Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a semnat, vineri, contractul de finantare al proiectului de extindere si modernizare a suprafetei aeroportuare din cadrul Aeroportului Oradea, lucrarile urmand a fi demarate la 1 aprilie 2014, informeaza Ministerul Transporturilor, intr-un comunicat de presa transmis la redactie.
“Prin acest contract, aeroportul va beneficia de fonduri europene pentru refacerea si extinderea pistei existente si a bretelelor de acces la aceasta, precum si realizarea unei platforme de imbarcare-debarcare care sa poata asigura stationarea unui numar de 6 aeronave si a unui sistem de balizaj luminos. Totodata va fi realizat si un sistem de iluminat pentru platforma de imbarcare – debarcare, cu piloni de iluminat echipati cu proiectoare, toate aceste lucrari fiind corespunzatoare normelor Organizatiei Aviatiei Civile Internationale (ICAO) si Reglementarilor Aeronautice Civile Romane RACR”, se arata in documentul de presa.
Lucrarile vor fi demarate la 1 aprilie 2014 si, potrivit calendarului, ar urma sa fie finalizate la 30 septembrie 2015. Valoarea totala a proiectului este de 129,7 milioane de lei. Modernizarea Aeroportului Oradea va avea ca impact cresterea numarului de pasageri de pe acest terminal, contribuind astfel la dezvoltarea locala.
Citeste si: Ramona Manescu: Am deranjat foarte multe interese, dar asta nu ma face sa ma opresc
Ramona Manescu a explicat ca politica Ministerului Transporturilor vizeaza in mod special sustinerea economiei locale prin investitii in infrastructura aeroportuara.
“Vom oferi tot sprijinul si in viitor pentru realizarea acestui tip de proiecte, care pot aduce valoare adaugata la nivelul comunitatilor locale. Scopul nostru este sa dezvoltam aeroporturile din marile orase si sa cream in jurul lor centre multimodale, pentru a avea astfel conexiuni intre toate modurile de transport, iar oamenii sa poata ajunge astfel de la aeroport cu usurinta in orasele din apropiere”, a declarat Ramona Manescu.
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale. Însă, site-ul noului mers al trenurilor este nefuncţional de la intrarea în vigoare a acestuia, şi astfel compania de stat este practic sabotată chiar de către managerul privat care ar trebui să o rentabilizeze.
Mai nou, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu.
De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate.
Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”
Pentru Ministrul Transporturilor o rugaminte, stopati jaful si abuzurile de la CFR Calatori pana nu se vor intampla lucruri greu de reparat din punct de vedere uman si material ?
Valentin Dorobanţu a fost impus director general al CFR Călători de către fostul ministru al Transporturilor , Relu Fenechiu, care, ulterior, l-a pus manager privat la această companie.
Ca director general la CFR Călători, Valentin Dorobanţu avea un salariu lunar de circa 6.000 de lei, iar acum, ca manager privat, încasează în jur 10.000 de euro.
Totodată, Valentin Dorobanțu a desfiinţat in decembrie 2013 peste 200 de rute rentabile deservite de CFR Călători, pentru ca ulterior aceste trasee, in mare parte, să fie cedate către operatorii privaţi”
La toate acestea mai adugati, sute de milioane de euro bagati in achizitii prin negociere cu si fara publicare, adica fara licitatii publice , plus suplimentari substantiale in euro, ale acestora, dupa bunul sau plac, in conditiile in care societatea nu are bani iar salariatii , aproximativ 14 000, au fost obligati la 8 zile de contract suspendat fiecare in cursul anului 2013.
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice.
Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători.
Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”.
Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă de 34.467 de euro”