Corpul de Control al Ministerului Tranporturilor a sesizat DNA si Sectia Regionala de Politie de Transporturi Bucuresti dupa un control la CFR SA, in urma caruia au fost constatate deficiente de natura economica, administrativa sau organizatorica, precum si indicii privind savarsirea de infractiuni.
Ministerul Transporturilor a dispus controale la CFR SA, Tarom, CFR Marfa, CFR Calatori si Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF, perioada analizata fiind ianuarie 2012 – septembrie 2013.
Controlul la CFR SA s-a finalizat in noiembrie, raportul de la Tarom este pe circuitul de aprobare, iar in cazul celorlalte trei companii, actiunile sunt in derulare, a comunicat Biroul de presa al Ministerului Transporturilor (MT) la solicitarea Mediafax.
Rezultatele actiunii de control de la CFR au fost consemnate in Raportul nr. 49627/04.11.2013, in cuprinsul documentului fiind mentionate deficientele de natura economica, administrativa, organizatorica, precum si aspecte care constituie indicii privind savarsirea unor infractiuni.
“Masurile dispuse pentru remedierea deficientelor de natura economica, administrativa si organizatorica sunt in curs de implementare. Avand in vedere aspectele constatate, ce constituie indicii privind savarsirea unor infractiuni, Directia Corpul de Control a sesizat organele abilitate ale statului (…) in acest sens, in luna noiembrie 2013, Corpul de Control a sesizat Directia Nationala Anticoruptie si Directia Politie Transporturi – Sectia Regionala de Politie de Transporturi Bucuresti”, mai arata reprezentantii institutiei.
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a acuzat la finele anului trecut conducerile companiilor feroviare CFR SA si CFR Calatori de management defectuos, in contextul in care, pe 24 decembrie, zeci de pasageri au asteptat mai multe ore in frig din cauza unor defectiuni ale garniturilor de tren.
Potrivit ministerului Transporturilor, managerii nu au luat masurile necesare in acest caz, incalcand prevederile legale, iar consiliile de administratie, conform legii, nu au intervenit in supravegherea activitatii managerilor pentru a asigura un transport civilizat calatorilor.
In replica, reprezentantii CFR SA au anuntat ca au fost luate toate masurile necesare pentru remedierea defectiunilor si reluarea circulatiei feroviare in conditii de siguranta, fara incalcarea prevederilor legale.
Foto: InCont
CONDUCEREA CFR CALATORI CAND AJUNGE LA DNA Dna.MANESCU ?
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat. Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale. Însă, site-ul noului mers al trenurilor este nefuncţional de la intrarea în vigoare a acestuia, şi astfel compania de stat este practic sabotată chiar de către managerul privat care ar trebui să o rentabilizeze. Mai nou, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu. De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”