Ministerul Justitiei vrea sa faca doua studii de prefezabilitate in vederea construirii a doua penitenciare, unul in comuna Berceni, judetul Prahova si un altul in municipiul Caracal, judetul Olt, cu o capacitate de cazare de 1.000 de locuri, potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern.
“Pentru asigurarea misiunii sistemului penitenciar ca serviciu public responsabil cu aplicarea regimului de detentie si cu asigurarea interventiei recuperative, in conditii care garanteaza respectarea demnitatii umane, facilitand responsabilizarea si reintegrarea in societate a persoanelor private de libertate si contribuind la cresterea gradului de siguranta a comunitatii si mentinerea ordinii publice, consideram ca este oportuna construirea a doua penitenciare noi, cu o capacitate de cazare de 1.000 de locuri”, conform proiectului de Hotarare de Guvern lansat de Ministerul Justitiei in dezbatere publica.
CITESTE SI: ROBERT CAZANCIUC: Ar mai fi nevoie de 10.000 de locuri in PENITENCIARE
In acest context, Ministerul Justitiei mentioneaza ca, prin Hotararea Guvernului numarul 196/2015, a fost aprobata suplimentarea bugetului institutiei pentru anul 2015 cu doua milioane de lei, pentru Administratia Nationala a Penitenciarelor, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului.
“Potrivit dispozitiilor art. 43 alin. (7) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, prin exceptie de la regula generala in materie, in cazuri temeinic justificate, ordonatorii principali de credite pot efectua cheltuieli pentru achizitionarea si/sau elaborarea studiilor de fezabilitate si a altor studii aferente obiectivelor de investitii, cu aprobarea Guvernului. Astfel, prin prezenta Hotarare a Guvernului se autorizeaza Ministerul Justitiei, pentru Administratia Nationala a Penitenciarelor, sa efectueze cheltuieli pentru achizitia a doua studii de prefezabilitate destinate construirii a doua penitenciare in Comuna Berceni, judetul Prahova si in Municipiul Caracal, judetul Olt”, se mai arata in proiectul de HG.
Initiatorii proiectului de act normativ precizeaza ca mentinerea si dezvoltarea infrastructurii sistemului penitenciar s-a realizat, in principal, prin preluarea unor imobile de la alte institutii, prin construirea de unitati penitenciare noi si prin modernizarea celor existente. Investitiile au fost asigurate din fonduri publice, sumele alocate fiind limitate.
CITESTE SI: GUVERNUL aloca MAI MULTI BANI pentru CONDITII si CRESTEREA CAPACITATII in PUSCARII
“Infrastructura sistemului penitenciar dezvoltata inainte de 1989 nu corespunde standardelor prevazute de Consiliul Europei. Aducerea sistemului penitenciar romanesc la aceste standarde implica un proces de durata, realizat cu costuri semnificative. Un factor determinant si extrem de ingrijorator il constituie faptul ca Administratia Nationala a Penitenciarelor a primit, prin intermediul Ministerului Finantelor, un total de 139 hotarari judecatoresti pronuntate impotriva statului roman, al caror obiect il constituie conditiile de detentie. Pana in prezent, statul roman a fost obligat la plata a 1.142.154 euro si 10.000 franci elvetieni”, potrivit unei descrieri a situatiei actuale, prezentata in cadrul proiectului de HG.
Majoritatea hotararilor se refera la modul de respectare a drepturilor omului din perspectiva asigurarii conditiilor minime de detentie, in special in ceea ce priveste conditiile de cazare, precizeaza sursa citata.
Sursa foto: realitatea.net
DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai… Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca, sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat in acest moment), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS privat), Carmen Maria Popescu(director achizitii), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(jurista sefa),Claudiu Dumitrescu(inculpat), Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(director general), etc? Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie? Numirea pesedistului Alexandru Petrescu in fruntea CA de la CFR Calatori vine dupa ce Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes. Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.