fondurile necesare rambursarii imprumutului se asigurau de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Lucrarilor Publice si Locuintei.
In aceste conditii, in perioada decembrie 2001 – ianuarie 2003, Mihai Necolaiciuc, in calitate de director general al CN CFR SA si Viorica Olaeru, director al Directiei Economice din cadrul aceleiasi companii, si-au incalcat atributiile de serviciu si, ignorand clauzele respectivului contract de imprumut, au folosit suma de 86.099.721.567 de lei vechi(aproximativ 2.754.728 euro), provenita din creditul acordat de catre BEI, in alte scopuri decat cele pentru care au fost acordate. Concret, cei doi au avizat 66 de ordine de plata catre 57 de societati comerciale fiind achitate, in mod preferential, bunuri si servicii fara legatura cu proiectul (servicii de publicitate in presa, saci de folie, radiotelefoane HP, frigidere, echipamente aer conditionat, salopete din doc, covoare PVC, calendare si agende etc).
Pentru a recupera paguba creata, procurorii au dispus luarea masurilor asiguratorii asupra bunurilor imobile, atat din Romania cat si din SUA, apartinand celor doi inculpati.
Sursa foto: realitatea.net
Tupeu si nesimtire la maxim ? “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?” DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai… “Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca” Sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Secara Vasile, Dorobantu Valentin, Carmen Maria Popescu, Miu Ileana,Liliana Constantinescu,Claudiu Dumitrescu, Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,etc? Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a susnumitilor in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie? Sub privirea neputincioasa a ministrului Ioan Rus , directorul general VASILE SECARA impreuna cu directoarea de achizitii CARMEN MARIA POPESCU isi fac de cap in continuare ? “SNTFC CFR Călători SA n-are un picior în groapă cum s-ar putea crede, ci foștii manageri au săpat în jurul ambelor picioare ale companiei ditamai canionul. Ei, și? Asta n-a împiedicat niciodată pe nimeni să spargă pușculița și să afunde și mai mult firma în datorii. Dar cum aceste datorii trebuie monitorizate cu precizie, CFR Călători tocmai a achiziționat servicii informatice în valoare de 7.210.844 de lei plus TVA. Dacă ați văzut cum arată site-ul CFR, cît de funcțional sau cît de bine merg serviciile de rezervare online ori computerele de prin gări, veți spune că da, era momentul pentru o schimbare de aproape două milioane de euro. Da, numai că serviciile informatice au fost atribuite, fără licitație, exact aceleiași firme care prestat și pînă acum: SC Informatica Feroviară SA(unde este mare sefa nimeni alta decat sotia managerului privat DOROBANTU VALENTIN cel care a devalizat pur si simplu CFR CALATORI in anul 2013 ?). Adică așa e frumos: ăia sînt niște incompetenți, subsidiari ai CFR, dar le plătim două milioane de euro pentru că altfel nu au clienți și mor de foame. Așa, mai bine moare toată lumea de foame, într-o mare frăție a incompetenților”