Motiunea simpla pe tema privatizarii CFR Marfa depusa de deputatii PDL si PP-DD, intitulata “CFR Marfa – Cronica unei alte privatizari esuate”, este dezbatuta, luni, in Camera Deputatilor, votul urmand a fi dat marti.
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat in discursul sustinut, luni, in Parlament, ca motivele incetarii contractului CFR Marfa tin de neindeplinirea unor conditii suspensive si a subliniat ca, in calitate de ministru, nu a facut decat sa aplice legea si prevederile contractuale dintre parti, care au dus la incetarea de drept a contractului.
“Ca sa se inteleaga dimensiunea procesului, trebuie sa subliniez ca sunt al 7-lea ministru al transporturilor de cand acest proiect a fost initiat, excluzand ministrii interimari ai transporturilor. La momentul investiturii, procedura se afla deja intr-un stadiu foarte avansat de executie, astfel incat rolul ministerului s-a marginit la urmarirea strategiei de privatizare trasata prin documentele anterior aprobate de institutiile statului si convenita de cele doua parti. Ca atare, obligatia ministrului in aceasta scurta perioada de timp, a fost sa ceara comisiei de privatizare sa aplice legea si sa respecte termenele si prevederile convenite prin documentele de privatizare. Ca ministru, am aplicat legea si prevederile contractuale dintre parti, de aceea contractul a incetat de drept.
Motivele incetarii contractului tin de neindeplinirea unor conditii suspensive, in interiorul unui termen de executie foarte precis, de 60 de zile de la aprobarea prin hotarare de Guvern a conditiilor contractului, termen agreat cu organismele financiare internationale. Nu de multe ori avem ocazia de a trece in revista istoria asa cum a fost scrisa de-a lungul timpului, drept pentru care va propun sa folosim timpul acordat pentru a intelege cat mai bine complexitatea si intinderea acestui proces de privatizare”, a conchis Ramona Manescu.
Totodata, Ramona Manescu a tinut sa condamne stilul neserios de comunicare al membrilor opozitiei, care “nu i-a ajutat nici in alegerile de anul trecut cand electoratul i-a rasplatit cu o penalizare drastica”.
“Ma aflu astazi in fata dumneavoastra pentru a raspunde motiunii simple introdusa de opozitie cu privire la privatizarea CFR Marfa. Mi-am propus sa evit cu desavarsire tentatia oferita cu generozitate de stilul literar-politicianist cu care opozitia a redactat aceasta motiune, domniile lor folosesc cu consecventa acelasi stil neserios de comunicare care nu i-a ajutat nici in alegerile de anul trecut cand electoratul i-a rasplatit cu o penalizare drastica. Cu toate acestea, am inteles sa tratam cu seriozitate esenta acestei motiuni, de aceea inchid aici declaratiile politice”, a spus Ramona Manescu, in discursul sustinut in Parlament.
Ministrul Transporturilor a mai aratat ca a cerut expertilor ministerului ca in redactarea raspunsului sa nu se evite nicio intrebare si sa raspunda cat se poate de tehnic, prin relatarea faptelor, si a tinut sa sublinieze ca in aceasta privatizare sunt suficiente lucruri care sa dea de gandit intregii clase politice.
“Am cerut expertilor ministerului ca in redactarea raspunsului sa nu evite nici o intrebare si sa raspunda cat se poate de tehnic, prin relatarea faptelor, pentru ca doar analiza acestora ne poate conduce la concluzii pe care sa le folosim in viitor. In aceasta privatizare sunt suficiente lucruri care sa dea de gandit intregii clase politice, in primul rand acelora dintre noi care doresc sa faca lucruri concrete pentru Romania, asa cum mi-am propus eu acum 2 luni de zile cand am fost investita in functia de Ministru al Transporturilor in Guvernul Ponta. Printre proiectele importante care se aflau pe ordinea de zi a ministerului la acea data se numara si privatizarea CFR Marfa, un proiect care a fost initiat in urma cu aproape 6 ani, care a trecut prin modificari, intreruperi si amanari in cursul celor 5 guverne si 3 legislaturi pe care le-a parcurs”, a mai spus ministrul Transporturilor.