Aproximativ 7.000 de angajati ai Uzinei Dacia au protestat joi la pranz in centrul orasului Mioveni, nemultumiti de amanarea inceperii LUCRARILOR la AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI.
UPDATE 15.56: Premierul VICTOR PONTA a facut joi un apel catre protestatarii de la Uzina DACIA din Mioveni, cerandu-le sa dea dovada de “ratiune” pentru a nu-si periclita locurile de munca.
“Eu stiu ca sunt pe profit, unu. Si mai stiu ca, daca o mai tin in mitinguri, o sa mute productia in Maroc. Deci, fac un apel la liderii de sindicat. Eu stiu foarte bine care este nivelul de salarizare la Dacia, stiu foarte bine cate proiecte am sprijinit cu ajutor de stat, stiu ca Dacia e foarte importanta pentru noi, pentru Romania si fac un apel la ratiunea din partea liderilor sindicali (…) Au fost foarte aproape, in decembrie daca nu ma insel, de o criza mare cu patronatul (…) Deci, intotdeauna sa fie rezonabili pentru ca altfel, nu uitati, Dacia are o varianta si eu nu vreau sa ii vad, din cauza grevelor si sindicatelor, ca se muta in alta parte. Haideti sa fim toti rationali si o sa fie bine”, a declarat VICTOR PONTA la Codlea, unde a participat la inaugurarea unei noi investitii a unei companii germane.
La miting au participat atat sindicalisti de la Uzina Dacia, cat si de celelalte fabrici de subansamble. ANGAJATII au inceput sa se stranga la miting de la ora 12.30, iar protestul s-a incheiat in jurul orei 14.00. Sindicalistii au avertizat ca protestele se vor radicaliza si a fost huiduit atat premierul VICTOR PONTA, cat si presedintele KLAUS IOHANNIS. Protestatarii au strigat: “Jos Ponta!”, “Jos Iohannis!”, “Jos Guvernul!” si “Iohannis, uita-te si la constructorii de automobile! Ai nevoie de ei!”. VICTOR PONTA a fost facut mincinos, iar PSD, avertizat ca la alegerile viitoare nu va mai “pupa” voturi in Mioveni.
Liderul sindicatului de la Dacia, Nicolae Pavelescu, cel care a organizat mitingul, a atentionat ca muncitorii vor merge in Bucuresti daca Guvernul va continua sa minta in privinta autostrazii.
Viceliderul Sindicatului Autoturisme Dacia, Ion Iordache, a declarat ca acesta este ultimul demers pasnic pentru constructia AUTOSTRAZII SIBIU-PITESTI si ca la urmatoarele miscari sindicale muncitorii vor trebui sa-si radicalizeze protestele pentru ca Guvernul sa inteleaga prioritatea acestui proiect de infrastructura.
“Am fost mintiti in ultimii ani ca se va face aceasta autostrada subventionata de Uniunea Europeana. In schimb, Guvernul insista pentru constructia acelei autostrazi Comarnic-Brasov subventionata din bani guvernamentali. Se pare ca Guvernul nu intelege ca prioritatea Romaniei este pastrarea locurilor de munca si ca exista riscul ca dupa 2020 cea mai mare companie auto din Romania sa plece efectiv de aici. Deja se anunta disponibilizari in acest an de la Dacia, costurile de transport, din cauza infrastructurii, se ridica la minim 30 de euro pe fiecare autoturism transportat din cauza lipsei acestei autostrazi Constanta-Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Frankfurt”, a spus liderul de sindicat.
Citeste si: AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI va fi CONSTRUITA pana in 2020, potrivit Ministerului Transporturilor
Liderul Blocului National Sindical, DUMITRU COSTIN, a acuzat Guvernul de interese ascunse in privinta proiectului autostrazii Brasov-Comarnic. “Exista in momentul de fata o Lege a parteneriatului public-privat. Aceasta lege spune ca o autoritate daca doreste sa faca o investitie si nu are bani realizeaza un parteneriat cu o firma care vine cu bani lichizi pentru a realiza acea investitie. Dupa finalizarea investitiei, investitorul are doua variante: in cazul unei autostrazi realizate din bani privati un investitor poate pune taxe pe o perioada de ani pana la amortizarea investitiei. Dar mai exista o varianta si aici mi se pare dubios pentru ca este vorba de un amendament facut la aceasta lege, sustinut de Dan Sova si de o anumita avocata, in cadrul Comisiei de industrii, prin care se spune ca un investitor poate pune pe masa Guvernului devizul lucrarilor si spune ca vrea sa plece, dar Guvernul este obligat sa plateasca toata investitia pe care acesta a realizat-o. Asta ar fi cum, in cazul Comarnic-Brasov, investitorul dupa terminarea lucrarii ar decide sa plece, iar Guvernul va trebui din bugetul de stat sa plateasca toate investitia firmei private. De aceea, este obligatoriu sa se faca investigatii de urgenta atat in cazul acelui amendament, dar si in cazul firmei care a contestat licitatia pentru studiul de fezabilitate in cazul autostrazii Sibiu-Pitesti’, a precizat Costin. “Ni se spune ca in 2020 am putea avea autostrada Sibiu-Pitesti sau dupa 2020. Industria auto insa nu sta pe loc. Exista o concurenta acerba la nivel mondial, la nivel de costuri de productie, iar o companie urmareste, evident, sa minimalizeze costurile. Investitorul de la Mioveni are nevoie urgenta de aceasta autostrada ca sa nu aiba in perspectiva relocarea fabricii din Romania”, a mai spus Costin.
Pe parcursul anului trecut, Dacia a restrans productia de la Pitesti cu pana la 10 la suta. Francezii de la Renault anuntau insa ca nu este exclus ca si alte activitati de la Mioveni sa fie reorientate catre platformele din Maroc si Turcia.
AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI figureaza in Master Planul General de Transport ca prioritate zero, astfel ca va fi construita in perioada de implementare a proiectelor 2014-2020, proiectul fiind evaluat la 1,6 miliarde euro, fara TVA, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor (MT) de saptamana trecuta.
“Autostrada are o lungime de 120 de kilometri, din care 20 de kilometri sunt in zona de munte. Proiectul este evaluat la 1,6 miliarde euro, fara TVA, iar executia lucrarilor este prevazuta in perioada 2017-2020”, conform comunicatului.
Sursa foto: monitorulcj.ro
DNA , sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013 , 2014 si 2015 de la CFR Calatori?
Ar fi interesant si nu numai…
Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca…
…sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Szentes Iosef, Secara Vasile, Dorobantu Valentin, Carmen Maria Popescu, Miu Ileana ,Liliana Constantinescu, Claudiu Dumitrescu, Alexandrina Gatej, Dana Galben Rachila, Gavris Teodor Alexandru , Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu, Zaharia Adrian, Berindean Nicolae, Mantescu Cristina,Condulescu Corneliu,Mantoiu Cornel, etc ?
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a majoritatii celor de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie, pe unde sunt dosite rapoartele Curtii de Conturi sau cum s-a “construit” Mersul Trenurilor si de catre cine in decursul cel putin al ultimilor 4(patru) ani ?